دریا صنعت آسمان

همه چیز درباره آشنایی با کاربرد های تصفیه آب در صنایع

همه چیز درباره آشنایی با کاربرد های تصفیه آب در صنایع

همه چیز درباره آشنایی با کاربرد های تصفیه آب در صنایع

همه چیز درباره آشنایی با کاربرد های تصفیه آب در صنایع

یک سیستم تصفیه آب صنعتی، با استفاده از مجموعه فناوری ‌های پیچیده، آب را تصفیه می‌ کند تا کیفیت آن متناسب با نیاز هر فرایندی، تغییر یابد. حذف ذرات معلق، مواد آلی، مواد آلوده‌کننده، مواد شیمیایی و آلاینده های دیگر، از جمله موارد مهمی است که در کاربرد آب تصفیه کن در صنعت آب می توان به آنها اشاره کرد. نتیجه این عملیات، بهبود کارایی و بازدهی فرآیندهای صنعتی، کاهش خرابی‌ ها، حفاظت از تجهیزات و کاهش مصرف آب می باشد. در نهایت باید گفت که این فرآیندها نه تنها می‌ توانند هزینه ‌های تولید را کاهش دهند، بلکه نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست و منابع آب هم دارند.

تصفیه آب صنعتی چیست؟

دستگاه تصفیه آب صنعتی، با استفاده از فرآیند اسمز معکوس یا RO به پاکسازی آب می‌ پردازد. این دستگاه قادر است تا مزه‌ های بد، شوری، عناصر سنگین و املاح مضر آب را حذف کرده و آب باکیفیت را برای مصارف صنعتی تولید کند. دستگاه تصفیه آب صنعتی به منظور تولید آبی استاندارد و مطابق با نیازهای صنایع مختلف، کاملا کاربردی است. به عنوان مثال، در صنایعی که نیاز به آب با کیفیت خاصی برای تولید محصول، مصرف مستقیم، تمیز کردن، خنک کردن ماشین‌آلات، دفع یا مصارف دیگر دارند، آب شیرین کن مورد استفاده قرار می گیرد.



کاربرد دستگاه تصفیه آب در صنایع

صنعت چوب: اولین صنعتی که از نظر میزان مصرف آب دسته بندی می شود، صنعت چوب است. کیفیت آب مصرفی در همه مراحل به صورت جدی باید سنجش شده و کیفیت آن تضمین گردد. از این رو، دستگاه تصفیه آب ro صنعتی کمک می کند تا محصول با کیفیتی تولید شود.

صنایع ذوب فلزات: تولید فولاد و فرایند ذوب فلزات، نیاز مبرمی به وجود آب با سختی و چگالی خاص دارد. صنعت فولاد پس از تولید محصولاتی همچون کاغذ، میز چوبی و محصولات جنگلی دیگر، دومین صنعتی است که میزان مصرف آب زیادی دارد. در نتیجه کاربرد آب تصفیه کن در صنعت آب دوستی همچون ذوب فلزات، غیر قابل کتمان است.

صنایع کشاورزی و گلخانه ها: با توجه به نیاز بالای آب در کشاورزی و گلخانه‌، تصفیه آب صنعتی می ‌تواند کمک زیادی به بهینه ‌سازی استفاده از منابع آبی کند. آب تصفیه شده برای آبیاری و مدیریت آب مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین اثرات زیست محیطی بر خاک و املاح مغذی را کاهش داده و بر کیفیت محصول نهایی، تاثیر ویژه ای می گذارد.

صنایع غذایی: یکی از مهم ترین کاربرد آب تصفیه کن در صنعت آب را می توان در فرایند تولید، شستشو و مصرف روزانه صنعت تولید موادغذایی مشاهده کرد. این محصولات در تهیه محلول‌ های غذایی مانند شیره ‌ها، اسانس‌ ها، پودرها و افزودنی‌ ها کارایی زیادی دارند.



صنایع آرایشی و بهداشتی: آب شیرین کن می ‌تواند به حفظ تجهیزات و بهداشت آنها کمک کند. با کاربرد دستگاه‌ تصفیه آب، اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات صنعت آرایشی افزایش یافته و بهداشت عمومی نیز بهبود می‌یابد.

شیلات و پرورش ماهی: آب مورد استفاده در هر ناحیه و برای هر ماهی و آبزی متفاوت می باشد. چون باید آب را از نظر میزان املاح، شوری، سختی، کیفیت و موارد دیگر، بررسی کرد. این کار توسط دستگاه آب شیرین کن صنعتی انجام می شود.

کشتارگاه های صنعتی: در این فرایند، نه تنها تصفیه آب صنعتی در تولید نقش به سزایی دارد، بلکه در استفاده مجدد و تصفیه فاضلاب نیز کاربردی می باشد. این مورد کمک می کند تا بتوان در مصرف آب صرفه جویی کرد.

صنعت نساجی: استفاده از آب تصفیه شده در فرایندهای نساجی موجب افزایش کارایی، کاهش ضایعات، صرفه ‌جویی در مصرف آب، انرژی و کاهش تاثیرات زیست ‌محیطی می‌ شود. همچنین، دستگاه تصفیه آب ro صنعتی باعث افزایش عمر دیگ ‌ها و سایر تجهیزات می گردد.

Image

دستگاه آب تصفیه کن صنعتی از کجا بخریم؟

آب سالم می تواند زندگی ما را باکیفیت تر و بهداشتی تر کند. دستگاه تصفیه آب ro خانگی و صنعتی، از جمله محصولات پرکاربرد و ضروری است که باید در خرید آن، دقت نظر کافی را داشت. در این زمینه، توجه به قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی و حتی خانگی نیز اهمیت زیادی دارد. در هر صورت، شما باید مدلی را بخرید که کیفیت بالایی داشته و طول عمر مفید آن هم زیاد باشد. با توجه به این موضوع، شما می توانید با کمک تیم کارشناسی و پشتیبانی گروه صنعتی و بازرگانی دریا صنعت، دستگاه تصفیه آب صنعتی یا خانگی مورد نیاز خود را انتخاب کرده و آن را خریداری کنید. برای این امر کافیست با تیم پشتیبانی ما در تماس باشید.

Publish modules to the "offcanvas" position.