دریا صنعت آسمان

تحلیل مشخصات فنی آب شیرین کن صنعتی

تحلیل مشخصات فنی آب شیرین کن صنعتی

تحلیل مشخصات فنی آب شیرین کن صنعتی

تحلیل مشخصات فنی آب شیرین کن صنعتی

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و ایجاد تنوع در تولید اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی، قبل از تهیه این دستگاه بهتر است اطلاعاتی درباره مشخصات فنی آن کسب نمایید. سیستم اسمز معکوس دارای قسمت های مهم و اصلی از جمله ممبران یا فشار بالا و فیلتراسیون و ... می باشد که هر یک نقشی در تصفیه آب از هر گونه آلودگی و جامدات دارند.

 

همه چیز درباره تصفیه آب صنعتی


تصفیه آب صنعتی موضوعی می باشد که امروزه به دلایلی مورد توجه قرار گرفته است. البته بیش از تهیه این دستگاه ضرورت تحلیل مشخصات فنی آب شیرین کن صنعتی به این دلیل است که دانش و اطلاعات کافی در سازندگان و حتی مشتریان ایجاد شود. زیرا با پیشرفت علم و تکنولوژی، تنوع و تعدد اجزایی که تشکیل دهنده آب شیرین کن صنعتی هستند، و با توجه به افزایش فرایند طراحی اسمز معکوس، نیاز به کسب دانش تخصصی و فنی دارد.


نگاهی به تحلیل مشخصات فنی آب شیرین کن صنعتی


در واقع بر اساس آنالیز، همچنین کیفیت آب ورودی به تاسیسات و توجه به نوع کیفیت آبی که مورد نیاز برای شیرین کردن است، فرایند طراحی واحد آب شیرین کن اسمز معکوس انجام می گیرد. بهتر است بدانیم که کیفیت آب های ورودی با توجه به آنالیزهای فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و بیولوژیکی تعیین خواهد شد، که خود نیز تعیین کننده فرایندهایی از جمله پیش تصفیه، تصفیه میانی و در نهایت تصفیه نهایی خواهد بود. باید گفت که سیستم تزریق ضد رسوبی جهت جلوگیری از ایجاد رسوب ها روی ممبران دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می شود. از دیگر اجزای مهم در اسمز معکوس پمپ فشار بالا است و نیز محفظه فشار که می تواند بیشتر از شش عنصر غشایی را در سیستم RO شامل شود. همچنین از قسمت های اصلی این دستگاه ممبران است که می تواند جامداتی را که در آب وجود دارند را کامل و تمام حذف کند.

 

نکات مهم در تحلیل فنی تصفیه آب صنعتی


مشخصاتی فنی در پیش تصفیه
مشخصات مربوط به فرایند پمپ فشار قوی
شبیه سازی فرایند اسمز معکوس
توجه به سیستم کنترل و ابزار دقیق
متریال مناسب لوله، شیرآلات و اتصالات
توجه به سیستم فلاشینگ اتوماتیک


تصفیه آب صنعتی چیست؟


دستگاهی که برای شیرین سازی و تصفیه آب در مقیاس های صنعتی و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد را آب شیرین کن یا تصفیه آب صنعتی می نامند. به این صورت که طی فرآیندی، سیستم تصفیه آب اسمز معکوس آب هایی که دارای املاح می باشند و یا شور هستند را از چاه آب، دریا یا قنات و نهرهای زیرزمینی گرفته و با استفاده از فشار اسمز می تواند املاح هایی مانند منیزیم و کلسیم و ... را با عبور دادن آب از ممبران به آبی کاملا شیرین و تصفیه شده تبدیل کند.

 

فیلتراسیون تصفیه آب صنعتی


لازم به ذکر است که دستگاه های تصفیه آب صنعتی همراه با سیستم مربوط به تصفیه اسمز معکوس از یک نوع فیلتر کربن که از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار می باشد استفاده می کنند، که اکثرا فیلتر طعم یا بو نامیده می شود. در واقع سیستم فیلتراسیون جهت شرکت در فرآیندی که مداوم هستند طراحی شده اند.


اسمز معکوس چیست؟


سیستم اسمز معکوس به عنوان فرآیندی فشار محور است، که به دلیل اعمال فشار در یک جهت غشاء نیمه تراوا در هنگام عبور آب از هر گونه ناخالصی جلوگیری می شود.


مزایای کاربرد آب شیرین کن صنعتی


دستگاه شیرین کننده آب صنعتی این قابلیت را دارد که در شرایط مختلف محیطی قابل نصب و استفاده باشد.
لازم به اشاره است که نصب و استفاده از سیستم اسمز معکوس از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

 

به دلیل وجود ممبران به هیچ عنوان موارد بیماری زا یا ویروس و باکتری نمی توانند به داخل آب در حال تصفیه، نفوذ داشته باشند.
این نوع دستگاه صنعتی از عمری بالا برخوردار بوده و دارای استانداردهای بین المللی می باشد.
دستگاه آب شیرین کن صنعتی در تصفیه و تامین آب های مورد نیاز در صنعت کشاورزی، همچنین تصفیه آب های صنایعی مانند پتروشیمی یا گاز و نفت استفاده می شود.

Publish modules to the "offcanvas" position.