دریا صنعت آسمان

کاربرد دستگاه آب شیرین کن کشاورزی

کاربرد دستگاه آب شیرین کن کشاورزی

کاربرد دستگاه آب شیرین کن کشاورزی

کاربرد دستگاه آب شیرین کن کشاورزی

دستگاه آب شیرین کن کشاورزی دستگاهی است برای شیرین کردن آب دریاها و چاه ها جهت آبیاری زمین های کشاورزی و گلخانه ها.استفاده از این دستگاه سبب بهره مندی کشاورزان از علم روز دنیا و دسترسی به بالاترین اهداف در کمترین زمان می شود.این دستگاه راه حل مناسبی برای افزایش بازدهی محصولات کشاورزی می باشد. استفاده از سیستم اسمز معکوس و دستگاه آب شیرین کن کشاورزی به عنوان راه حلی مطرح در جهان این توانایی را داشته است که رضایت مشتریان را به خود جلب کند.

اجزا دستگاه آب شیرین کن کشاورزی:

غشاء نیمه تراوا

مخزن تحت فشار

میکرو فیلتر ها

پمپ فشار قوی در دستگاه های آب شیرین کن

دستگاه تصفیه آب کشاورزی دارای غشایی است که از طریق آن آب پمپ می شود و آب را در سطح مولکولی فیلتر می کند. بیشتر مواد جامد محلول نمی توانند از طریق غشاء عبور کنند. این به این معنی است که آب بیرون آمده از صافی بسیار نزدیک به آب خالص است.

از ویژگی های یک آب شیرین کن کشاورزی خوب می توان به توانایی حذف موادی همچون مواد آلاینده موجود در منبع آب مانند آهن،منگنز، کلسیم،کلرید منیزیم وکلر اشاره کرد. و همچنین می توان به توانایی کار بلند مدت در ساعات طولانی و خروجی آب ثابت اشاره کرد.

در سیستم آب شیرین کن با پمپاژ آب دریا، آب لب‌شور و یا هر منبع دیگر درون فیلترهای اسمز معکوس، آب تمیز از درون این فیلترها عبور کرده و ناخالصی ها از آن جدا می شود. آب تصفیه شده به درون مخازنی هدایت شده و تا زمان مصرف نگهداری می شود.

اهمیت نگهداری صحیح از این دستگاه در مدیریت هزینه ها می باشد باید توجه داشت بانگهداری درست از این دستگاه میتوان سال ها استفاده کرد. باید توجه داشت هزینه اولیه احداث دستگاه در همان سال اول بهره برداری به علت افزایش حجم محصولات جبران میشود.

امروزه با وجود افزایش چشمگیر جمعیت و کم شدن آب های شیرین در ذخایر زیرزمینی و سطحی میزان شوری آب در سفره های زیرزمینی افزایش پیدا کرده است. به همین علت کشاورزان با مشکل کمبود آب در مزارع و باغات کشاورزی مواجه شده اند و مجبور به استفاده از دستگاه آب شیرین کن شده اند. و استفاده از این دستگاه در مزارع و باغات کشاورزی روز به روز روبه افزایش می باشد.

همچنین در گلخانه ها نیز از دستگاه آب شیرین کن برای کاستن از شوری آب به میزان نیاز استفاده می کنند و باعث ارتقای رشد و عملکرد محصولات و گیاهان می شود. و همچنین در فرایند فتوسنتز گیاهان موثر است و درصورتی که آب سالم نباشد املاح موجود در اب روزنه گیاهان را می پوشاند و به مراتب سبب کاهش رویش گیاهان و خشک شدن آن ها می شود.

آب مورد نیازمحصولات و گیاهان گلخانه ای باید دارای املاح کمی باشد همچنین غلظت کربنات و سدیم نیز باید پایین و فاقد هرگونه مواد سمی باشد.

مزایای استفاده از آب شیرین کن در سیستم کشاورزی

سازگاری با محیط زیست

مصرف انرژی کم و عدم استفاده از مواد شیمیایی

کاهش هزینه های مصرفی

حذف باکتری ها ،آفت ها و میکروب ها

افزایش طول عمر زمین

دستگاه تصفیه آب در مقیاس بزرگتر از خانگی و تصفیه آن در ظرفیت بالاتر را دستگاه تصفیه صنعتی می نامند.

دستگاه آب شیرین کن صنعتی دارای ظرفیت پنج متر مکعب تا ظرفیت نامحدود می باشد

کاربرد سیستم تصفیه آب کشاورزی

یکی از معضلات و دغدغه های مهم هر کشاورز تامین کردن آب مناسب وشیرین برای محصولات کشاورزی خود می باشد. آب تصفیه شده علاوه بر اینکه در آبیاری کاربرد دارد در استفاده از کشتن آفت ها نیز موثر است. و حتی هنگامی که محصول دچار کم آبی یا سرمازدگی شده باشد آب تصفیه شده تاثیر بسزایی دارد.

یکی از مهمترین عواملی که باعث از بین رفتن رشد گیاه می باشد شوری آب است. و این شوری آب موجب تغییر رنگ گیاه نیز می شود. . در بعضی از مکان ها گیاهان و محصولات کشاورزی به علت شوری بیش از اندازه آب کلا از بین میروند اما بهترین روش برای شیرین کردن آب در مصارف کشاورزی و گلخانه ها استفاده از دستگاه تصفیه آب می باشد.

باید توجه داشت که عدم استفاده از دستگاه تصفیه آب در مزارع باعث از بین رفتن محصولات و زمین های کشاورزی خواهد شد چون آبیاری مزارع با استفاده از آب شور به مراتب از بین میروند.و همچنین عدم استفاده از آن در گلخانه ها باعث از بین رفتن گل ها و گیاهان خواهد شد.

کاربرد دستگاه آب شیرین کن صنعتی:

آب شیرین کن های صنعتی بر اساس فرایند تولید طبقه بندی می شوند و از این دستگاه در کارخانجات و صنایع تولید نوشیدنی ها،در صنایع لبنیاتی و غذایی ،پرورش دام و طیور ، بیمارستان ها ،استخر ها ،نیروگاه های برق ،صنایع شیمیایی و کارخانجات شیرینی و شکلات و... استفاده می شود.

تصفیه آب در صنعت کشاورزی سیستم های طراحی شده در آب شیرین کن های کشاورزی دارای حساسیت کمتری نسبت به آب شیرین کن های آشامیدنی می باشند زیرا این امکان وجود دارد که مقداری از آب خام و آب تصفیه شده را با هم مخلوط کرد و از این جهت هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت و به منظور رفع شوری آب و تبدیل شدن آن به آب سالم و شیرین استفاده کرد.

ویژگی های آب شیرین کن کشاورزی ایده آل و به صرفه برای آبیاری مصرف انرژی کمتر نسبت به بقیه روش ها توانایی حذف مواردی مثل مواد آلاینده موجود در آب همچون کلسیم ،کلر و... توانایی بازگرداندن آب غلیظ با به کارگیری مجدد از آب دستگاه

آب شیرین کن کشاورزی به روش اسمز معکوس:

یکی از بهترین و پرکاربردترین روش در سیستم تصفیه آب کشاورزی تصفیه به صورت اسمز معکوس می باشد.اصول کار این سیستم به روش افزایش فشار در جریان آب خام ورودی جهت غلبه بر فشار اسمزی و عبور آب از غشاء نیمه تراوا می باشد.

Publish modules to the "offcanvas" position.