دریا صنعت آسمان

دستگاه تصفیه آب صنعتی و کاربرد آن

دستگاه تصفیه آب صنعتی و کاربرد آن

دستگاه تصفیه آب صنعتی و کاربرد آن

کاربردهای دستگاه تصفیه آب صنعتی در مصارف مختلف

معرفی سیستم تصفیه آب صنعتی

از جمله واحدهای مهم و اصلی در تمامی واحدهای صنعتی، کارخانجات تولیدی، معادن و کارگاه های کوچک و بزرگ دستگاه های تصفیه آب می باشند که آب مصرفی دستگاه ها و ماشین آلات را در کیفیت مناسب و ایده آل دستگاه ها تهیه و تامین می کنند، یعنی به طور کلی می توان گفت که دستگاه تصفیه آب صنعتی جزء اصلی و مهمی از اجزاء و سیستم های مختلف واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ می باشد.

با توجه به آنکه مصرف آب در واحدهای عمومی و صنعتی در مقادیر مختلفی اندازه گیری می شود، لذا دستگاه تصفیه آب صنعتی نیز در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و تولید می گردد و بر همین اساس باید گفت که دستگاه های تصفیه آب صنعتی دارای انواع مختلفی می باشند. همچنین علاوه بر آنکه این سیستم های تصفیه در ظرفیت های مختلفی طراحی می شوند، تکنولوژی های متفاوتی نیز در ساختار این دستگاه ها به کار رفته تا فرآیندهای تصفیه آب را با روش های گوناگونی به انجام رسانده و آب مورد نیاز دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی را در کیفیت مطلوب و متناسب با استانداردهای تعیین شده تامین نمایند.

دستگاه تصفیه آب صنعتی با توجه به آنکه در ظرفیت های مختلفی طراحی می شود و دارای تکنولوژی های کاربردی مختلفی از فناوری های پیشرفته تصفیه آب می باشد، در مصارف گوناگونی از نیازهای مختلف کاربران واحدهای عمومیف خانگی، صنعتی، تجاری، کشاورزی و ... کاربرد دارد. اکنون برای آشنایی بیشتر با کاربردهای متنوع دستگاه های تصفیه آب صنعتی ضمن معرفی تکنولوژی های گوناگون این سیستم های تصفیه، به معرفی کاربردهای متنوع دستگاه های تصفیه آب صنعتی در واحدهای عمومی و صنعتی می پردازیم

تکنولوژی های به کار رفته در دستگاه تصفیه آب صنعتی

از گذشته تا امروز بشر از روش های گوناگونی در تصفیه آب مصرفی خود در واحدهای مختلف خانگی، صنعتی، کشاورزی و ... استفاده کرده است و امروز با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن انواع مختلف دستگاه های تصفیه آب از جدیدترین این تکنولوژی های پیشرفته در تامین آب مصرفی مورد نیاز خود در کیفیت مطلوب آن، استفاده می کند.

به این ترتیب می توان گفت که تکنولوژی های مختلفی در ساختار انواع دستگاه های تصفیه از جمله دستگاه تصفیه آب صنعتی به کار رفته تا بدین وسیله آب مصرفی دستگاه ها، ماشین آلات صنعتی و سایر مصارف کاربران واحدهای کوچک و بزرگ صنایع در بهترین و مطلوب ترین کیفیت آن تامین گردد، به طوری که دستگاه های تصفیه آب صنعتی را می توان براساس نحوه عملکرد آن در تصفیه آب به انواع مختلفی تقسیم کرد.

در حالت کلی با 6 تکنولوژی مختلف در سیستم ها و دستگاه های تصفیه آب مواجه هستیم که همواره در اغلب دستگاه های تصفیه آب صنعتی از تمامی این تکنولوژی های یا حداقل 3 الی 4 مورد آن ها استفاده شده است. بنابراین می توان گفت که تکنولوژی های به کار رفته در یک دستگاه تصفیه آب را می توان به 6 دسته اصلی و مهم تقسیم بندی کرد.

در خصوص معرفی تکنولوژی های مهم و اصلی به کار رفته در ساختار دستگاه تصفیه آب صنعتی باید بگوییم که در اغلب این سیستم های تصفیه همواره از تکنولوژی های میکروفیلتراسیون، اولترافیلتراسیون، نانوفیلتراسیون، الکترودیالیز، رزین تبادل یونی و روش اسمز معکوس استفاده می شود، در واقع این 6 تکنولوژی با روش های خاص خود همواره اصلی ترین تکنولوژی های به کار رفته در ساختار دستگاه های تصفیه آب می باشند.

کاربردهای متنوع دستگاه تصفیه آب صنعتی

همانطور که اشاره شد دستگاه های تصفیه آب صنعتی علاوه بر مصارف صنعتی در سایر مصارف کاربران واحدهای عمومی، خانگی، کشاورزی و ... قابل استفاده می باشند، از این رو می توان گفت که یک دستگاه تصفیه آب صنعتی در مدل ها و ظرفیت های گوناگون می تواند در سایر بخش های عمومی نیز قابل استفاده کاربرد باشد.

از جمله کاربردهای دستگاه تصفیه آب صنعتی در حوزه ها و بخش های مختلف می توان به موارد زیر اشاره کرد

: تصفیه و تهیه آب آشامیدنی مورد نیاز واحدهای بزرگ مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی

تصفیه آب مورد نیاز نیروگاه های صنعتی از جمله نیروگاه های بخار

تهیه و تامین آب مصرفی واحدهای کشاورزی و گلخانه ای

تامین آب مصرفی و مورد نیاز واحدهای پرورش دام و طیور

تصفیه پساب ها و فاضلاب های بیمارستانی

تصفیه آب مورد نیاز دستگاه های صنعتی از جمله دستگاه ها و ماشین آلات بزرگ صنایع پتروشیمی، کاغذسازی، نساجی و تولید رنگ

تهیه آب سالم و بهداشتی مورد نیاز صنایع داروسازی و صنایع غذایی

و ...

Publish modules to the "offcanvas" position.