دریا صنعت آسمان

هزینه تصفیه آب

هزینه تصفیه آب

هزینه تصفیه آب

عوامل موثر بر هزینه تصفیه آب:


هزینه تصفیه آب صنعتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل دستگاه تصفیه آب یا آب شیرین کنی می باشد که این فرآیند را انجام می دهد. قطعات و سیستم های مختلفی در دستگاه تصفیه آب صنعتی به کار گرفته می شوند که هرکدام به گونه ای بر هزینه تصفیه آب تاثیر گذار هستند. عامل دیگری که تعیین کننده هزینه تصفیه آب می باشد، میزان سختی آب، املاح و غیره است. از سوی دیگر حجم آب تصفیه شده در هر روز نیز از دیگر عامل های موثر بر هزینه تصفیه آب صنعتی می باشد.


دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست؟

دستگاه تصفیه آب صنعتی مهم ترین گندزدا و پاک کننده آب بوده که می تواند تمامی مزه ها، از جمله شوری، املاح مضر و غیره را از میان ببرد. قدرت این دستگاه بسیار زیاد بوده و به وسیله سیستم اسمز معکوس عمل گندزدایی آب را انجام می دهد. دستگاه آب شیرین کن معمولا در مکان هایی مانند دامداری ها، بخش کشاورزی، مراکز درمانی، مصرف خانگی و غیره به کار گرفته می شود. این مدل از دستگاه از لحاظ کارکرد چیزی شبیه دستگاه های تصفیه فاضلاب صنعتی است.

امروزه با توجه به کاهش منابع آب شیرین و بحث صرفه جویی در مصرف آب، بسیاری از صنعتگران به تصفیه آب به وسیله دستگاه های آب شیرین کن یا تصفیه آب صنعتی روی آورده اند. هزینه تصفیه آب صنعتی عموما در مقایسه با میزان مصرف آب مقرون به صرفه تر می باشد. در نظر داشته باشید استفاده از دستگاه های مناسب برای اینکار و توجه به روند انجام تصفیه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.


علل استفاده از دستگاه تصفیه صنعتی:

همانطور که گفته شد کمبود آب شیرین و اهمیت صرفه جویی در مصرف آب یکی از دلایل استفاده از دستگاه های تصفیه آب صنعتی می باشد. با کمک این دستگاه می توان مقدار زیادی از آب را در مقیاس بالا تصفیه و در صنایعی مانند کشاورزی استفاده نمود. به کار گرفتن آب تصفیه شده در صنایعی مانند داروسازی، نساجی، کشاورزی و غیره کیفیت محصولات و همچنین عمر دستگاه ها را افزایش می دهد.

دستگاه های تصفیه آب صنعتی این قابلیت را دارند که بتوانند در طول شبانه روز تا میزان 4500 متر مکعب آب را تصفیه نمایند. صنایع مختلف می توانند از این مقدار آب برای تامین آب شرب و به کار گیری در صنعت کشاورزی و سایر موارد استفاده نمایند.



فرآیند تصفیه آب با استفاده از دستگاه های صنعتی:

آب خام به داخل محفظه ای که ممبران تصفیه نامیده می شود، پمپاژ می گردد. آب خالص این ویژگی را دارد که از ممبران عبور نماید، به این ترتیب آب خالص از یک طرف و آب حاوی ناخالصی ها از طرف دیگر ممبران خارج می شود. این روند به طور مستمر انجام شده و تا 95 درصد املاح آب به همین ترتیب کاهش پیدا می کند. پس از آن به کمک فرآیند اسمز معکوس این املاح به طور کامل حذف خواهند شد.
دستگاه های تصفیه آب صنعتی یا آب شیرین کن دارای تجهیزاتی مانند، گندزدا، کلرزن، پیش تصفیه فیلتراسیون و غیره می باشند.

هزینه تصفیه آب

Image

نکات لازم در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی:


در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی، لازم است تا صنایع به نکاتی توجه کنند. این نکات شامل موارد زیر می باشد :

⦁ توجه به میزان آب مورد نیاز خود به صورت روزانه مهم می باشد. دستگاهی را که انتخاب می کنید باید بتواند حجم مورد نیاز آب مصرفی شما را در طول شبانه روز تصفیه نماید.

⦁ نصب و راه اندازی آسانی داشته باشد. دستگاه های آب شیرین کن امروزی دارای مزیت سهولت در استفاده و نصب می باشند.

⦁ تعویض فیلتر ها در آن به راحتی قابل انجام باشد. دستگاه به گونه ای انتخاب شود که بتوان براحتی عمل تعویض فیلترها را به صورت دوره ای انجام داد.

⦁ به اورجینال بودن و اصالت محصول دقت نمایید. با توجه به تنوع برند ها و انواع محصولات در بازار، می بایست دقت لازم در انتخاب بهترین مدل از دستگاه تصفیه آب صنعتی را داشته باشید.

⦁ از فیلتر هایی در آن استفاده شود که بتواند تمامی آلودگی آب را برطرف نماید.

پس از انجام مراحل تصفیه و شیرین شدن آب، می بایست آب تصفیه شده را برای مصارف بعدی در مخزن هایی بزرگ نگهداری نمود

Publish modules to the "offcanvas" position.