دریا صنعت آسمان

آشنایی با دستگاه تصفیه آب کشاورزی

آشنایی با دستگاه تصفیه آب کشاورزی

Familiarity with agricultural water purifier

آشنایی با دستگاه تصفیه آب کشاورزی

با افزایش جمعیت و کاهش ذخایر آب های شیرین زیرزمینی، نیاز به دستگاهی جهت شیرین سازی آب، برای محصولات کشاورزی احساس میشود، این نیاز توسط دستگاهی به نام دستگاه تصفیه آب کشاورزی برطرف میشود. این دستگاه که بیشتر از روش اسمز معکوس عمل تصفیه را انجام میدهد برای شیرین سازی آب چاه ها، گلخانه ها، دام و طیور و... استفاده می شود

 

همانطور که میدانید با افزایش جمعیت و کاهش ذخایر زیرزمینی آب های شیرین، کشور ما با کمبود آب شیرین مواجه است و همچنین به دلیل وجود خاک های حاصلخیز در کشور، کشاورزی رونق بسیاری پیدا کرده است. برای تولید محصولات کشاورزی علاوه بر خاک، به آب خوب و شیرین هم احتیاج داریم زیرا هرچه آب کشاورزی شورتر باشد، خروجی محصول نیز به صفر میرسد. بنابراین نیاز به دستگاه تصفیه آب کشاورزی احساس می شود. در این مقاله می خواهیم شما را با دستگاه تصفیه آب کشاورزی آشنا کنیم.

 

همانطور که گفتیم آب شور برای محصولات کشاورزی و زراعی نامناسب می باشد و باعث کاهش یا عدم رشد محصولات می شود. علاوه بر این آب شور به خاک نیز آسیب میرساند و بعد از چند سال پس از استفاده از آب شور، خاک نیز کاربرد خود را از دست میدهد. برای جلوگیری از این آسیب ها میتوان از دستگاه آب شیرین کن کشاورزی یا همان دستگاه تصفیه آب کشاورزی استفاده کرد.

دستگاه تصفیه آب کشاورزی یکی از دستگاههای آب شیرین کن صنعتی می باشد که به وسیله ی آن می توانید آب چاه، قنات یا حتی آب دریا را تصفیه و گندزدایی کنید. این دستگاه قابلیت این را دارد که ۹۹ درصد از مواد آلی، نمک و ذرات معلق موجود در آب خام را تصفیه کند و یک آب سالم و شیرین تولید کند.

 

اجزای تشکیل دهنده دستگاه تصفیه آب کشاورزی

دستگاه تصفیه آب کشاورزی از سختی گیر آب، غشاء نیمه تراوا، پمپ فشار قوی، فیلتر شنی، فیلتر کربنی، سیستم کنترلر، مخزن تحت فشار، میکرو فیلتر ها یا همان فیلتر میکرونی و تزریق آنتی اسکالانت تشکیل شده است.

 

چگونگی عملکرد دستگاه تصفیه آب کشاورزی

دستگاه تصفیه آب کشاورزی برای شیرین سازی آب و حذف آلاینده های موجود در آب، به روش اسمز معکوس عمل می‌کند به این صورت که آب را بیشتر از فشار اسمزی، تحت فشار قرار می دهد تا از غشای نیمه تراوا عبور کند. در نهایت آب شیرین بدون آلاینده به دست آمده، در یک سمت قرار می‌گیرد و آب شور دارای املاح در سمت دیگر قرار دارد.

 

علاوه بر اسمز معکوس روش‌های دیگری نیز جهت شیرین سازی آب کشاورزی استفاده می شود ولی دستگاه تصفیه آب کشاورزی اسمز معکوس یکی از متداول ترین و بهترین دستگاه برای رفع شوری و حذف آلاینده های به کشاورزی می باشد.

 

هدف از شیرین سازی آب کشاورزی

آب های کشاورزی را به دلیل سدیمی بودن آن نسبت به سایر کاتیون ها، وجود ترکیبات آنیونی به خصوص غلظت بالای کربنات ها و بی کربنات ها، غلظت بالای عناصر سمی موجود در آب، بالا بودن غلظت نمک های حل شده در آب، وجود عناصری مانند لیتیوم و بر در آب، تصفیه میکنند تا عاری از تمام این ترکیبات و عناصر شود.

 

کاربرد های دستگاه تصفیه آب کشاورزی

موارد زیر از کاربردهای دستگاه آب شیرین کن کشاورزی می باشد.

⦁ تصفیه و شیرین سازی آب چاه ها

⦁ آبیاری زمین های کشاورزی

⦁ آبیاری مزارع و باغها

⦁ تامین آب گلخانه ها

⦁ آبیاری گیاهان و درختان

⦁ تامین آب آشامیدنی دام و طیور

مزیت های دستگاه تصفیه آب کشاورزی

آب شیرین کن کشاورزی از مزایا و ویژگیهای بسیار زیادی برخوردار است که در زیر چند مورد از آن را بیان می کنیم.

 

⦁ نصب و راه‌اندازی آن راحت است.

⦁ بدنه آن از جنس استیل می باشد.

⦁ برای‌نصب، کمترین فضا را اشغال می کند.

⦁ مجهز به قطع خودکار در شرایط اضطراری می باشد.

⦁ سازگار با شرایط مختلف آب و هوایی است.

⦁ خروجی آب ثابتی دارد.

⦁ باعث از بین رفتن شوری آب و تمام ناخالصی ها و مواد آلاینده موجود در آب می شود.

⦁ باعث جلوگیری از سدیمی شدن خاک میشود.

⦁ قابلیت کار کردن در ساعت های طولانی و بلند مدت را دارد.

⦁ باعث رشد بیشتر محصولات کشاورزی می شود.

⦁ باعث از بین رفتن عناصر سمی موجود در آب می شود.

عوامل تاثیرگذار در قیمت دستگاه تصفیه آب کشاورزی

یکی از عواملی که در قیمت تصفیه آب کشاورزی تاثیر می گذارد، ظرفیت دستگاه می باشد، به این معنی که این دستگاه در طول شبانه روز میتواند چه مقدار از آب را تصفیه کند. هرچه ظرفیت دستگاه بالاتر باشد آب بیشتری را در طول شبانه روز تصفیه می‌کند و قیمت آن نیز بالاتر میرود. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار، کیفیت اجزای تشکیل دهنده دستگاه آب شیرین کن کشاورزی می باشد، یعنی هرچه اجزای تشکیل دهنده آن با کیفیت تر باشند قیمت آن بالاتر است. عامل تاثیرگذار بعدی شرکت تولید کننده این دستگاه می باشد، به عنوان مثال: اگر این دستگاه توسط شرکت های خارجی اروپایی تولید شده باشد گرانتر از دستگاهی است که توسط شرکت های چینی تولید شده اند. علاوه بر این موارد ذکر شده عواملی مانند: جنس شاسی، تابلو برق دستی، لوله کشی فشار بالا، پرشر وسل، و ادوات ابزار دقیق می‌توانند در قیمت این دستگاه تاثیر گذار باشند.

Publish modules to the "offcanvas" position.