دریا صنعت آسمان

روش های تصفیه آب استخر باغ

روش های تصفیه آب استخر باغ

روش های تصفیه آب استخر باغ

روش های تصفیه آب استخر باغ

یکی از تفریحات فوق العاده ای که افراد مختلف می توانند آن را در فصل های گرم مانند تابستان تجربه کنند، گذراندن لحظات مختلف در استخر است. همان طور که می دانید، آب استخر های سر باز باید همواره مورد بررسی قرار بگیرد و پاکیزه شود. به دلیل قرار گرفتن چنین استخر هایی در محیط باز، میزان آلودگی های مختلفی که می توانند آب را کثیف کنند، بسیار بیشتر است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا برای پاکیزه کردن آب استخر ها، از روش های تصفیه آب استخر باغ استفاده نمایید. قطعا در چنین شرایطی شما می توانید آب پاکیزه تری را داشته باشید و از تفریحات خود لذت بیشتری را نیز ببرید.

در سال های اخیر مراکز و مجموعه های مختلفی که در این عرصه به فعالیت پرداخته اند، روش های مختلفی را برای تصفیه آب استخر باغ تعریف کرده اند. صاحبین باغ های مختلف می توانند با بهره گیری از این روش ها و یادگیری هر یک از آن ها، پاکیزگی را به استخر خود برگردانند. توجه داشته باشید که قبل از هر چیزی باید بدانید که تصفیه کردن آب به عنوان روش بهتری برای داشتن آب پاکیزه در استخرشناخته می شود. بنابراین با وجود چنین شرایطی از انتخاب روش های دیگر خودداری کنید.



فاکتور های مختلف را قبل از تصفیه آب استخر باغ بررسی کنید

قبل از هر چیزی نیاز است تا فاکتور های مربوط به تصفیه آب استخر باغ را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. برخی از فاکتور های مهم شامل ظرفیت استخر شما، مقدار کلر موجود در آب و میزان قلیایی بودن آن می باشد. همچنین اسیدی بودن آب و ph موجود در آب باید توسط شما تعیین شوند. تعیین مقدار برم آب و همچنین مقدار ذرات کلوئیدی نیز از جمله مواردی هستند که باید قبل از تصفیه آب مورد بررسی شما قرار بگیرند. تمامی موارد ذکر شده توسط برخی از تیم های تخصصی که در این زمینه به فعالیت می پردازند، مورد بررسی قرار می گیرد. امروزه کیت های مخصوصی در این رابطه تهیه شده تا روند بررسی آب از سوی شما بسیار راحت تر از گذشته شود.

استفاده از فیلتر شنی یا کربنی برای تصفیه آب استخر باغ استفاده کنید

فیلتر شنی به عنوان ساده ترین روش ممکن برای تصفیه آب استخر باغ شناخته می شود. این فیلتر همان طور که از نام آن پیدا است دارای بستری از شن می باشد. توجه داشته باشید که فیلتر شنی اجازه ورود آب آلوده به اندازه بیش از 100 میکرون را نمی دهد. آب استخر باغ شما پس از گذر کردن از فیلتر شنی بسیار پاکیزه تر خواهد شد و در نتیجه میزان کیفیت آب افزایش می یابد.



در فیلتر های کربنی نیز مجددا آب استخر باغ شما با افزایش کیفیت روبرو می شود و آب موردنظر از هر گونه میکروب نیز پاکیزه می شود. کیفیت فیلتر های کربنی در تناسب با سایر روش های تصفیه کمی بالاتر است. در همین راستا استفاده از فیلتر کربنی نیز رواج گسترده ای دارد. توجه داشته باشید که به دلیل ساختار غیر شیمیایی فیلتر کربنی، این فیلتر هیچ آسیبی را به بدن انسان وارد نخواهد کرد.



ازن زنی یا کلر زنی

کلر زنی یا ازن زنی نیز به عنوان یکی دیگر از روش های فوق العاده برای پاکیزه سازی آب استخر باغ شناخته می شود. در کلر زنی میزان مواد شیمیایی موجود در آب کمی بیشتر بوده و به همین دلیل میزان پاکیزگی نیز بیشتر خواهد بود. توجه داشته باشید که با ورود کلر به آب استخر شما، پاتوژن ها و میکروب های موجود در آب نابود خواهند شد. لازم به ذکر است که معمولا افرادی از روش ازن زنی استفاده می کنند که علاقه ندارند مواد شیمیایی بسیار زیادی وارد آب استخر آن ها شود. بنابراین می توان این گونه دریافت که پکیج ازن زنی اغلب انتخاب افراد سخت گیر می باشد.

جمع بندی

در سال های اخیر مجموعه های بسیار زیادی در نقاط مختلف کشور ایران تاسیس شده اند که فرآیند تصفیه آب استخر باغ را انجام می دهند. برخی از این مراکز توانسته اند در سال های اخیر با بهره گیری از بهترین متد های روز دنیا این فرآیند را به بهترین شکل انجام دهند. پیشنهاد می کنیم برای این که بتوانید سطح کیفی پاکیزه سازی آب استخر خود را بالا ببرید، حتما از این مراکز کمک بگیرید. علاوه بر این موضوع شما می توانید با گرفتن مشاوره از این مجموعه ها، با انتخاب یک روش درست به تصفیه آب استخر خود بپردازید.

Publish modules to the "offcanvas" position.