دریا صنعت آسمان

آشنایی با تاریخچه آب شیرین کن صنعتی RO

آشنایی با تاریخچه آب شیرین کن صنعتی RO

آشنایی با تاریخچه آب شیرین کن صنعتی RO

آشنایی با تاریخچه آب شیرین کن صنعتی RO

کارکرد آب شیرین کن

دستگاه آب شیرین کن یا به اصطلاح تخصصی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس(RO ) مورد تایید سازمان ناسا می باشد. خاصیت بسیار عالی دستگاه آب شیرین کن موجب شده تا مقاله ای در رابطه با تاریخچه آب شیرین کن صنعتی ROداشته باشیم.
امروزه کره زمین با بحران کمبود آب مواجه است. بنابراین نیاز به دستگاه آب شیرین کن در مصارف مختلف خانگی و الخصوص صنعتی به شدت حس می شود.

دستگاه آب شیرین کن به روش اسمز معکوس جزو دستگاه های بسیار مفید برای انسان و همچنین محیط زیست به شما می رود. این دستگاه قابلیت جداسازی سمی ترین عناصر و مواد مضر برای سلامتی انسان را دارا است.
عناصری همچون کادمیوم، سرب، آرسنیک و غیره که در آب تصفیه نشده وجود دارند توسط دستگاه آب شیرین کن صنعتی به راحتی قابل جداسازی هستند.

خالص سازی آب مهمترین مزیت و کارایی این دستگاه است که به سلامت بدن انسان کمک کرده و متابولیسم بدن را بهبود می بخشد.

تاریخچه آب شیرین کن صنعتی RO

اهمیت این دستگاه با وجود کمبود آب شیرین در سطح این کره خاکی بیشتر و بیشتر می شود. انسان ها با پی بردن به کمبود ذخایر آب شیرین و وجود آب شور و غیر شرب فراوان به این مهم پی بردند که به دنبال راه چاره ای برای تبدیل این دو بهم باشند.

پس دستگاه آب شیرین کن با الهام از دانش ارسطو در تقطیر و نمک زدایی ایجاد شد تا نجات بخش حیات انسان در کره زمین با فراوانی آب غیر شرب باشد
تاریخچه آب شیرین کن صنعتی ROیا اسمزی به سال 1748 میلادی بر می گردد. نمونه های اولیه این آب شیرین کن توسط ژان آنتونی نولت (Jean Antonie Nollet) ارائه شد.




تا سال 2000 میلادی، عمل تصفیه کردن آب به روش اسمز معکوس تنها در مقیاس آزمایشگاهی انجام می گرفت.
محققان دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه فلوریدا در اواسط سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ به نتایج مثبت و شگفت انگیزی از روش اسمز معکوس به کمک دستگاه دست یافتند.

با تلاش فراوان محققان توانستند از آب دریا و به کمک دستگاه آب شیرین کن آب قابل شرب استخراج کنند. اما عمل استخراج با دستگاه آب شیرین کن با سرعتی بسیار کم انجام می گرفت که جهت تولید انبوه آب قابل شرب، به صرفه نبود.
پس از گذشت چندی و با تلاش های مثبت محققان دانشگاه UCLA و موسسه تحقیقات ملی کانادا دستگاه آب شیرین کن با روش اسمز معکوس در مقیاس تجاری ارائه گردید.

تا اواخر سال 2001 حدود 15200 عدد دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس به سراسر جهان راه یافت. بنابراین استخراج آب شیرین به کمک دستگاه آب شیرین کن صنعتی روشی نوین تلقی می شود. و دستگاه آب شیرین کن جزو محصولاتی است که در مقیاس جهانی ارائه شده و استقبال فراوانی را از آن خود کرده است.

این بود تاریخچه آب شیرین کن صنعتی RO که جزو اختراعات مهم در زمینه حیات انسان است.


انواع آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن ها دارای انواع مختلف خانگی، صنعتی و غیره هستند اما دستگاه آب شیرین کن صنعتی، خود نیز دارای دسته بندی های مختلفی است که در ادامه با آنها آشنا می شوید.

⦁ آب شیرین کن گلخانه ای

⦁ آب شیرین کن بیمارستانی

⦁ آب شیرین کن کشاورزی

⦁ آب شیرین کن دریایی

⦁ اب شیرین کن مرغداری و غیره

Publish modules to the "offcanvas" position.