دریا صنعت آسمان

تاریخچه اسمز معکوس

تاریخچه اسمز معکوس

تاریخچه اسمز معکوس

اسمز معکوس

فرایند اسمز معکوس که هم اکنون به عنوان برترین روش تصفیه آب معروف است ، اولین بار توسط ژان آنتوان نولت در سال 1748 ، روحانی و فیزیکدان فرانسوی کشف شد . این دانشمند توانست فرایند اسمز معکوس را در مثانه خوک انجام دهد تا نشان دهد که یک حلال می تواند از طریق فشار اسمزی از غشای نیمه تراوای نفوذ پذیر عبور کند تا تعادل در هر دو طرف مثانه خوک برقرار شود .
در اواخر دهه 40 این موضوع برای دولت کندی به عنوان هدفی بود که می توانست به توسعه راه حل های کمبود آب شیرین برای کشور کمک کند.
دو محققSrinivasa souriajan ،Sidney leob در سال 1959 توانستند از پلیمر استات سلولز غشای RO را تولید کنند که می توانست نمک ها و مواد جامد محلول در آب را از آب جدا کند .
از آنجایی که این فناوری جدید برعکس روند طبیعی اسمزی کار می کند خیلی زود به اسمز معکوس ، (Reverse Osmosis ) یا به اختصار RO معروف شد.
در واقع اسمز یا گذرندگی به معنای عبور سیالات از غشا برای حرکت از محیط غلیظ به رقیق یا برعکس آن برای ایجاد تعادل در دو طرف غشا است که فرایند اسمز معکوس برعکس فرایند طبیعی اسمز است که با اعمال نیرو و با تحت فشار قرار دادن غشا و مسیر آب ، انجام می شود.
نخستین کارخانه RO در جهان ، Coalinga در کالیفرنیا توسط جوزف دبلیو مک کوتان و سیدنی لوب ساخته شد و در سال1965 مورد توجه مهندسین و دولتها از سراسر جهان قرار گرفت .
این فرایند پرکاربرد در صنعت تصفیه آب می تواند آب دریا و آب های آلوده را در هر مقیاسی به آب باکیفیت و قابل استفاده در مصارف مختلف مانند کشاورزی ، گلخانه ، دامداری ها ، مرغداری ها ، صنایع و.. تبدیل کند .
شرکت دریا صنعت آسمان مشاور ،طراح و سازنده انواع سیستم های تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس ، با بیش از هشت سال سابقه درخشان در این زمینه دارای گواهینامه های استاندارد بین المللی از سازمان ها و نهاد های مختلف و معتبر می باشد .
برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت دستگاه های آب شیرین کن صنعتی با ظرفیت های مختلف با شماره 36648995_025 تماس حاصل فرمائید.

Publish modules to the "offcanvas" position.