دریا صنعت آسمان

تصفیه فاضلاب بیمارستانی و حفظ محیط زیست

تصفیه فاضلاب بیمارستانی و حفظ محیط زیست

تصفیه فاضلاب بیمارستانی

تصفیه فاضلاب بیمارستانی و حفظ محیط زیست

جمع آوري و تصفیه فاضلاب بیمارستانی به شیوه ای استاندارد یک ضرورت در تصفیه ای مناسب محسوب می شود. اگر فاضلاب بیمارستانی بدون در نظر گرفتن ویژگی های آن و با اتخاذ روش های نامناسب تصفیه فاضلاب بیمارستانی صورت پذیرد، می تواند با ورود به شبکه ی تصفیه ی فاضلاب شهری مکانیزم آن را با مشکلات متعدد و خطرناکی مواجه سازد. به همین دلیل استفاده از دستگاه های آب شیرن کن صنعتی برای تصفیه فاضلاب بیمارستانی به عنوان یک روش زیست محیطی استاندارد ضروری است. با توجه به رشد جمعیت در سال های اخیر که باعث افزایش استفاده از منابع زیرزمینی بوده است تا آب شرب مورد نیاز مردم تأمین شود، اگر تصفیه فاضلاب بیمارستانی به درستی و با استانداردهای زیست محیطی مانند استفاده از دستگاه های آب شیرین کن صنعتی صورت نگیرد، آب های آلوده به منابع آبی زیرزمینی نفوذ کرده و خسارت های گسترده و جبران ناپذیری را به بار می آورند.

دستگاه تصفیه آب صنعتی پساب فاضلاب بیمارستان حاوی موارد بیماری زا، داروهای جزئی متابولیزه شده، عناصر رادیواکتیو و سایر فلزات سنگین و ترکیبات شیمیایی سمی هم‌چون مس، آهن، سرب، جیوه، پلاتین و سایر مواردی هستند که آلاینده ای خطرناک برای محیط زیست در نظر گرفته می شوند. از این رو استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی یکی از از روش های تصفیه ی فاضلاب های بیمارستانی محسوب می شود که درصد بالایی از میزان خالصی آب تصفیه شده و تصفیه ی مجدد پساب باقی مانده در سطحی قابل قبول را محقق می کند. این دستگاه به عنوان یک دستگاه آب شیرین کن صنعتی با رعایت استانداردهای لازم و سیستم تصفیه زیست محیطی برای دفع فاضلاب های بیمارستانی مناسب بوده و می تواند برای یک تصفیه درست بسیار موثر واقع شود.

سیستم آب شیرین کن صنعتی که به درستی و به شکلی اصولی طراحی شده باشد، ناخالصی های آب را به میزان 95 تا 99 درصد از بین می برد. در خصوص بکارگیری این دستگاه ها عموماً از فرآیند اسمز معکوس(Reverse osmosis) بهره می برند.

 

اسمز معکوس فرآیند اسمز معکوس روشی مناسب برای جداسازی ناخالصی ها از فاضلاب های بیمارستانی است. استفاده از انرژی حرارتی در این فرآیند ضرورتی ندارد. جریان سیستم‌های اسمز معکوس را می‌توان با پمپ‌های سانتریفیوژ، پیستونی، چرخ دنده ای، پلانجری و .... که دارای فشاری بالا و قوی هستند کنترل کرد. این طرح با هدف ترکیب انواعی از آنتی اسکالانت های پلیمری است که ترکیب این آنتی اسکالانت ها در سیستم بکارگیری اسمزمعکوس عمل رسوب‌زدایی را انجام می دهند. با توجه به انجام چنین روش هایی برای تصفیه فاضلاب بیمارستانی می توان انتظار داشت که بسیاری از آسیب هایی که محیط زیست را تهدید می کنند بر اساس تصفیه‌ای اصولی و استاندارد از میان برداشته شوند. چنانچه پژوهشی در سال 1392 نشان داده است اگر تصفیه فاضلاب های بیمارستانی با رعایت استانداردهای لازم صورت پذیرد علاوه بر آن که آسیب های زیست محیطی خطرناکی را که زندگی انسان را با تهدیدات جدی مواجه می سازد کاهش می دهد، بلکه از پسابی که از تصفیه خانه ها خارج می شود می توان به آبیاری فضای سبز بیمارستان نیز پرداخت و برخی از هزینه ها را جبران کرده و کاهش داد.

Publish modules to the "offcanvas" position.