دریا صنعت آسمان

چگونگی نگهداری ممبران آب شیرین کن صنعتی

چگونگی نگهداری ممبران آب شیرین کن صنعتی

ممبران آب شیرین کن صنعتی

نگهداری ممبران آب شیرین کن صنعتی

در این محتوا در ابتدای بحث به بررسی روش نگهداری ممبران آب شیرین کن صنعتی خواهیم پرداخت. البته از مهمترین روش ها شستشوی آن می باشد. البته می بایست به نکات مهم در شستشوی صحیح ممبران اشاره می کنیم. و همچنین نحوه کار این محصول و همچنین تصفیه آب اسمز معکوس را بررسی می نماییم.

روش نگهداری ممبران آب شیرین کن صنعتی نگهداری ممبران آب شیرین کن صنعتی دارای نکاتی است که باید آن ها را رعایت نمود. اگر برای نگهداری این دستگاه تلاش نشود آسیب های جبران ناپذیری به ممبران وارد می شود. درصد بازدهی دستگاه کم می شود. میزان و کیفیت آب شیرین تولیدی کاهش پیدا می کند. درنهایت باید در ابتدای بحث به روش اصلی و دارای اولویت در نگهداری ممبران آب شیرین کن صنعتی که شستشوی این دستگاه است اشراف داشت. ممبران به عنوان قطعه اصلی کاهش املاح باید در زمان های مختلف بررسی گردد و گرفتگی ها و رسوبات ان شسته و پاک شود، تا ممبران بتواند آب را با فشار استاندارد تصفیه کند و به مرحله استفاده برساند.

نکاتی که در شستشوی ممبران ضروری است به آن دقت کرد؛ اول باید متوجه شویم نوع انسدادی ممبران از چه نوعی است. سپس با تمرکز بر روی نوع انسداد مواد شستشوی مناسب را تهیه نماییم. ماده شوینده می بایست در دمایی مابین 30 تا 35 درجه سانتی گراد باشد. و در نهایت در حین شستن دستگاه مراقب پی اچ ثابت آب باشیم. همچنین در پایان شستشوی ممبران آب شیرین کن صنعتی آن را در حالت بدون فشار بگذاریم تا ناخالصی ها از بین بروند. گاهی لازم است این عمل چندین دفعه اجرا شود.( با توجه به نوع گرفتگی ممبران، تعداد دفعات و مدت زمان شستشو متغیر است )

آب شیرین کن صنعتی آب شیرین کن صنعتی سیستمی است که در قدم های گوناگون به فیلترینگ آب می پردازد. این دستگاه از مدل های مختلفی ساخته شده است، که در منازل و کارخانجات از آن استفاده می شود. دستگاه آب شیرین کن در منازل از ابعاد کوچکی برخوردارند. اسمز معکوس سبکی است که در آن با زیاد کردن شدت توان آب از لایه نیمه تراوای اسمز معکوس رد می شود و ذرات و ترکیبات معدنی از آب کم می شوند. اسمز سبکی واقعی و بسیار کارآمد است که به مدل های مختلف در دنیای امروزی وجود دارد. در این مدل آبی که شوری کمی دارد به صورت طبیعی تمایل فراوانی به حرکت به جهت آب شورتر دارد. مانند عملکرد جذب آب توسط کلیه در بدن انسان یا ریشه درخت که نوعی اسمز رخ می دهد. در تصفیه آب اسمز معکوس که در زیر هم با شکل آن را نمایش داده ایم. محلول کم شورتر به سمت محلول شورتر حرکت می نماید، درواقع کار در تصفیه آب اسمز معکوس به اینگونه است که اگر دو ظرف یک محلول با میزان شوری و مواد محلول کمتر، تمایلی طبیعی برای مهاجرت به سمت محلول مجزا داشته باشیم و یکی محلول شور و دیگری محلول شیرین داشته باشد انقدر این دو محلول با یکدیگر طلاقی می کنند که سرانجام محلول شور نیز کاملا شیرین گردد. و غلظت هر دو به حد ثابتی برسد .

درنهایت فرآیند تصفیه آب اسمز معکوس در یک دستگاه آب شیرین کن صنعتی همانقدر که در شیرین سازی آب تاثیر دارد، و به فرایند نگهداری ممبران آب شیرین کن صنعتی کمک شایانی می کند، به این صورت که در جداسازی رسوبات که سبب گرفتگی در ممبران آب شیرین کن صنعتی می شود، جلوگیری می گردد. مام این مطالب را گفتیم که درواقع روش اصلی نگهداری ممبران آب شیرین کن صنعتی را از مشکلات گرفتگی و انسداد موردبحث قرار داده باشیم.

لازم به ذکر است که با توجه به حساس بودن و گران بودن ممبران آب شیرین کن صنعتی، شستشوی ممبران امری تخصصی بوده و بایستی توسط کارشناس مربوطه انجام شود

Publish modules to the "offcanvas" position.