دریا صنعت آسمان

کشت هیدروپونیک توت فرنگی و آب شیرین کن صنعتی

کشت هیدروپونیک توت فرنگی و آب شیرین کن صنعتی

کشت هیدروپونیک توت فرنگی و آب شیرین کن صنعتی

کشت هیدروپونیک و دستگاه آب شیرین کن صنعتی

توت فرنگی از واژه ی دو کلمه ای strew و berryتشکیل شده است که این به معنای نحوه پراکندگی توت های این بوته است. این بوته گیاهی کوچک است که به صورت یک ساله یا بیشتر قابل پرورش است. بهترین روش کشت توت فرنگی،کشت هیدروپونیک توت فرنگی است.

حتما با خود می گویید که چرا این روش بهترین روش است؟

به دلیل این که در تمامی فصول سال می توان از آن برداشت نمود و آن را به صورت ژله،مربا و... استفاده نمود. اگر می خواهید با روش کشت هیدروپونیک توت فرنگی بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

سیستم های کشت هیدروپونیک توت فرنگی:

1-NFT

2- لوله های عمودی

3- جزر و مدی در لوله های حاوی گراویه

4- تکه های پشم سنگ در لوله و کیسه های عمودی

 

شرایط مورد نیاز کشت هیدروپونیک توت فرنگی:

محیط کشت توت فرنگی باید دارای سیستم زهکشی و تهویه هوای عالی باشد. دمای مورد نیاز جهت کشت این نوع میوه باید بین 15 تا 18 درجه ی سانتی گراد باشد.pH مورد نیاز توت فرنگی 6 است. عناصری مانند گوگرد، بر و منیزیم از کم مصرف ترین عناصر توت فرنگی به حساب می آیند. در فصل برداشت نیز باید تماس برگ ها حذف شود و برگ های تازه جوانه زده را فقط نگه داریم. برداشت این میوه ها زمانی است که رنگ آنها به طور کامل قرمز شده باشد که این تغییر رنگ نشان دهنده ی میزان رسیدن و طراوت میوه است.این میوه باید از دمش چیده شود.

دستگاه آب شیرین کن صنعتی: این دستگاه مناسب برای فیلتراسیون آب گلخانه های هیدروپونیک و پرورش دام و طیور در مناطقی است که دسترسی به آب شور کم است. با استفاده از دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس شوری آب تا 95% کاهش می یابد. فرایند اسمز معکوس یا همان تصفیه آب صنعتی، روشی است برای جداسازی ناخالصی ها از آب که در آن فشار مکانیکی است که باعث تصفیه ی آب می شود.در دستگاه فیلتراسیون آب اسمز معکوس آب خام توسط پمپ وارد محفظه ای که دارای غشای نیمه تراوا است، وارد میشود. آب تقریبا خالص یک طرف غشا و آب ناخالص در سمت دیگر غشا جمع می شود.


مراحل کشت هیدروپونیک توت فرنگی:

⦁ ابتدا نهال توت فرنگی را تهیه کرده و درون گلدان های 40 لیتری پلاستیکی می کاریم. گلدان ها باید دارای سوراخ های زهکشی در ته گلدان مناسبی باشند.

⦁ قبل از کاشت نهال نخست باید ظرف کاشت گیاه را با استفاده از پارچه کاملا خشک کنیم و بعد از آن گلدان را تا حجم 3/2 با استفاده از ورمیکولیت پر کنید.

⦁ با استفاده از آب محتوی داخل گلدان را اشباع کنید. این کار باعث می شود که نهال در هنگام جابه جایی دهیدراته نشود.

⦁ با توجه به دما ی مورد نیاز که قبلا درباره ی آن توضیح دادم، مکانی روشن و متناسب با دمای رشد نهال توت فرنگی انتخاب می کنیم.

⦁ ظرف خود را تا نیمه پر از آب سرد کنید و نهال خود را درون آن غوطه ور کنید.

⦁ در این مرحله باید ریشه ی گیاه را کاملا شست و شو دهیم تا از تمیز شدن ریشه اطمینان حاصل کنیم. سپس باید آن را درون ظرف محتوی ورمیکولیت قرار دهیم و آن را پر از ورمیکولیت کنیم. البته فقط ریشه های آن باید زیر ورمیکولیت باشند و تاج های نهال باید بیرون از ورمیکولیت باشند تا به آن ها نور برسد.

⦁ زیر ظرف پوشش پلاستیکی قرار دهید.

Publish modules to the "offcanvas" position.