دریا صنعت آسمان

آب شیرین کن صنعتی در هتل ها

آب شیرین کن صنعتی در هتل ها

آب شیرین کن صنعتی در هتل ها

آب شیرین کن در هتل ها

آیا می دانید هزینه نگه داری تاسیسات آب شیرین کن در هتل بار عملیاتی بسیار سنگینی برای مدیران است؟

معمولا هتل ها برای واحد های مختلف خود مانند استخر، اتاق ها، رستوران و آبیاری فضای سبز به میزان آب زیادی احتیاج دارند. میزان آب مصرفی در هتل ها غالبا بالا است. به همین دلیل کیفیت و در دسترس بودن آب شیرین از پایه های اساسی سرویس های یک هتل است. گزینه شیرین سازی آب به شدت در قبض های برق نقش داشته و پرداخت آن را تبدیل به کابوس کرده است.

از دیگر سوی می دانید که آب ناحیه وسیعی از زمین را در بر می گیرد (به حدود سه چهارم سطح سیاره ما می رسد)، اما نمی توانیم بگوییم که همه این آب ها شیرین یا قابل آشامیدن هستند. طبق بسیاری از آمارها، درصد آب شیرین به حدود 1٪ کل آب روی زمین می رسد. در اینجا با نیاز شدید به آب شیرین، چه برای نوشیدن و چه برای اهداف دیگری مانند کشاورزی و البته کاربرد های آن در صنعت هتل داری، جستجوی روش های تصفیه آب بسیار بیشتر شده است. یکی از مهمترین این روش ها که توسعه یافته نیز می باشد، به کار گیری آب شیرین کن در هتل ها، با استفاده از دستگاه های با حجم زیاد است.

تصفیه آب و به کارگیری روش های آب شیرین کن در هتل ها و خلاص شدن از شر مواد شیمیایی نامطلوب، آلاینده های طبیعی و همچنین مواد جامد معلق از آب از دغدغه های متولیان این حوزه است. در این مکانیزم ها آب دریا برای آشامیدن ضد عفونی می شود. تصفیه آب ممکن است برای اهداف مختلفی از جمله کاربردهای شیمیایی، پزشکی، دارویی یا سایر کاربردهای صنعتی در نظر گرفته شود. این متد ها شامل:

1) روش های فیزیکی مانند رسوب گذاری، تقطیر و فیلتر کردن است.

2) روش های بیولوژیکی مانند فیلترهای سری کربن فعال

3) روش های شیمیایی مانند انعقاد و استفاده از کلر

4) روش های الکترومغناطیسی مانند نور فرا بنفش می باشد.

یکی از دغدغه های مدیران هتل ‌ها در کنار کاهش هزینه های عملیاتی آن است که آب زلال و شیرین را برای میهمانان خود فراهم کنند. سیستم های آب شیرین کن در هتل ها از دریا به عنوان منبعی بی انتها برای تأمین آب آشامیدنی استفاده می کنند. نصب این گونه تجهیزات شامل سیستم اصلی، فیلترهای تصفیه و ضد عفونی است.

امروزه نیاز فوری و فزاینده برای فراهم کردن آب تمیز و با کیفیت برای نوشیدن برای هتل ها وجود دارد. در اکثر مناطق توریستی و گردشگری که رقابتی شدید بین هتل ها وجود دارد، تقاضا برای نصب آب شیرین کن در هتل به طور مداوم در حال افزایش است. بنابراین، تولید ابزارهای جدید برای تولید آب آشامیدنی برای این مجتمع های تفریحی از اولویت بالایی برخوردار است. توسعه پایدار فرآیند نمک زدایی موثر می تواند سهم عمده ای در تأمین تقاضای آب آشامیدنی داشته باشد. شیرین کردن آب، نویدبخش ترین رویکردهای جدید است.

غالبا برای هتل ها و مجتمع های توریستی در مناطقی که با کمبود آب شیرین روبرو هستند، روش های نوین به عنوان سیستم های اصلی تأمین آب ایده آل هستند. البته برخی صاحبان چنین مجتمع هایی حتی سیستم ها را به صورت اجاره ای و هزینه بسیار متوسط در اختیار می گیرند. آب شیرین کن اسمز معکوس چیست؟ یک هتل پنج ستاره را فرض کنید، که در آن پروژه آب شیرین کن در هتل ایجاد گردد. برخی دستگاه ها اجازه می دهند در مدت یک ساعت بیش از 11000 لیتر آب دریا به مخازن منتقل شود. لازم است برای دسترسی به منبع آب یک چاه در زیر هتل حفر گردد. این مولفه به طراحان امکان می دهد آب کافی برای واحد آب شیرین کن اسمز معکوس را پمپاژ کند تا مخزن آب شیرین کن در هتل همیشه پر باشد. به دیگر سخن طراحان واحد های نمک زدایی معتقدند، واحد اسمز معکوس هتل با استفاده از آب دریا پمپ شده به یک چاه 100 متری حدود 7000 لیتر آب در ساعت تصفیه می کند و سپس در یک مخزن 70،000 لیتری آب شیرین پمپ می شود. در برخی هتل ها و مجتمع های توریستی- اقامتی با نصب دستگاه آب شیرین کن با اسمز معکوس، از شبکه آب آشامیدنی شهری جدا می شود. علی رغم ایجاد ثبات در تأمین آب آشامیدنی در این مناطق، محدودیت های موجود برای استفاده از این مایع ارزشمند همچنان پابرجاست. در چنین حالاتی هتل ها مجبور می شوند، منبع آب آشامیدنی خود را داشته باشند. با تأمین آب به صورت تصفیه نشده، بسیاری از بیماری ها مسافران و کارکنان هتل ها را تهدید می کند. همچنین استفاده از مکانیزم فیلتر آب آشامیدنی می تواند یکی از راه حل ها باشد، اما تنها در صورتی که قادر به از بین بردن انواع آلودگی ها مانند باکتری ها، مواد شیمیایی، نمک ها و حتی ذرات فلزی باشد. در این حالت تنها استفاده از آب شیرین کن اسمز معکوس شاید جواب صحیحی باشد.

Publish modules to the "offcanvas" position.