دریا صنعت آسمان

آب شیرین کن صنعتی در مرغداری

آب شیرین کن صنعتی در مرغداری

آب شیرین کن صنعتی در مرغداری

آب شیرین کن صنعتی در مرغداری ها

رسیدن آب سالم، برای مرغ‌های گوشتی باعث بهبود فرآیند رشد می گردد. امروزه با توجه به پیشرفت علم و کم شدن استفاده از آنتی بیوتیک ها، اهمیت تصفیه آب در مرغداری ها افزایش می یابد، زیرا عدم رعایت اصول تصفیه آب در مرغداری باعث افزایش سختی آب و کاهش راندمان مواد ضدعفونی کننده در بدن مرغ ها می شود.

مهمترین ماده غذایی مورد نیاز مرغ، آب می باشد. پس فراهم نمودن آب کافی، و دسترسی آسان آن نیاز مرغداری جهت پرورش اصولی مرغ ها است. برجسته ترین فاکتور بهینه سازی پرورش مرغ، تصفیه آب در مرغداری ها است. در فرآیند رشد مرغ‌های گوشتی، عوامل مختلفی مانند شرایط نگهداری محیطی دخیل می باشند؛ ولی کیفیت آب در مرغداری مهمترین بخش می باشد که کمتر مورد توجه است. رسیدن آب سالم، برای مرغ‌های گوشتی باعث بهبود فرآیند رشد آن ها می گردد. در گذشته حساسیتی در خصوص استفاده از آنتی بیوتیک ها برای پرورش مرغ نبود؛ امروزه با توجه به پیشرفت علم و کم شدن استفاده از آنتی بیوتیک ها، اهمیت تصفیه آب در مرغداری ها افزایش می یابد، زیرا عدم رعایت اصول تصفیه آب در مرغداری باعث افزایش سختی آب و کاهش راندمان مواد ضدعفونی کننده در بدن مرغ ها می شود.

استفاده از آب با کیفیت در مرغداری

آیا می دانستید بیش از ۸۰ درصد وزن بدن جوجه ی یک روزه را آب تشکیل داده است؟ در مرغ های گوشتی این عدد به 70 درصد کاهش پیدا می کند، یعنی به ازای رشد هر کیلو مرغ گوشتی، در حدود 4 لیتر آب مصرف می شود. اگر این اعداد کاهش پیدا کند باعث بروز بیماری یا حتی منجر به مرگ جوجه ها می شود. اگر دیر به استفاده از آب با کیفیت در مرغداری توجه شود تأثیر ناگواری روی عملکرد مرغ گوشتی می‌گذارد. نگهداری کیفیت آب، نیاز به رسیدگی دائمی دارد، نه اینکه زمانی متوجه شویم که فرآیند رشد مرغ ها دچار مشکل شد. بالا بودن سختی آب، نشانه ی حل نشدن سطح کل مواد در آب است که آسیب‌های بزرگی به مرغداری ها می‌زند.

عدم نگهداری درست سیستم تصفیه آب در مرغداری، باعث ایجاد انواع باکتری، قارچ، و افزودنی ها درون لوله‌ها، آبخوری‌ها و منابع آبرسانی می شود و تعمیرات سیستم آبرسانی را جهت بالا بردن کیفیت آب، پیچیده تر می نماید. در یک میلی‌لیتر آب نوشیدنی مرغ، وجود حداکثر تا 1000 باکتری، به عنوان استاندارد می باشد؛ اما در مرغداری های دارای عیب سیستم آبرسانی، این عدد تا یک‌میلیون باکتری در هر میلی‌لیتر بالا می رود که دقیقا مساوی است با 1000 برابر آلودگی بیشتر در آب مصرفی مرغ ها. یک سیستم ایده‌آل باید عاری از هرگونه باکتری باشد. باکتری نشان دهنده مواد ارگانیک است که حتی گاهی از طریق مدفوع مرغ ها وارد منابع آبی می شود؛ اگر سیستم آبی مرغداری به درستی ساخته و نگهداری نشود، راه برای ورود باکتری ها باز می شود.

مزایای تصفیه آب در مرغداری

وجود زیاد املاح مانند: سدیم و پتاسیم باعث از بین رفتن تعادل بدن مرغ ها، اختلالات جسمی و اسکلتی که در نتیجه منجر به تلفات بالای مرغداری می شود.

از مزایای تصفیه آب در مرغداری می توان به بهره وری بالا، سلامت و رشد هرچه بهتر طیور اشاره نمود. با ضد عفونی آب بصورت کامل و استفاده از آب با کیفیت در مرغداری از مرگ و میر طیور در اثر استفاده آب آلوده جلوگیری خواهد شد. در نتیجه طیور در سلامت کامل خواهند بود و راندمان تولیدات بالاتر می رود؛ زیرا با سالم بودن مرغ ها، اشتهای آن ها به خوردن بیشتر می شود و تولید گوشت بیشتری صورت می گیرد. در صورت سلامتی مرغ ها ضریب تبدیل نسبت دانه مصرفی به گوشت تولیدی بهبود می یابد.

Publish modules to the "offcanvas" position.