دریا صنعت آسمان

تصفیه آب استخر صنعتی

تصفیه آب استخر صنعتی

تصفیه آب استخر صنعتی

تصفیه آب استخر صنعتی

تصفیه آب استخر صنعتی

اهمیت تصفیه آب استخر موضوعی است که فرقی نمی کند نوع استخر خانگی و صنعتی باشد؛ در هر صورت تصفیه آب استخر اهمیت دارد. اقدامات لازم به منظور تصفیه آب استخر صنعتی و تصفیه آب استخر خانگی یکسان است. به همین علت پاکسازی آب آلوده آنها به یک شیوه انجام میشود. قبل از تصفیه آب استخر صنعتی توجه به چند فاکتور مهم حائز اهمیت است که میبایست انجام دهید؛ ظرفیت استخر، مقدار کلر موجود در آب، مقدار ph و تعیین میزان قلیایی و اسیدی بودن آب، نوع ذرات موجود در آب و تعیین مقدار برم آب. برای اندازه گیری این فاکتور ها می توان از ابزار و کیت های مخصوص کمک گرفت.
در ابتدا با استفاده از تجهیزات و روش های مختلف باید ذرات جامد معلق در آب جمع آوری شود و پس از آن با روش های شیمیایی سایر فاکتور های دیگر استاندارد سازی شود.


برای تصفیه آب استخر صنعتی حذف بسیاری از مواد آلی که در آب موجود است میتوان از فیلتر شنی استخر استفاده کرد. فیلتر شنی با بستری که از شن و سیلیس دارد پس از عبور دادن آب از خود ذرات موجود در آب که بزرگتر از ۱۰۰ میکرون هستند را از آب جدا می کند. به همین ترتیب ذرات معلق وارد فیلتر شنی می شوند و دیگر امکان عبور از بستر شنی را ندارند.
به این صورت آب با حذف ذرات بزرگتر از ۱۰۰ میکرون و تمیزی بیشتر از فیلتر خارج می شود. پس از استفاده از دستگاه فیلتر شنی برای تصفیه آب استخر صنعتی لازم است تا این دستگاه به صورت دوره ای شسته شود. روش تصفیه آب استخر صنعتی با استفاده از دستگاه فیلتر شنی به دلیل عمر طولانی و سرعت بالایی که در انجام تصفیه دارد نسبت به روش های دیگر محبوب تر است.


انواع روش های تصفیه آب استخر صنعتی

این دستگاه عملکرد و کارایی بالایی دارد و مناسب برای تصفیه آب استخر صنعتی می باشد. فیلتر کربنی نمونه دیگری از تجهیزات لازم برای تصفیه آب استخر صنعتی و حذف مواد آلی و معلق موجود در آب است. استفاده از تجهیزات فیلتر کربنی برای تصفیه آب استخر میکروب های موجود در آب و میکروارگانیسم ها را از بین میبرد.
برای این کار لازم است تا ذرات کربن فعال در فیلتر کربنی استفاده شود. یکی از مزیت های استفاده از فیلتر کربنی برای تصفیه آب استخر نبودن هیچ گونه ماده شیمیایی در فیلتر کربنی است. در اغلب موارد تنها با استفاده از روش های شیمیایی می توان جلبک ها میکروب ها و پاتوژن‌های درون آب استخر را پاکسازی کرد. این روش در پاکسازی آب استخر و حذف میکروب های داخل آب بسیار تاثیر دارد.


در این روش شیمیایی از دستگاه کلرزن برای از بین بردن میکروبهای آب استخر های صنعتی استفاده می شود. در این روش کلر با توجه به حجم آب موجود در استخر و میزان آلودگی های آن به آب اضافه می شود. همزمان با ورود کلر، در نتیجه واکنش هایی که آب با ذرات کلر ایجاد می کند اسید هیپوکلرو تولید می شود. این اسید با قدرت بسیار بالا پاتوژن‌ها میکروب ها و جلبک های موجود در آب را حذف میکند. از آنجایی که مقدار زیاد کلر برای آب خطرناک است لازم می دانیم که با استفاده از کیت های مخصوص پس از تصفیه آب مقدار کلر آزاد در آب را اندازه گیری کنید. میکرو پاتوژن های موجود در آب استخر برای از بین رفتن به روش های مختلف شیمیایی نیاز دارند. استفاده از این روش ها برای گندزدایی استخر تاثیرات زیادی در پاکسازی آب استخر و از بین رفتن جلبک ها دارد.



رایج ترین روش های تصفیه آب استخر

برای تصفیه آب استخر صنعتی یا تجاری به ترکیبی از فیلتر ها نیاز است. به طور معمول دستگاه های آشغالگیر به منظور جمع آوری ذرات درشت در آب در استخر نصب می شوند. همچنین دستگاه فیلتر شنی و فیلتر کربنی به عنوان دستگاه های فیلتراسیون در تصفیه آب استخر استفاده می شوند. به منظور ضد عفونی آب استخر های صنعتی به طور معمول از کلر استفاده می شود. علاوه بر آن از ترکیبات ضد عفونی UV در استخر های صنعتی و تجاری نیز استفاده می کنند. با استفاده از این روش ها می توان آب استخر را تصفیه کرد. اما از رایج ترین این روش ها استفاده از ترکیب فیلتر شنی، فیلتر کربنی، آشغالگیر دستی و کلرزنی است.

Publish modules to the "offcanvas" position.