دریا صنعت آسمان

آب شیرین کن صنعتی در کارواش ها

آب شیرین کن صنعتی در کارواش ها

آب شیرین کن صنعتی در کارواش

آب شیرین کن صنعتی در کارواش ها

آب شیرین کن صنعتی اسمز معکوس دستگاهی بر اساس فناوری ro میباشد که می تواند آب را تا 99%تصفیه و شیرین سازی کند و حذف نمک و سایر یونها را تا 99% انجام دهد.

آّب شیرین کن های صنعتی و اسمز معکوس با توجه به مقدار شوری و املاح و یون های موجود آب به سه دسته تقسیم میشوند:

1.دستگاه های آب شیرین کن صنعتی ROمعمولی

2.دستگاه آب شیرین کن صنعتی RO پرفشار

3.دستگاه آب شیرین کن دریایی RO

ویژگیهای این سه دستگاه آب شیرین کن صنعتی RO در نوع فیلترهای ممبران و پمپ های فشار میباشد.

 

دستگاه آب شیرین کن صنعتی RO اسمز معکوس

 

بهترین روش در تصفیه آب صنعتی و شیرین سازی آب استفاده از سیستم اسمز معکوس RO میباشد که با استفاده از این روش می توان مزه تلخی ، شوری و جامدات محلول در آب را به مقدار زیادی کاهش داد.

 

کاربرد دستگاههای آب شیرین کن صنعتی

دستگاههای آب شیرین کن صنعتی در صنایع مختلفی از قبیل شیمیایی،فلزی ،ریخته گری، مواد غذایی و آشامیدنی ،آزمایشگاه ها ، برودتی و حرارتی ، تصفیه چاه ، شیرین سازی آب دریا ، کارواش ها ، بویلرها کولینگ تاورها،مصارف دارویی و بیولوژیکی،رنگ سازی،باطری سازی،در صنایع لاستیک و پلاستیک،تهیه آب USPجهت مصارف پزشکی و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد.

 

فرآیند اسمز معکوس در دستگاه آب شیرین کن صنعتی

فشار بالا باعث حرکت برعکس جریان آب از درون فیلترهای نیمه تراوای اسمز معکوس از فشار اسمزی بالا به فشار اسمزی پایین می شود.سیستم کامل تصفیه آب به روش اسمز معکوس شامل بخشهای پیش تصفیه،المان ممبرین، تامین فشارو بخش تصفیه میباشد.برای افزایش راندمان و افزایش طول عمر سیستم اسمز معکوس ، وجود پیش تصفیه الزامی میباشد.انتخاب پیش تصفیه درست ، راندمان و طول عمر ممبرین را افزایش میدهد .

 

علت محبوبیت اسمز معکوس

سیستم اسمز معکوس در مقایسه با دیگر روشها در درجه حرارت پایین تر و با انرژی مقرون به صرفه تری کار میکند،کاربردهای فراوانی مانند نمک زدایی،بازیافت املاح معدنی و دیگر محصولات غذایی و مهمتر از همه در خالص نمودن آب را دارد.به همین دلیل پرفروش ترین دستگاههای آب شیرین کن صنعتی همین دستگاه های اسمز معکوس می باشند.

 

مزایای آب شیرین کن صنعتی به روش اسمز معکوس:

مقرون به صرفه بودن سیستم اسمز معکوس نسبت به روشهای دیگر، مصرف انرژی کم نسبت به روش های تقطیری در آب شیرین کن های صنعتی ،جلوگیری از عبور باکتریها و ویروس و مواد تب زا از ممبران های آب شیرین کن صنعتی ،امکان بازگشت آب های غلیظ به محیط زیست ،از بین بردن تمامی آلاینده های آلی و غیر آلی و میکروبی از آب و دارا بودن استانداردهای بین المللی میباشد.

 

فیلتراسیون

در عمل فیلتراسیون مواد معلق جامد از سیال مورد نظر که می تواند از نوع مایع یا گاز باشد جدا سازی می شود. مبنای روش فیلتراسیون در آب شیرین کن صنعتی، اختلاف در اندازه ذرات جامد و سیال و استفاده از نیروی خارجی جهت عبور مواد، از غشا نیمه تراوا می باشد. در سیستم اسمز معکوس فیلتری به نام ممبران یا غشا وجود دارد که عملیات جداسازی آلاینده های آب را انجام می دهد.

 

نقش آب شیرین کن صنعتی در کارواش ها

 

پساب بوجود آمده از شستشوی اتومبیل ها و وسایل نقلیه حاوی روغن ها و روان کننده های مختلف ،قطران،مواد معلق،فلزات سنگین و میکروارگانیسم ها است که میتواند در آبهای زیرزمینی وارد شده و آنها را آلوده نماید و برای سلامتی خطرناک باشد.میزان مصرف آب در شستشوهای دستی وسایل نقلیه در حدود 400 لیتر برای هر اتومبیل میباشد که این مقدار در یک کارواش معمولی بدون تجهیزات تصفیه آب حدود 150 لیتر بوده و در کارواش های جدید که از سیستم آب شیرین کن صنعتی استفاده میکنند به حدود 10الی50 لیتر برای هر وسیله نقلیه میرسد.

لزوم استفاده از سیستم اسمز معکوس و آب شیرین کن صنعتی در کارواش ها:

سیستم اسمز معکوس برای تصفیه و بازیابی آب کارواش ها می تواند آب خالص تولید کند که با استفاده از این آب ، بعد از خشک شدن خودروها، هیچ اثری از رسوبات و لکه روی بدنه خودروها دیده نخواهد شد .همچنین استفاده از آب سختی گیری شده توسط سیستم اسمز معکوس میزان استفاده از مواد شوینده را تا حدود خیلی زیادی کم میکند و دیگر نیاز به انجام مرحله خشک کردن نهایی خودرو به صورت دستی نیست و موجب صرفه جویی فراوان در هزینه و وقت و همچنین بهتر شدن خدمات ارائه شده و در نهایت افزایش رضایت مندی مشتریان خواهد شد.

Publish modules to the "offcanvas" position.