دریا صنعت آسمان

آب شیرین کن صنعتی و روش کار اسمز معکوس

آب شیرین کن صنعتی و روش کار اسمز معکوس

اسمز معکوس و تصفیه آب

آب شیرین کن صنعتی و روش کار اسمز معکوس

همه چیز درباره روش کار اسمز معکوس در آب شیرین کن صنعتی

تصفیه آب به منظور استفاده در صنایع مختلف و کاهش انواع رسوبات، نمک و ... موجود در آن به روش اسمز در کارخانجات زیادی انجام می شود، تا کمی آب غیر شرب و غلیظ شده به نیمه غلیظ تبدیل شود، ما در اینجا می خواهیم به معرفی یک دستگاه آب شیرین کن صنعتی که با روش اسمز معکوس آب غلیظ را به آب قابل شرب تبدیل می کند، بپردازیم. روش اسمز معکوس در آب شیرین کن صنعتی یکی از بهترین روش ها برای کاهش نمک و دیگر آلاینده های در حد بسیار ریز در آب می باشد، روشی که به خوبی آب را تصفیه می کند.

 

چگونگی روش کار اسمز معکوس در آب شیرین کن صنعتی

طرز کار این روش مانند روش کار اسمز طبیعی می باشد، اما تمام عملیات به صورت وارونه و برعکس صورت می گیرد، به همین دلیل به آن اسمز معکوس می گویند.

در این روش یک غشاء مقاوم وجود دارد که دارای سلول های بسیار ریزی می باشد که هیچ چیز به جز آب نمی تواند از آن عبور کند، در روش اسمز معکوس آب با فشار فوق العاده زیادی به این غشاء برخورد می کند، قابل ذکر است که در دیگر روش ها آب با فشار طبیعی خود از این غشاء عبور می کند و امکان خروج نمک و ویروس و باکتری نیز وجود دارد.

در این روش سعی می شود از آب غلیظ با رسوبات و نمک زیاد و آب رقیق با نمک کمتر استفاده می شود و در طی مراحل مختلف، آب سم زدایی و قابل آشامیدن شود و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

در این روش آب رقیق و غلیظ از طریق غشاء به هم متصل شده اند و مقدار آنها نیز یکسان است و آب غلیظ و حاوی نمک و دیگر مواد آلاینده به سمت آب رقیق می رود. در مرحله اول آب غلیظ یا غیر خالص با فشار زیادی به غشاء عبور می کند و رسوبات، نمک ها و یون های در حد ریز که به اندازه ویروس و باکتری هم هستند، در پشت غشاء گیر می کنند و توانایی عبور از غشاء را ندارند و از یک ممبر کناری که در دستگاه اسمز معکوس وجود دارد، عبور می کنند.

در این مرحله برای برابری مقدار آب غلیظ و رقیق، دوباره آب غلیظ به سمت آب رقیق به صورت پرفشار روانه می شود و دوباره به غشاء برخورد می کند و نمک ها و دیگر موادی که آب را غیر قابل شرب می کند، پشت غشاء گیر می کنند و از طریق ممبران کناری دستگاه خارج می شوند، این عملیات به صورت مکرر بارها تکرار می شود تا تمام آب رقیق شود و قابل آشامیدن در مکان های مختلف گردد.

همه این کارها توسط دستگاه های آب شیرین کن صنعتی اسمز معکوس انجام می شود، قابل ذکر است که در آب شیرین کن های دیگر این روند کاملا وارونه است و آب رقیق به سمت آب غلیظ می رود و این قانون طبیعت است که همیشه آب رقیق به سمت آب غلیظ سوق داده می شود.

در روش اسمز معکوس در آب شیرین کن صنعتی باید از ممبرین، غشاء ها، سیستم های تامین فشار قوی استفاده کرد تا عملیات موفقیت آمیز باشد و آب به خوبی تصفیه شود و انواع باکتری ها از آن خارج شود. غشاء به کار رفته در این دستگاه باید از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشد تا فشاری که به آن وارد می شود را تحمل کند، این غشاء باید دارای جنس معتبر و سلول های بسیار ریزی باشد تا بتواند نتیجه خوبی داشته باشد.

مزایای استفاده از آب شیرین کن صنعتی اسمز معکوس استفاده از این دستگاه می تواند برای بسیاری از افراد و کارخانجات دارویی، دامداری، آرایشی و بهداشتی به صرفه باشد، چون آب شرب بسیار خوبی که تولید می شود، دارای هیچ گونه املاح، نمک، ویروس و باکتری و آلایندهای دیگری مانند انواع قارچ ها و انگل ها نیست. این دستگاه می تواند به خوبی و به صورت مداوم کار کند، خیلی از کارخانجات از این روش برای تولید آب شرب از آب های شور استفاده می کنند. قابل ذکر است که این دستگاه در ظرفیت و اندازه های مختلف در بازار موجود است و می تواند مصارف کشاورزی، دریایی، خانگی و ... داشته باشد.

Publish modules to the "offcanvas" position.