دریا صنعت آسمان

معرفی دستگاه آب شیرین کن صنعتی

معرفی دستگاه آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن صنعتی

معرفی آب شیرین کن صنعتی

فرایند اسمز یک فرایند طبیعی بسیار مفید است. از فرایند اسمز معکوس برای تصفیه آب استفاده می کنند در ادامه به بررسی این فرایند و قسمت های مختلف دستگاه آب شیرین کن صنعتی و انواع این دستگاه می پردازیم و نکاتی که در قیمت دستگاه ها تاثیر گذار است را بررسی خواهیم کرد.

 

تصفیه آب از انواع دستگاه های تصفیه آب میتوان به دستگاه آب شیرین کن صنعتی، دستگاه RO و پکیج تصفیه آب صنعتی اشاره کرد. ممکن است تفاوت هایی در میان آنها وجود داشته باشد اما همگی از پدیده اسمز معکوس برای تصفیه آب استفاده می کنند.

 

اسمز معکوس چیست

پدیده اسمز به صورت طبیعی رخ می دهد و فواید بسیاری دارد. پدیده اسمز به این صورت است که یک محلول در کنار محلول رقیق تر قرار می گیرد و در بین آنها یک غشا نیمه تراوا وجود دارد. که غشای نیمه تراوا باعث میشود آب از محلول با غلظت کم به محلول با غلظت بالا جریان یابد تا پتانسیل شیمیایی هر دو طرف یکسان شود. غشا نیمه تراوا اجازه عبور آب را می دهد و مانع از عبور املاح باکتری ها میکروب ها و .. می شود. فرایند اسمز معکوس کاملا برعکس فرایند اسمز است به این صورت که با ایجاد فشاری برخلاف فشار اسمزی آب را از ممبران ها عبور می دهیم. در صورتی که فشار اعمال شده با فشار اسمزی برابر باشد جریان متوقف می شود و در صورتی که فشار بیشتر شود جریان برعکس خواهد شد.

 

معرفی دستگاه آب شیرین کن صنعتی

دستگاه آب شیرین کن صنعتی دارای بخش های مختلفی است که در ادامه به انها اشاره خواهیم کرد:

⦁ پیش تصفیه

⦁ غشا

⦁ کنترل فشار و دبی آب

⦁ بخش تزریق مواد شیمیایی

⦁ بخش کنترل و تامین فشار و دبی آب

 

دستگاه تصفیه آب صنعتی بر اساس میزان ظرفیت آب ورودی به سه دسته تقسیم بندی می شود:

⦁ دستگاه تصفیه آب چاه: توانایی تصفیه آب خام تا 4000 ppm

⦁ دستگاه تصفیه آب شور سطحی: توانایی تصفیه آب خام ورودی تا 12000 ppm

⦁ دستگاه تصفیه آب دریا: توانایی تصفیه آب خام ورودی تا 35000 ppm

 

همانطور که گفته شد تمامی دستگاه های براساس فرایند اسمز معکوس کار میکند به این صورت که با ایجاد فشار در آب خام ورودی جریان آب را برعکس میکنیم سپس جریان آب به دو جریان آب با املاح کم و آب با املاح بسیار بالا تقسیم می شود و تا وقتی که فشار آب خام ورودی ادامه داشته باشد املاح آب ورودی پشت غشا می ماند و وارد جریان آب غلیظ می شود. جریان آب غلیظ که املاح زیادی دارد را می توان دفع کرد و یا دوباره وارد جریان آب خام ورودی کرد و مجدد استفاده نمود. روش اسمز توانایی حذف 95 الی 99 درصدی املاح را دارد. اسمز همان فیلتراسیون طبیعی است و مانع از گرفتگی و عبور مواد جامد می شود ولی در فیلتراسیون متقاطع بهتر است برای جلوگیری از گرفتگی از جریان آب آشفته بر روی فیلتر متقاطع استفاده گردد.

خرید دستگاه آب شیرین کن صنعتی

همانطور که گفته شد دستگاه آب شیرین کن صنعتی انواع مختلفی دارد که بر اساس نیاز به آنها رو می آوریم اما هر کدام از آنها دارای ویژگی هایی هستند که در قیمت آنها تاثیر گذار است. یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در قیمت آب شیرین کن صنعتی میزان ظرفیت آب ورودی و توانایی تصفیه آب خام ورودی است که به آن اشاره کردیم اما عوامل دیگری مانند: کیفیت ممبران ها، کیفیت پمپ ها، پارامتر های ظرفیتی، فشار و دبی و …

 

یکی از عوامل مهم دیگری که در قیمت دستگاه ها تاثیر گذار است کاربری انها است به این صورت که دستگاهی که قرار است تولید شود مورد استفاده چه کسی قرار می گیرد، آیا توانایی کار با این وسیله را دارد؟ اگر سواد و توانایی استفاده از این دستگاه را ندارد دستگاهی خریداری شود که کاربری آسان تری دارد.

 

مزایای دستگاه آب شیرین کن صنعتی

⦁ در بین تمامی روش های تصفیه آب روش اسمز معکوس به صرفه ترین روش، اقتصادی و کم هزینه است.

⦁ روش اسمز معکوس یا به اختصار RO نسبت به روش های تقطیری انرژی کمتری مصرف می کند.

⦁ ممبران های دستگاه آب شیرین کن صنعتی باکتری ها، ویروس ها و مواد تب زا را عبور نمی دهد و از بیماری جلوگیری می کنند.

⦁ در دستگاه هایی که به کمک فرایند اسمز معکوس کار می کنند میتوان پساب حاصل را به طبیعت بازگرداند و یا مجددا وارد آب خام ورودی کرد.

⦁ در فرایند هایی که به آب نیاز است جایگزین کردن آب های سبک و بدون یون به جای آب های سنگین بسیار اهمیت دارد. قابل توجه است که امکان استفاده از دستگاه های RO در هر مکانی وجود دارد و میتوان از آنها در عرشه کشتی، زون های صفر پالایشگاهی، دامداری ها و … استفاده کرد.

Publish modules to the "offcanvas" position.