دریا صنعت آسمان

آب شیرین کن دریایی

آب شیرین کن دریایی

آب شیرین کن دریایی

آب شیرین کن دریایی چیست

بخش عمده ای از آب روی سطح زمین شور و غیر قابل استفاده می باشد. روش های بسیاری برای تصفیه آب و شیرین کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال با استفاده از آب شیرین کن دریایی به راحتی و با کمترین هزینه امروزه این عمل صورت می پذیرد.

آب شیرین کن دریایی چیست

همانگونه که می دانید قسمت عمده ای از سطح زمین را آب فرا گرفته است. با این حال تنها ۳ درصد از آب ها شیرین و قابل شرب می باشند. آب دریا معمولاً آب شور و غیر قابل استفاده جهت شرب است. امروزه پیشرفت تکنولوژی موجب شده که ما بتوانیم با استفاده از دستگاهی آب های شور را تبدیل به آب شیرین و قابل استفاده کنیم. در گذشته و به صورت سنتی روش های پر هزینه ای برای شیرین کردن آب دریا مورد استفاده قرار می‌گرفت. با این وجود با پدید آمدن آب شیرین کن دریایی امروز به راحتی آب دریا را به آب شیرین و قابل استفاده می توان تبدیل کرد.

آب شیرین کن دریایی به روش اسمز معکوس می تواند علاوه بر اینکه تکنولوژی خاصی جهت نمک زدایی برای ما به ارمغان بیاورد موجب شده که با بالا بردن منابع آب شیرین جهت استفاده، موجبات رفاه افراد را نیز فراهم کند.

تفاوت آب شیرین کن صنعتی و آب شیرین کن دریایی

آب دریا با حدود شوری سه و نیم درصد دارای نمک بسیار بالایی است. همچنین این آب دارای تراکم بیشتری نسبت به آب شیرین می باشد. استفاده از آب شیرین کن صنعتی می تواند برای مصارف بسیاری اعم از کشاورزی و دامداری مفید باشد. میزان حجم آب شیرینی که از آب شیرین کن صنعتی روزانه به دست افراد می رسد حدود ده متر مکعب آب تصفیه شده است. آب شیرین کن صنعتی در تولید آب شرب و همچنین صنایع غذایی و لبنی نیز استفاده می شود.

با این حال استفاده از آب شیرین کن دریایی می‌تواند با توجه به هزینه سرمایه گذاری بسیار پایین ‌تر و سهولت بهره برداری بیشتری که نسبت به تصفیه آب صنعتی دارد گزینه مناسب تری باشد. استفاده از روش اسمز معکوس جهت تصفیه آب موجب می شود که ما برای سرمایه گذاری اولیه هزینه کمتری پرداخت کنیم.

مقدار شوری زیاد آب دریا، وجود ذرات معلق، آب کدر و وجود موجودات دریایی موجب می شود به دنبال یک روش مناسب جهت تصفیه آب بپردازیم. از عمده ترین تفاوت های بین دستگاه آب شیرین کن دریایی و آب شیرین کن صنعتی می توان به تفاوت بین: پمپ فیلتر شنی، پرشر وسل، ممبران و پمپ فشار قوی اشاره کرد

مزایای استفاده از آب شیرین کن دریایی

افزایش جمعیت و کمبود آب قابل شرب موجب شده که راه های بسیاری جهت شیرین کردن آب مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از آب شیرین کن دریایی می‌تواند به واسطه عملکردی ساده و همچنین پایین آوردن هزینه پرداخت یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها برای شیرین کردن آب باشد. استفاده از این روش می تواند آب شیرین با کیفیت فوق العاده برای ما فراهم کند. آب شیرین کن دریایی طیف وسیعی از نیازهای روزمره افراد را پاسخگو خواهد بود. می‌توان با آب شیرین شده توسط این روش به تاسیسات ساحلی، مسافربری، استفاده در کشتی های باری و همچنین جهت شرب افراد نزدیک دریا و مصارف صنعتی اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های استفاده از آب شیرین کن دریایی می توان موارد زیر را نام برد.

⦁ قابلیت استفاده جهت شیرین کردن آب با سختی بسیار بالا

⦁ تامین بخش زیادی از آب قابل شرب شهرهای ساحلی و افراد ساکن در جزیره ها

⦁ بازدهی مناسب جهت استفاده در تاسیسات و بخش های صنعتی

⦁ سهولت در تهیه آب قابل شرب کشتی های مسافربری بزرگ کشتی های باربری

این نکته را یادآور می شویم که استفاده از این روش به لحاظ اقتصادی به صرفه ترین روش در میان سایر روش های تصفیه کردن آب شور خواهد بود.

سخن پایانی

بالارفتن آب مورد نیاز جهت استفاده در مصارف کشاورزی، صنعتی، مرغداری و صنایع دیگر این مهم را می‌طلبد که ما بتوانیم آب های شور را به آب شیرین تبدیل کنیم. ما در شرکت دریا صنعت با ارائه انواع آب شیرین کن های صنعتی و آب شیرین کن دریایی به شما خدماتی ارائه می دهیم که بتوانید به بهترین نحو آب مورد نیاز خود را جهت مصارف مختلف تامین کنید.

Publish modules to the "offcanvas" position.