دریا صنعت آسمان

لزوم کاربرد دستگاه آب شیرین کن کشاورزی در بوشهر

لزوم کاربرد دستگاه آب شیرین کن کشاورزی در بوشهر

دستگاه آب شیرین کن کشاورزی بوشهر

لزوم کاربرد دستگاه آب شیرین کن کشاورزی در بوشهر


آب مهمترین عنصر مورد استفاده در زمان کشت گیاهان زراعی می باشد که می تواند در میزان عملکرد محصول نیز نقش موثری را ایفا نماید. نقش تعیین کننده این ماده حیاتی سبب شده است تا در زراعت های صنعتی و کشاورزی سنتی کاربران به کیفیت آب مورد استفاده در مزارع خود توجه داشته باشند. شوری آب و وجود عناصر سنگین در آب می تواند تا حد زیادی از کیفیت نهایی آب های مورد استفاده در بخش کشاورزی بکاهد.
در نتیجه کارشناسان مجرب آب و خاک فعال در مراکز دولتی و خصوصی به کشاورزان توصیه می نمایند تا قبل از ورود به پروسه کاشت و داشت حتما از نمونه آب مورد استفاده در آن منطقه آزمایش آب را انجام دهند. طی انجام این آزمایش کشاورزان می توانند به بررسی اهمیت استفاده از لوازم جانبی مانند دستگاه های آب شیرین کن در آن مناطق بپردازند.






بررسی موقعیت مکانی استان بوشهر در بحث کشاورزی

استان بوشهر یکی از استان های وسیع کشور می باشد که در بخش کشاورزی نیز دارای فعالیت قابل توجهی می باشد. این استان جنوبی در زمینه تولید محصولات باغی و زراعی در داخل کشور دارای رتبه مناسبی می باشد. گندم، جو، مرکبات و خرما از مهمترین محصولات تولید شده در این استان در نظر گرفته می شوند. اقتصاد استان هایی مانند بوشهر بر اساس بخش کشاورزی پایه ریزی شده است. در نتیجه توجه به عوامل موثر در بخش کشاورزی بسیار ضروری می باشد. آب از مهمترین عناصر تاثیرگذار بر میزان و کیفیت نهایی محصولات تولید شده در بخش کشاورزی می باشد.

البته عوامل مهمی مانند نزدیکی به دریا و وجود منابع نفت و گاز در این استان توانسته است تا میزان زیادی به کیفیت آب مورد استفاده در استان بوشهر لطمه وارد نماید. در نتیجه امروزه کشاورزان برای پیشگیری از مشکلات در بخش کشاورزی از دستگاه های آب شیرین کن کشاورزی در بوشهر استفاده می نمایند. این امر به منظور کنترل کیفیت آب و کاهش نقش شوری و عناصر سنگین بر محصولات تولید شده در استان بوشهر می باشد. البته توجه به این نکته نیز الزامی می باشد که عموا کنترل کیفیت آب و خاک در زمان تولید محصولات گلخانه ای بیشتر از شرایط عادی کشت محصولات می باشد. در نتیجه کشاورزان باید تمام شرایط را در کشت گلخانه ای مدیریت نمایند. کنترل کیفیت آب نیز یکی از عوامل مهم در این زمینه قلمداد می گردد.






معرفی کلی دستگاه آب شیرین کن کشاورزی در بوشهر

در تولید دستگاه های آب شیرین کن متخصصان از رفتار آب در داخل طبیعت الهام گرفته اند. در این دستگاه آب را به روش اسمز معکوس تصفیه می نمایند. عمل اسمز معکوس فرایندی کاملا متضاد با حرکت آب در طبیعت می باشد. در این فرایند آب را از یک غشاء نیمه تراوا عبور می دهند. در زمان اجرای این پروسه تمامی مواد سنگین قبل از گذر از غشا در داخل فیلتر رسوب می نمایند. در نتیجه ی این فرایند آب خالص وارد چرخه کشاورزی خواهد شد. البته برای اطمینان از تصفیه ی مناسب آب، روش های تکمیلی مانند پیش تصفیه ی آب نیز برای این منظور در نظر گرفته شده است. استفاده از فیلترهای شنی، اولترافیلتراسیون و فیلترهای کربنی برخی از روش های مورد استفاده پیش از تصفیه ی آب در این دستگاه ها می باشند.






بررسی کلی بخش های ساختاری دستگاه

به طور کلی دستگاه آب شیرین کن از بخش های متفاوتی تشکیل می شود. پمپ فید، فیلترهای کارتریج، شنی و کربنی، شیر برقی، سیستم تزریق مواد ضد رسوب و پمپ های فشار قوی و بخش های کنترل کننده دستگاه تنها بخشی از تجهیزات مورد استفاده در آب شیرین کن ها می باشند. استفاده از دستگاه های آب شیرین کن می تواند تا حد زیادی به ارتقاء کیفیت آب مورد استفاده در بخش کشاورزی کمک نماید. در نتیجه کارشناسان استفاده از این وسیله را در استان های مانند بوشهر توصیه می نمایند.

Publish modules to the "offcanvas" position.