دریا صنعت آسمان

ضرورت استفاده از آب شیرین کن صنعتی

ضرورت استفاده از آب شیرین کن صنعتی

ضرورت استفاده از آب شیرین کن صنعتی

ضرورت استفاده از آب شیرین کن صنعتی

ضرورت استفاده از آب شیرین کن صنعتی

در واحدهای صنعتی و تولیدی یکی از مهم‌ ترین دستگاه‌ های موجود سیستم آب شیرین کن صنعتی می باشد. سیستم اسمز معکوس یا به اختصار RO اساس عملکرد انواع سیستم های تصفیه آب می باشد.

سیستم اسمز معکوس در تصفیه خانگی

این روش یعنی سیستم اسمز معکوس، یکی از روش های اولترافیلتراسیون برای تصفیه آب می باشد. اساس این روش پدیده اسمز است که به کمک تفاوت فشار اسمزی بین دو مایع صورت می گیرد. این روش به کمک یک غشای نیمه تراوا صورت گرفته که در این حالت جریان آب از میان فیلتر های قوی و با کیفیتی عبور کرده و بدین صورت هرگونه آلودگی و ذرات معلق موجود در آب، جذب فیلترها می گردد. در مرحله بعد آب تصفیه شده و تمیز از سمت دیگر فیلترها خارج می شود. این روش باعث می شود که منازل مسکونی آب نوشیدنی سالمی را در اختیار داشته باشند.

 

نحوه عملکرد آب شیرین کن صنعتی

اساس عملکرد آب شیرین کن صنعتی نیز همانند روشی است که درباره سیستم های تصفیه ی خانگی توضیح داده شد. اما لازم به ذکر است که اندازه آب شیرین کن صنعتی بسیار بزرگ است و فیلترهای آن ویژگی های خاص خود را نیز دارد.

اهمیت دستگاه آب شیرین کن صنعتی

واحدهای صنعتی بزرگ مانند کارخانه های تولید تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی و همچنین کارخانه‌ های تولید مواد شیمیایی و واحدهای پرورش دام و طیور در طول روز به حجم قابل توجهی آب عاری از انواع آلاینده های سمی و یا آب آشامیدنی برای کارکنان خود نیاز دارد. ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که احداث کردن واحدهای تصفیه آب برای فیلتراسیون آب های آلوده به صورت مستقل، در هر واحد تجاری و صنعتی امکان پذیر نمی باشد. به همین دلیل نیاز به تجهیزات آب شیرین کن صنعتی به عنوان سیستم های تصفیه قوی وجود خواهد داشت. آب شیرین کن صنعتی با فیلتراسیون قوی خود می تواند سطح کدر بودن آب را کاهش داده، آلاینده های آب را حذف کرده و در کل استانداردهای کیفیت آب را برای واحدهای صنعتی افزایش دهد.

برخی از ذرات معلقی که در آب وجود دارند، می توانند در واحدهای صنعتی مشکلات بزرگی را ایجاد کنند. یک سیستم اسمز معکوس می تواند با فیلترهای قوی املاح موجود در آب را در حد استاندارد تنظیم کرده و این مشکلات را حذف کند.

یکی از مهمترین و اصلی ترین قطعات دستگاه های تصفیه آب شیرین کن صنعتی، ممبران در تصفیه آب صنعتی است که در بحث شیرین سازی آب و حذف مواد محلول در آن نقش بسزایی را بازی می کند. قطعه ممبران به دلیل اهمیت بالای خود یکی از گرانترین فیلترهای دستگاه تصفیه می باشد که محل قرارگیری آن داخل محفظه ی لوله ای شکل داخل دستگاه تصفیه، به اسم پرشر وسل است. در کل می‌توان گفت با پیش‌ بینی‌ هایی که انجام شده است که دسترسی به آب توسط اکثر مردم و صنایع تا چند سال آینده با مشکل جدی مواجه خواهد شد. بنابراین باید منابع آب ورودی تغییر کند‌.

به همین دلیل برای رفع کمبود آب با منابع نامتعارف، نیاز به دستگاه های تصفیه قوی برای نمک زدایی و یا رفع آلودگی های خاص دیگر می باشد. به همین دلیل استفاده از غشاهای خاص و منحصر به فرد برای مواجه شدن با چنین چالش‌ هایی یکی از نیازهای اساسی امروز بشریت است.

Publish modules to the "offcanvas" position.