دریا صنعت آسمان

تاثییرات منفی شوری آب در کشاورزی

تاثییرات منفی شوری آب در کشاورزی

تاثییرات منفی شوری آب در کشاورزی

کاهش تاثیرات منفی شوری آب با استفاده از دستگاه آب شیرین کن صنعتی و کشاورزی

مصرف آب شور در کشاورزی می تواند باعث شود که کیفیت محصولات افت پیدا کند و خصوصیات فیزیکی مفید خاک نیز کاهش یابد این موضوع به معنی بایر شدن اراضی می باشد. استفاده از آب شور برای آبیاری اراضی کشاورزی باعث می شود خاک سدیمی شود و به تدریج خاک پراکنده گردد. روش های متفاوتی برای از بین بردن شوری آب وجود دارد یکی از این روش ها روش اسمز معکوس می باشد. دستگاه آب شیرین کن به روش اسمز معکوس سدیم را حذف می‌کند و میزان شوری آب را کاهش می دهد. با استفاده از دستگاه آب شیرین کن می توان تاثیرات منفی شوری آب را در زمینه کشاورزی کاهش داد. در ادامه به بررسی تاثیرات مثبت از بین بردن شوری آب در کشاورزی می پردازیم.

 

کاربردهای استفاده از دستگاه آب شیرین کن برای رفع شوری آب

جلوگیری از خشک شدن گیاه

در صورتی که آب استفاده شده برای آبیاری اراضی کشاورزی شور باشد، باعث می‌شود که کیفیت محصولات کشاورزی کاهش پیدا کند و در حاشیه گیاه سوختگی ایجاد گردد. این امر موجب می شود گیاه دچار تغییر رنگ شود. معمولا در صورتی که گیاه به وسیله آب شور آبیاری شود به رنگ زرد تغییر رنگ خواهد داد. همچنین شوری آب می تواند باعث شود گیاه به صورت یکنواخت در سطح مزرعه رشد نکند. تحقیقات صورت گرفته در زمینه شوری آب نشان داده است که حداکثر میزان جذب آب توسط ریشه ها از خاک، در نواحی است که در آن شوری آب کمتر باشد. این موضوع نشان می‌دهد که شوری آب کشاورزی می تواند باعث خشک شدن و از بین رفتن گیاهان گردد زیرا ریشه توانایی جذب آب را از دست می دهد. برای داشتن آب با کیفیت بالا و کاهش تاثیرات منفی شوری آب شما می توانید از دستگاه آب شیرین کن استفاده نمایید.

 

 

جلوگیری از سمی شدن گیاهان

گیاهان برای بقای خود به میزان بسیار کمی نمک نیاز دارند. از آنجا که آب شور دارای مواد معدنی با غلظت بسیار بالا است می تواند باعث شود که گیاهان سمی گردند. از آنجا که نمک در فرآیندهای شیمیایی دخالت می کند باعث می شود که گیاه توانایی تولید قندهای مفید را نداشته باشد و نتواند به درستی مواد مغذی را در گیاه پخش نماید به همین دلیل گیاه دچار مسمومیت شده و سمی می شود. برای جلوگیری از سمی شدن گیاهان باید از دستگاه آب شیرین کن استفاده نمود و شوری آب را از بین برد.

 

کمک به فتوسنتز

در صورتی که آب شور روی برگ گیاه ریخته شود و برای مدتی طولانی روی برگ باقی بماند باعث می‌شود نمک موجود در آب از طریق روزنه های برگ جذب گیاه شود زمانی که نمک از طریق برگ جذب شود گیاه توانایی فتوسنتز را از دست می‌دهد به همین دلیل لازم است شوری آب کشاورزی از بین برود.

جلوگیری از شور شدن خاک

آبیاری خاک با استفاده از آب شور باعث می‌شود که املاح در خاک جمع شوند. زمانی که آب به خاک اضافه می‌شود مقداری از آن به وسیله گیاه و بخش دیگر آب به وسیله خاک جذب می شود. در صورتی که آب شور باشد، املاح و مواد معدنی آب شور از جمله نمک توسط خاک جذب می شوند، در نتیجه‌ی جذب نمک توسط خاک، خاک دیگر مناسب کشاورزی نمی باشد.

 

انواع مختلف دستگاه آب شیرین کن برای رفع شوری آب

دستگاه های آب شیرین کن به انواع مختلفی از جمله آب شیرین کن صنعتی و آب شیرین کن خانگی تقسیم می شوند. برای از بین بردن شوری آب کشاورزی لازم است که از آب شیرین کن های صنعتی استفاده گردد.

 

آب شیرین کن های صنعتی به چند روش متفاوت نمک موجود در آب را از بین می برند و حذف می کنند: فیلتراسیون از روش های حذف نمک موجود در آب روش فیلتراسیون می باشد. طی یک فرایند مکانیکی مواد معلق جامد از آب جدا می گردند.

اختلاف در اندازه ذرات جامد و استفاده از یک نیروی خارجی برای عبور مواد و ذرات از یک غشای نیمه تراوا از اساس جداسازی در روش فیلتراسیون می باشد.

 

اسمز معکوس

در روش اسمز معکوس لازم است آب از درون یک غشای نیمه تراوا بگذرد. در این روش یون ها، مولکول ها و ذرات بزرگی که در آب حل شده اند حذف و آب صورت خالص در می آید.

Publish modules to the "offcanvas" position.