دریا صنعت آسمان

تصفیه آب مرغداری

تصفیه آب مرغداری

تصفیه آب مرغداری

تصفیه آب مرغداری

بنابر بررسی ها در مرغداری ها برای پرورش هر مرغ بیش از چند برابر وزن مرغ آب مصرف می شود. با بررسی خیلی سطحی نیز می توان دریافت مرغداری ها دارای مصرف آب بالایی هستند و به همین دلیل میزان هدر رفت آب در مرغداری ها یکی از عللی خواهد بود که تامین آب مرغداری ها بدون دستگاه تصفیه آب صنعتی چندان عاقلانه نخواهد بود.

تشریح مرغداری ها نیاز به گوشت و مواد غذایی حاوی پروتئین یکی از اساسی ترین نیاز های بشریت می باشد که جز با پرورش درست و بهینه دام و طیور، با این افزایش چمعیت صعودی در سراسر جهان امکان پذیر نمی باشد، به همین دلیل توجه به وسایل و تجهیزات بکار برده شده در مرغداری در جهت پرورش طیور می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. دستگاه تصفیه آب صنعتی یکی از نکات مهمی است که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

تصفیه آب در مرغداری امروزه با بررسی های صورت گرفته در مورد طیور به این نتیجه رسیده اند، برای پرورش هر یک کیلوگرم مرغ به چهار برابر وزن این موجود آب نیازمند هستیم با یک حساب ساده متوجه حجم بالای مورد نیاز آب مرغداری خود می شوید. جهت برآورده سازی نیاز ها، بشریت دست به ابداع و اختراع می زند برای جلوگیری از هدر رفت آب و عدم وارد نمودن آسیب به محیط زیست و افزایش راندمان تولید در مرغداری ها و با توجه به وجود املاح معدنی در بیشتر آب هایی که از چاه ها و آب لوله کشی ها وجود دارد همانطور که اطلاع دارید این املاح باعث بروز بیماری هایی مانند شکنندگی استخوان ها در طیور می شود. این احتمال قطع به یقین وجود دارد که این بیماری ها در طیور مرغداری شما باعث کاهش راندمان افزایش تولید شما شود. اگر از آب بی کیفیت در مرغداری خود استفاده کنید باعث مرگ و میر طیور شما و همچنین تجهیزات مرغداری شما خراب می گردد. با عنایت به بحث های مطرح شده وجود دستگاه تصفیه آب صنعتی اهمیت زیادی پیدا می کند. فواید استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی در مرغداری ها مزایایی دارد که از جمله آن می توان به نکات زیر اشاره نمود: 1- آب از بیماری ها و آلودگی ها به طور کامل ضدعفونی می گردد. 2- از مرگ و میر طیور تا حد مطلوبی به دلیل کم شدن آلاینده ها در بدن طیور جلوگیری می شود 3- تولید شما به حد مطلوبی بهینه و افزایش می یابد. 4- طیور شما از سلامتی بالایی برخوردار خواهند شد. 5- سلامت طیور شما مستقیماً روی افزایش اشتها و تولید گوشت شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت 6- دستگاه تصفیه آب صنعتی فضای کمی می خواهد اما تاثیر شگرفی بر روی تولیدات شما دارد علاوه بر این راه اندازی این دستگاه نیز آسان می باشد 7- کاهش املاح آب و بهبود رشد طیور با دستگاه مذکور امکان پذیر است.

مزایای استفاده از دستگاه آب شیرین کن صنعتی اگر از آب چاه استفاده می کنید برای جدا کردن املاح معدنی (به نوعی می توان گفت متعادل نمودن املاح معدنی) و جدا کردن نمک در مناطقی که آب های زیرزمینی و آب چاه ها شور می باشند باید از دستگاه آب شیرین کن صنعتی استفاده گردد. برای دست یافتن به استاندارد های جهانی در پرورش دام و طیور، هر مرغداری باید از سیستم تامین آب شرب به وسیله سیستم گندزدایی و تصفیه آب مرغداری برخوردار باشد البته باید توجه داشت دستگاه تصفیه آب صنعتی و دستگاه آب شیرین کن هر منطقه با مناطق دیگر متفاوت است و برای خرید دستگاه های مذکور باید به مشخصات دستگاه توجه نمود.

اهمیت دستگاه تصفیه آب در مرغداری ها


استفاده از آب بی کیفیت علاوه بر اینکه بر روی سلامت مرغ تاثیر فراوانی می گذارد، سبب مشکلاتی همچون مسدود شدن تجهیزات آبرسانی و ... می شود. در حقیقت مواد جامد موجود در آب، منجر به مرگ و میر تعدا فراوانی از جوجه ها می شود.


برخی از علت های استفاده از تصفیه آب مرغداری میتوان به موارد زیر اشاره نمود:


1:سبب افزایش نمک های معدنی موجود در آب می شود و تعادل آنیونی مثبت در این طیور را به طور کامل مختل خواهد کرد و
همین عوامل به نوبه خود سبب آسیب های جدی به استخوان های طیور ( شکستگی ران، اختلالات استخوانی و ... ) می شود.

2: وجود نمک های زیاد پتاسیم و سدیم سبب افزایش ترشح آب مرغ خواهد شد و بستر آن را مرطوب می کند. در نتیجه در بستر مرغ میکروارگانسیم هایی همانند کوکسیدیوز رشد می کنند و نتیجه آن رشد کمتر مرغ می باشد.


آب ناخالص


آب ناخالص حاوی مقدار زیادی نمک می باشد و این نمک سبب تشنگی شدید، ضایعات کبد، ضعف عضلانی، تاثیر منفی بر میزان جذب کلسیم و ... در طیور می شود.

در بدن مرغ همانند سایر بدن تمامی موجودات مصرف آب بی کیفیت سبب بیماری می شود. در برخی موارد منجر به مرگ آن می شود. در نتیجه تصفیه آب مرغداری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. به همین علت تصفیه آب مرغداری جهت افزایش بهره وری توصیه خواهد شد.






طیور جهت سالم ماندن به مقادیر مناسبی آب مناسب نیاز دارند. در واقع چند فاکتور مهم همچون (مزه، بو و رنگ آب و وجود باکتری ها و دیگر میکروب ها در آب، سطوح مواد معدنی، فاکتورهای فیزیکی و شیمیایی) وجود دارند که کیفیت آب آشامیدنی طیور را تحت تاثیر قرار خواهند داد.





مزایای نصب دستگاه تصفیه آب مرغداری


1: استفاده از دستگاه تصفیه آب مرغداری سبب حذف نیترات می شود و تا حد زیادی از خفگی طیور ممانعت می کند. 2: میزان تلفات را تا حد زیادی کاهش می دهد. 3:: تامین آب سالم سبب افزایش رشد جوجه ها می شود. 4: بر روی تغذیه طیور تاثیر مستقیم دارد.

Publish modules to the "offcanvas" position.