دریا صنعت آسمان

پیش تصفیه های دستگاه آب شیرین کن صنعتی

پیش تصفیه های دستگاه آب شیرین کن صنعتی

پیش تصفیه دستگاه آب شیرین کن صنعتی

پیش تصفیه دستگاه آب شیرین کن صنعتی

هدف از استفاده از آب شیرین کن صنعتی در این نوع از کارخانجات، بهره برداری از آب مفید که بدون املاح و مواد اضافی باشد. سیستم های تصفیه ای که در صنایع استفاده می‌شود به اسمز معکوس معروف هستند. تصفیه آب صنعتی باید از طریق اسمز معکوس انجام شود و برای این کار نیاز است تا سختی آب قبل از رسیدن به این مرحله از تصفیه، گرفته شود.

 

مقدمه

صنایع آب شیرین کن یکی از نیازهای کارخانجات صنعتی می باشند. هدف از استفاده ی آب شیرین کن صنعتی در کارخانجات، بهره برداری از آب مفید است که بدون املاح و مواد اضافی باشد. سیستم های تصفیه ای که در صنایع استفاده می‌شود به اسمز معکوس معروف هستند. تصفیه آب صنعتی باید از طریق اسمز معکوس انجام شود و برای این کار نیاز است تا سختی آب قبل از رسیدن به این مرحله از تصفیه، گرفته شود.

 

پیش تصفیه آب شیرین کن صنعتی عملی که پیش از تصفیه آب شیرین کن صنعتی انجام می دهد، منجر به حذف ذرات جامد، گازهای آلاینده و فلزات خطرناک معلق در آب می شود. این بخش از تصفیه آب صنعتی شامل فیلترهای مختلفی می شود که در ذیل به توضیح هرکدام از پیش تصفیه های دستگاه آب شیرین کن صنعتی خواهیم پرداخت:

 

⦁ فیلتر شنی: اولین مرحله در پیش تصفیه دستگاه آب شیرین کن صنعتی فیلتر شنی می باشد، که برای از بین بردن ذرات جامد معلق تا قطر حداکثر 50 میکرون، استفاده می کنند. بدنه این نوع فیلترها عموماً از جنس استیل یا کربن استیل و با رنگ اپوکسی ساخته می شود. فیلتر شنی برای از بین بردن این ذرات بیولوژیکی، از سیلیس با دانه بندی های متفاوت درون خود استفاده می نماید. حداکثر تحمل فشار این نوع فیلترها تا ۵ بار است، قابلیت ارائه با انواع شیرهای دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک جهت شستشوی معکوس می باشد.

⦁ فیلتر کربنی: این نوع فیلترها که در مرحله دوم پیش تصفیه های دستگاه آب شیرین کن صنعتی قرار می‌گیرند، با هدف حذف رنگ و مواد آلی و شیمیایی آب مورد استفاده واقع می شوند. فیلتر کربنی برای حذف این نوع از آلاینده ها، از "زغال کربن اکتیو گرانولی" استفاده می کند. این نوع فیلترها از لحاظ ظاهر کاملا شبیه به فیلترهای شنی هستند، اما با تفاوت عملکرد در فیلتراسیون می باشند.

⦁ فیلتر سختی گیر: بسیاری از آب های زیرزمینی یا آهکی دارای سختی و رسوبات فراوان هستند. هدف از استفاده ی فیلتر سختی گیر، تولید آب نرم است. آب نرم به گفته می شود که تمامی رسوبات آن از بین رفته باشد. این نوع فیلترها تمامی یون های کلسیوم و منیزیوم را توسط تبادل یونی حذف می کند. فیلتر های سختی گیر به صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک در بازار دارای بدنه ای از جنس فولادی، استیل یا FRP هستند.

⦁ فیلترهای میکرونی: این نوع فیلترها که از الیاف ساخته شده اند، برای از بین بردن دانه های میکرونی با اندازه های کمتر از 5 میکرون موجود داخل آب، در فیلتراسیون آب شیرین کن صنعتی قرار می گیرند. فیلتر های الیافی فشرده با پوسته ی استیل، که برای حذف ذرات کلوئیدی و این جاده ساختار انعقادی در آبهای سطحی استفاده می شوند.

⦁ فیلتر دیسکی: فیلترهای دیسکی که در صورت ازدیاد کدر بودن آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع فیلترها با توجه به کاربرد آن، می‌توانند ذرات دارای اندازه 5 تا 200 میکرون را از آب حذف نمایند. در مراحل انتهایی فیلترهای پیش تصفیه آب شیرین کن صنعتی، پمپ های مخصوص برای انتقال آب و افزایش فشار آن با هدف پایین آوردن آلودگی استفاده می شود. مرحله اسمز معکوس (RO) مرحله نهایی تصفیه آب شیرین کن صنعتی، که به اسمز معکوس معروف است، بر اساس این روش آب سالم را به خط تولید صنایع وارد می نماید.

در روش اسمز معکوس به بیان ساده می توان گفت، فشاری بیشتر از فشار اسمزی توسط پمپ های مخصوص ایجاد می شود و با حرکت معکوس در میان فیلترهای آن، تصفیه آب صورت می گیرد. در نهایت تمامی مواد مضر، ویروس ها و باکتری ها از آن حذف و آب مناسب سیستم های صنعتی وارد مدار آنها می‌شود. عموماً در صنایع بسیار، پس از مرحله اسمز معکوس، از اشعه فرابنفش (uv) گندزدایی نهایی استفاده می کنند.

Publish modules to the "offcanvas" position.