دریا صنعت آسمان

جلوگیری از خوردگی لوله ها و دیگ بخار با استفاده از دستگاه تصفیه آب

جلوگیری از خوردگی لوله ها و دیگ بخار با استفاده از دستگاه تصفیه آب

خوردگی لوله ها و دیگ بخار

جلوگیری از خوردگی لوله ها و دیگ بخار با استفاده از دستگاه تصفیه آب

در این محتوا به بررسی جلوگیری از خوردگی لوله ها و دیگ بخار با استفاده از دستگاه تصفیه آب خواهیم پرداخت. در ابتدای بحث به آب شیرین کن صنعتی می اندازیم که چگونه کار می کند و همچنین نحوه کار اسمز معکوس را بررسی می نماییم که تمام این ها چطور در جلوگیری از خوردگی لوله ها و دیگ بخار مورد استفاده قرار می گیرند

 

مقدمه

در دنیای امروزه آب نقش حیاتی در تضمین سلامتی و حیات را بر عهده دارد. جلوگیری از خوردگی لوله ها و دیگ بخار با استفاده از دستگاه تصفیه آب با استفاده از آب خالص میسر می شود. چنانچه از آب خالص و مناسبی استفاده نکنیم، چه بسا به مشکلات بسیاری برخورد خواهیم کرد. درواقع اگر به زیر لیوان خود و یا کتری نگاهی بیندازید خواهید دید که املاح بسیار مضر در آب موجود است و در نهایت به وجود سیستم فیلترینگی که میتوان از آن به عنوان دستگاه تصفیه آب صنعتی نام برد، بهره برد. جلوگیری از خوردگی لوله ها و دیگ بخار با استفاده از دستگاه تصفیه آب دستگاه آب شیرین کن صنعتی درواقع همان دستگاه ه آب می باشد. و کار این دستگاه فیلتر کردن املاح و آلودگی های موجود در آب می باشد. درنهایت جلوگیری از خوردگی لوله ها و دیگ بخار با استفاده از دستگاه تصفیه آب را در پی خواهد داشت. املاح بسیاری در آب موجود هستند، مثل مواد جامد محلول، معلق و ترکیباتی مثل آهن و اکثر فلزات که منجر به سخت شدن آب می گردند. در نهایت دستگاه تصفیه آب صنعتی از عوارض بیماری زا برای انسان و همچنین خوردگی ها و اکسید شدن های دیگ های بخار و لوله ها جلوگیری می کند. اگر این دستگاه وجود نداشته باشد خوردگی و انسداد لوله ها و دیگ های بخار به حداکثر رسیده و باعث افزایش درصد جرم و رسوبات در آن می شود و همچنین افزایش مصرف سوخت را دربرخواهد داشت که این به سود کارخانجات و اقتصادی کشور نیست .

 

آب شیرین کن صنعتی سیستمی است که در قدم های گوناگون به فیلترینگ آب می پردازد. این دستگاه از مدل های مختلفی ساخته شده است، که در منازل و کارخانجات از آن استفاده می شود. دستگاه آب شیرین کن در منازل از ابعاد کوچکی برخوردارند. در منازل این دستگاه تمام ترکیبات سخت را از آب جدا می نماید، به صورتی که تمام مواد فیزیکی و شیمیایی را از آب جدا می کند و همچنین در شهرهای دارای آب شور میزان شوری آب را می کاهد و آب را قابل شرب و در اصطلاح شیرین می سازد. در نهایت میتوان گفت که ترکیبات نامناسب همچون گچ، آهک و فلزات سنگین را نیز فیلتر می کند.


اسمز معکوس سبکی است که در آن با زیاد کردن شدت توان آب از لایه نیمه تراوای اسمز معکوس رد می شود و ذرات و ترکیبات معدنی از آب کم می شوند. اسمز سبکی واقعی و بسیار کارآمد است که به مدل های مختلف در دنیای امروزی وجود دارد. در این مدل آبی که شوری کمی دارد به صورت طبیعی تمایل فراوانی به حرکت به جهت آب شورتر دارد. مانند عملکرد جذب آب توسط کلیه در بدن انسان یا ریشه درخت که نوعی اسمز رخ می دهد. جلوگیری از خوردگی لوله ها و دیگ بخار با استفاده از دستگاه تصفیه آب در اسمز معکوس که در زیر هم با شکل آن را نمایش داده ایم، کاملا مشخص است. محلول کم شورتر به سمت محلول شورتر حرکت می نماید، درواقع کار در اسمز معکوس به اینگونه است که اگر دو ظرف یک محلول با میزان شوری و مواد محلول کمتر، تمایلی طبیعی برای مهاجرت به سمت محلول مجزا داشته باشیم و یکی محلول شور و دیگری محلول شیرین داشته باشد انقدر این دو محلول با یکدیگر طلاقی می کنند که سرانجام محلول شور نیز کاملا شیرین گردد. و غلظت هر دو به حد ثابتی برسد .

 

تمام این مطالب را گفتیم که درواقع به جلوگیری از خوردگی لوله ها و دیگ بخار در تمام مکان هایی که استفاده می شود تاکید داشته باشیم. در واقع با تکیه بر این سیستم ها و ارتقا هرروزه این دستگاه ها از افت اقتصادی در بیشتر مکان ها و هدر رفتن سوخت جلوگیری می گردد. پس با استفاده از تکنولوژی های جدید میتوان در روند اقتصادی کشور پیشرفت چشمگیری داشت. درنهایت تمام این مطالب گفته شد که متوجه شویم که چه کارهایی برای جلوگیری از خوردگی لوله ها و دیگ بخارلازم می باشد. درنهایت فرآیند اسمز معکوس در یک دستگاه آب شیرین کن صنعتی همانقدر که در شیرین سازی آب تاثیر دارد، فرایند جلوگیری از خوردگی لوله ها و دیگ بخار با استفاده ازدستگاه تصفیه آب هم نقشی مشابه دارد، به این صورت که در جداسازی رسوبات و فلزات سنگین که سبب اکسید شدن و خوردگی در لوله ها یا دیگ بخار می شود، می گردد.

Publish modules to the "offcanvas" position.