دریا صنعت آسمان

دلایل استفاده از آب شیرین کن کشاورزی

دلایل استفاده از آب شیرین کن کشاورزی

دلایل استفاده از آب شیرین کن کشاورزی

دلایل استفاده از آب شیرین کن کشاورزی

استفاده نادرست و غیر اصولی از منابع آب شیرین، باعث کمبود آن به ویژه برای کشاورزی شده است. برای رفع این مشکل از دستگاه های آب شیرین کن صنعتی استفاده می شود. یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب دستگاه های فیلتراسیون، هزینه آنهاست. این هزینه به عوامل مختلفی همچون ظرفیت دستگاه، میزان املاح ورودی، درصد بازیابی و ... وابسته است.


دلایل استفاده از آب شیرین کن کشاورزی


در گذشته های دور، اقوامی از خاور دور، به سمت باختر، برای یافتن جای مناسبی برای زندگی حرکت کردند. آنها به سرزمینی رسیدند که شمال و جنوب آن توسط دریاها و دریاچه ها احاطه شده بودند. ایران زمین به دلیل خاک حاصلخیز و سرزمین های جلگه ای خود، همواره مکانی مناسب برای کشاورزی بوده است. شاید بپرسید با وجود چنین شرایط فوق ‌العاده‌ای، دیگر به آب شیرین کن کشاورزی چه نیازی است؟ باید گفت درپی قرنها، و به دلیل استفاده نادرست از چشمه ها، چاه ها و سفره های آب زیرزمینی شیرین از یک سو، و خشک شدن و آلوده شدن رودها و رودخانه ها از سوی دیگر، این کشور پهناور را نیز همچون دیگر نقاط جهان، دچار کمبود منابع آب شیرین کرده است.


کم شدن آب شیرین برای کشاورزان، معنای بیشتری از تنها آب نوشیدنی در یخچال خانه هاست. این مزرعه داران زحمتکش، به سختی برای آماده سازی زمین و کاشت محصولاتشان تلاش می‌کنند. در صورتی که نتوانند به موقع آبیاری آن ها را انجام دهند، نه تنها تمام زحمات طاقت فرسای ایشان به باد می رود، بلکه تمام مخارج زندگی در سال پیش رو، دستمزد کارگران شان، حتی هزینه لازم برای خرید بذر سال بعد را از دست خواهند داد.


همانطور که پیشرفت صنعت از سویی خود باعث آلوده شدن آب ها و از دست رفتن منابع طبیعی می شود، از سوی دیگر فوایدی نیز با خود در پی داشته است. یکی از صنایعی که برای بشر بسیار مفید، بلکه با توجه به شرایط به وجود آمده، ضروری است، دستگاه فیلتراسیون یا همان آب شیرین کن صنعتی می باشد. با توجه به مشکلاتی که در سال های اخیر برای آب شیرین مورد نیاز بشر به وجود آمده است، کارشناسان و مهندسان، علم و مهارت خود را در جهت رفع آن و شیرین کردن آب به کار گرفته اند. در جهت تحقق این مهم ابتدا آب شور و یا ناسالم منطقه مورد نظر را نمونه گیری کرده و با ارسال آن به آزمایشگاه، نوع و میزان ناخالصی ها را تعیین می کند.

 

سپس با قرار دادن این اطلاعات در اختیار متخصصان این زمینه، فرایند لازم برای فیلتر کردن ناخالصی های موجود در آب و رفع شوری آن توسط این افراد طراحی می‌شود.

 

عوامل تاثیر گذار در قیمت انواع آب شیرین کن کشاورزی


از آنجایی که همواره در انتخاب و خرید دستگاه های مورد نیاز، هزینه دستگاه نقش تعیین کننده ای دارد، در اینجا به بیان چند عامل تاثیر گذار در هزینه دستگاه‌ های آب شیرین کن صنعتی می پردازیم. یکی از این عوامل ظرفیت دستگاه می باشد. منظور از ظرفیت دستگاه، میزان آب شیرین شده ای است که بعد از انجام فرآیند شیرین سازی یا فیلتراسیون روی آب ورودی دستگاه، برای مصرف در اختیار خواهید داشت. طبیعی است که هر چه میزان ظرفیت دستگاه انتخابی شما بیشتر باشد، قیمت تمام شده آن نیز بیشتر خواهد بود.


عاملی دیگر که در تعیین نرخ دستگاه های آب شیرین کن تاثیر بسزایی دارد، میزان املاح ورودی یا همان تی دی اس است. همانطور که در ابتدا اشاره شد یکی از موارد تعیین کننده در طراحی این دستگاه ها، میزان ناخالصی های موجود در آب می باشد. درصد وجود این املاح در آب ورودی به دستگاه ها، مشخص کننده میزان قدرت مورد نیاز دستگاه برای تصفیه کردن و شیرین کردن آب است. هرچه دستگاه مورد نیاز شما قدرت تصفیه کنندگی بالاتری داشته باشد، هزینه خرید آن نیز بالاتر می رود.

 

درصد بازیابی، مورد دیگری می باشد که در قیمت نهایی دستگاه انتخابی شما، تاثیر گذار است. درصد بازیابی در واقع نسبت آب ورودی به خروجی دستگاه است. بدیهی است بالا بودن درصد بازیابی، موجب بالا رفتن ارزش دستگاه خواهد شد. عوامل دیگری که در میزان پرداخت برای دستگاه ها، اثر گذار هستند، برند، کیفیت وجنس تجهیزاتی است که شما در خرید خود انتخاب می کنید.


شرکت سازنده آب شیرین کن کشاورزی


یکی از شرکت هایی که در جهت فراهم کردن احتیاجات کشاورزان و رفع مشکلات آب شیرین ایشان تلاش می‌کنند، گروه صنعتی و بازرگانی دریا صنعت است. این گروه، دستگاه های تصفیه آب و آب شیرین کن خود را، در ظرفیت های مختلفی، توسط مهندسان ماهر این رشته، برای کاربرد های گوناگون مانند: استفاده در صنعت برای آبیاری زمین های کشاورزی، تامین آب مورد نیاز دام و طیور، همچنین مصارف آزمایشگاهی یا خانگی تولید کرده، و به کشاورزان و دیگر مصرف کنندگان محترم خود، با رعایت جوانب انصاف، در قیمت های مناسب عرضه داشته است. شما خریداران محترم می توانید، برای حصول آگاهی از قیمت انواع آب شیرین کن کشاورزی، با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید.

Publish modules to the "offcanvas" position.