دریا صنعت آسمان

کاهش اثرات منفی شوری آب با تصفیه آب صنعتی

کاهش اثرات منفی شوری آب با تصفیه آب صنعتی

کاهش اثرات منفی شوری آب با تصفیه آب صنعتی

کاهش اثرات منفی شوری آب با تصفیه آب صنعتی

در این محتوا سعی داریم در مورد نقش تصفیه آب صنعتی در کاهش تاثیرات منفی شوری آب اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این دستگاه ها با قسمت های گوناگونی که دارند و تکنولوژی که در ساخت آنها به کار رفته است، در بهبود کیفیت آب تاثیر بسزایی دارند.


کاهش تاثیرات منفی شوری آب با تصفیه آب صنعتی


آب آشامیدنی تمیز و بدون ناخالصی تقریباً در آب لوله‌کشی وجود ندارد، این آب در حجم زیاد و در کارخانه‌ها نیاز به فیلتراسیون و تصفیه دارد. از جمله دستگاه‌هایی که برای شیرین کردن آب مورد استفاده قرار می‌گیرند، تصفیه آب صنعتی می‌باشد از دستگاه تصفیه آب صنعتی به‌منظور گرفتن شوری و ناخالصی‌های معلق در آب و دریافت و خروج آب سالم و خالص استفاده می شود. استفاده از آب سالم و بدون ناخالصی حق هر انسانی می باشد، تولید دستگاه های صنعتی تصفیه آب با بکارگیری تکنولوژی پیشرفته، تا حد زیادی سبب کاهش اثرات منفی و مضر آب شور شده و آن را به آبی قابل شرب تبدیل خواهند کرد.


روال کار دستگاه تصفیه آب صنعتی


در دستگاه تصفیه آب صنعتی به روش اسمز معکوس آب ناخالص و شور، تبدیل به آب خالص و شیرین می شود. اسمز معکوس در واقع فرآیندی برای شیرین کردن آب است که در آن آب ناخالص و سنگین با عبور از یک غشای تصفیه ممبران که معمولا لایه لایه بوده و نیمه تراوا می باشد، به آب خالص تبدیل می شود. مواد نیمه تراوای موجود در این تصفیه ممبران، سبب می شود که به جز آب، سایر مواد ناخالص شامل نمک های محلول و غیر محلول، فلزات سنگین و بسیاری از آلاینده های دیگر محلول در آب، پشت فیلتر مانده و آب پاکسازی شود.
در دستگاه های آب شیرین کن صنعتی از همین روش اسمز معکوس استفاده می شود، در این روش با فشاری که بر روی آب ناخالص پشت فیلتر ممبران اعمال می شود، نمک معلق در آن گرفته شده و آب شیرین تحویل داده می شود.

 

کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی


دستگاه تصفیه آب صنعتی کاربردهای زیادی در بخش‌های مختلف صنعت داشته و در هر بخش به شکلی متمایز و با کاربردی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه سعی داریم در مورد کاربرد این دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف صنایع توضیح دهیم:

 

⦁ کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی در شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی: در این شرکت‌ها از این دستگاه‌های تصفیه، به‌منظور حذف گل ‌و لای، مواد معلق در آب، حذف شوری، نیترات، آرسنیک و ... استفاده می‌شود.
⦁ کاربرد دستگاه تصفیه صنعتی آب در صنایع داروسازی: در صنایع داروسازی به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی مختلف، آب مورد استفاده بایستی بدون یون باشد. به همین منظور از دستگاه های تصفیه آب برای حذف یون موجود در آب استفاده می شود تا بتوانند سایر عملیات را در ادامه کار انجام دهند.


⦁ کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی در صنایع کشاورزی: صاحبان گلخانه‌ و زمین‌های کشاورزی قبل از افزودن کودهای شیمیایی و مواد مغذی به آب، ملزم به بهبود سازی کیفیت آب به واسطه دستگاه های تصفیه صنعتی هستند و این به دلیل احتمال واکنش شیمیایی است که بین این مواد و یون موجود در آب اتفاق می افتد.


⦁ کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی در صنایع خودروسازی: خودروها را پیش ‌از رنگ‌آمیزی با محلول های شیمیایی که حاوی فسفات بوده و سبب جذب بهتر رنگ خودرو خواهند شد، آبکشی می کنند. به‌همین دلیل تمام مراحل شست‌وشوی خودروها بایستی با آب بدون یون و کاملاً خالص صورت گیرد و این آب به واسطه دستگاه تصفیه صنعتی از هرگونه یون عاری خواهد شد.

 

Publish modules to the "offcanvas" position.