دریا صنعت آسمان

سیستم اسمز معکوس در مصارف

سیستم اسمز معکوس در مصارف

سیستم اسمز معکوس در مصارف

آنچه درباره ی سیستم اسمز معکوس در مصارف مختلف باید بدانید

مقدمه

اگر در حال خرید دستگاهی برای تصفیه آب صنعتی هستید و بارها به گوش شما سیستم اسمز معکوس خورده است و نمیدانید این سیستم چیست و چه میکند با ما همراه باشید. در مورد این سیستم باید بگوییم که یکی از محبوب ترین گزینه های انتخاب افراد در سراسر جهان در هنگام خرید سیستم تصفیه آب است. یکی از مهمترین دلایل آن هم این است که تا 99 درصد میتواند مواد جامد محلول را از منبع آب جدا کند و در نهایت آبی که میدهد طعم تازه ای داشته و عاری از هر نوع آلودگی باشد. این سیستم به گونه ای است که جز مولکول های آب هیچ مولکول و ذره دیگری از آن عبور نمیکند. میتوان چنین گفت که سیستم اسمز معکوس یک سد بسیار قوی در برابر ذرات اضافی در آب است. اگر میخواهید در مورد این سیستم اطلاعات جالب تری را بدانید در ادامه توضیح بیشتری در مورد آن گفته شده است که به شما کمک میکند شرایط بهتری را برای دستگاه های کارخانه خود ایجاد کنید. نقش سیستم اسمز معکوس در صنعت برای معرفی سیستم اسمز معکوس در مصارف مختلف بهتر است به نقش مهمی که دارد ابتدا اشاره شود. این سیستم در صنعت یک نقش خیلی مهم را ایفا میکند. بهتر است چنین بگوییم یکی از نقش های آن محافظت از دستگاه های مختلف است. زمانی که این دستگاه ها به این سیستم مجهز باشند برای مدت زمان بیشتری میتوانند کار کنند. یعنی سیستم اسمز معکوس علاوه بر اینکه آب را از هرگونه آلودگی عاری میکند موجب افزایش طول عمر دستگاه ها نیز میشود. میخواهیم بگوییم این افزایش عمر مفید چطور صورت میگیرد. آب تصفیه نشده به دلیل املاح، باکتری ها و دیگر مواد جامدی که دارد در طولانی مدت بر روی دستگاه ها و لوله ها ته نشین میشود. این رسوبات ایجاد شده باعث میشوند که به مرور زمان دستگاه ها دچار سوراخ شدگی شوند و همچنین آب یا مایعات دیگر از لوله ها به خوبی عبور نکنند. از طرفی این رسوبات از لحاظ بهداشتی نیز مشکلات زیادی را ایجاد میکنند. زمانی که مجهز به سیستم فیلتراسیون باشد دیگر این مشکلات را نخواهید داشت. مخصوصا در دستگاه دیگ بخار حتما باید از آب تصفیه شده استفاده کرد.

نقش سیستم اسمز معکوس در آب شیرین کن صنعتی در بخش قبل گفتیم سیستم اسمز معکوس موجب افزایش طول عمر دستگاه ها میشود. اما همچنان میدانیم یکی از مهمترین نقش های آن این است که آب گوارا برای آشامیدن ما مهیا میکند. از دستگاه آب شیرین کن صرفا برای اینکه آب شور را به آب شیرین تبدیل کرد استفاده میکنند. یکی از بهترین راه ها برای این کار سیستم اسمز معکوس است. آن به این صورت عمل میکند که به کمک یک ممبران که به صورت نیمه تراوا است مولکول های نمک را از مولکول های آب جدا مینماید. این فرایند به صورت کاملا فیزیکی است و در طی آن هیچ گونه تغییر شیمیایی در آب رخ نمیدهد. از مزایای استفاده از این سیستم آن است که به صورت اتوماتیک میتواند به صورت مداوم کار کند. مورد بعدی بالا بودن راندمان آن نسبت به روش های دیگر است. همچنین حذف ذرات دیگر مثل باکتری ها و ویروس ها از دیگر مزیت های آن به شمار میرود. سازگار با محیط زیست است و همچنین باعث میشود عمر دستگاه افزایش پیدا کند.

کلام آخر

سیستم اسمز معکوس همچنین در صنایع کشاورزی، داروسازی، دام و طیور و ... نیز تاثیر بسزایی دارد. مخصوصا یکی از پرکاربردترین محصولات که آب مقطر است به کمک این سیستم تولید میشود. به همین دلیل شرکت های مختلفی در این زمینه فعالیت میکنند. ما نیز در زمینه راه اندازی این سیستم میتوانیم به شما در هر صنعتی که باشید خدمات ارائه دهیم.

Publish modules to the "offcanvas" position.