دریا صنعت آسمان

تصفیه آب لب شور

تصفیه آب لب شور

تصفیه آب لب شور

تصفیه آب لب شور

آب لب شور عموماً از ترکیب آب دریا ها با رودخانه یا آب های زیرزمینی ایجاد می شود. این نوع آب ممکن است در برخی مناطق مانند دریاچه، تالاب‌ و یا سفره های زیرزمینی کویر، به صورت ذاتی نیز وجود داشته باشند. برای تصفیه آب لب شور باید از دستگاه های آب شیرین کن صنعتی دارای اسمز معکوس استفاده شود.

 

آب لب شور، ترجمه ی واژه ی Brackish water می باشد. آبی که نسبت به آب شیرین، نمک بیشتر و نسبت به آب شور نیز نمک کمتری را در خود جای داده باشد. در حقیقت می توان گفت مقدار حجم مواد جامد آب لب شور بین 1500 تا 5000 میلی گرم در هر لیتر باشد. آب لب شور عموماً از ترکیب آب دریا ها با رودخانه یا آب های زیرزمینی ایجاد می شود. این نوع آب ممکن است در برخی مناطق مانند دریاچه، تالاب‌ و یا سفره های زیرزمینی کویر، به صورت ذاتی نیز وجود داشته باشند. برای تصفیه آب لب شور باید از دستگاه های آب شیرین کن صنعتی دارای اسمز معکوس استفاده شود. فیلترهای اسمز معکوس توانایی تصفیه آب لب شور، با ارائه ی آب مقطر را دارا هستند.

 

دستگاه های آب شیرین کن صنعتی اسمز معکوس

دستگاه آب شیرین کن صنعتی اسمز معکوس به روش کامل تری فرآیند تصفیه را برای آب لب شور انجام می دهد. این نوع فیلتراسیون، فرآیندی را با کمک فیلترهای اسمز معکوس یا همان RO آغاز می کند. تصفیه آب صنعتی، فیلتراسیون را با دقت 0.0001 میلی متر برای مصارف کارخانجات و مصارف غذایی یا دارویی، انجام می دهد. این نوع دستگاه ها قبل از رسیدن به مرحله ی فیلتر اسمز معکوس، پیش تصفیه را آغاز می کنند تا در هنگام رسیدن به مرحله ی نهایی اسمز معکوس، آب دارای سختی کمتری باشد، و فرآیند تحویل آب مقطر و خالص به بهترین نحو ممکن انجام می شود. اسمز معکوس به معنای، طی کردن مسیر محلول دارای غلظت بالا به طرف محلول غلظت پایین می باشد. این لایه های پلی استر، پلی سولفون و پلی آمیدی که تشکیل دهنده فیلتر اسمز معکوس هستند، که تمامی مواد مضر آب را به خود جذب می کنند و بهترین گزینه برای تصفیه آب لب شور هستند.

 

وجود کاتیون و آنیون های فراوان، سبب شده شاهد حجم بسیار بالای نمک در آب لب شور باشیم. دستگاه آب شیرین کن صنعتی این نمک های حل شده در آب لب شور را تا 99 درصد و رسوبات بیولوژیکی را تا 98 درصد، حذف می کنند. برای تصفیه آب لب شور از ممبران های اسمز معکوس BW.RO تا TDS 5000 ppm استفاده می شود. در جریان فرآیند اسمز

معکوس خروجی به دو قسمت تقسیم می شود. دو خروجی که یکی از آن ها آب تصفیه شده و دیگری پساب می باشد. ممبران های اسمزمعکوس فشاری معادل تا حداکثر 30 بار را برای تصفیه آب لب شور وارد می آورند، هرچه شوری آب کمتر باشد، این فشار کمتر می شود و تا 15 بار کاهش می یابد. می توانید ابعاد و انواع فیلترهای اسمزمعکوس را نسبت به درصد شوری آب مورد استفاده ی صنایع انتخاب نمایید. در نتیجه بهترین روش برای تصفیه آب لب شور استفاده از دستگاه های آب شیرین کن صنعتی اسمز معکوس است که، جهت استفاده در کارخانجاتی مانند تولید قند، نساجی، فولاد، صنایع پزشکی و آرایشی و بهداشتی و... استفاده می شوند. این نوع تصفیه آب شور با هدف حذف کلیه ناخالصی های آن، برای داشتن آبی کاملاً سالم می باشد.

Publish modules to the "offcanvas" position.