دریا صنعت آسمان

عمر مفید ممبران

عمر مفید ممبران

عمر مفید آب شیرین کن صنعتی

عمر مفید ممبران

عمر مفید ممبران

عمر مفید ممبران به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله این شرایط می توان به، کیفیت آب ورودی، اسمز معکوس، طراحی سیستم، مدت زمانی که استفاده شده، کیفیت فیلتر، اشاره کرد. بسیاری از فیلترها قبل از اتمام تاریخ انقضا کارایی خود را از دست داده، و دیگر به خوبی آب را تصفیه نمی کنند. به شما توصیه میکنم سریعا فیلترها را تعویض کنید، چون علاوه بر آب آلوده، هزینه های زیادتری بر شما وارد می شود.

عمر مفید ممبران در آب شیرین کن صنعتی به شدت وابسته پیش تصفیه می باشد. اساس کار پیش تصفیه، به آب ورودی بستگی دارد. یکی دیگر از عوامل موثر بر عمر مفید ممبران، به زمان صحیح و درست شستشوی cip بستگی دارد.

عوامل موثر بر عمر مفید ممبران

یکی دیگر از عوامل موثر بر عمر ممبران اسمز معکوس، طراحی درست اسمز معکوس می باشد. عوامل بسیاری می باشند که، در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

رسوب گذاری فلزات سنگین و آب های معدنی در ممبران، یکی از عوامل مهمی است که، در کاهش عمر ممبران تاثیر می گذارد. توصیه ما به شما، استفاده از آنتی اسکالانت ها است. آنتی اسکالانت ها از فرآیند رسوب گذاری در ممبران ها جلوگیری می کند. و از فرآیند ته نشینی و رسوب گذاری، کربنات، سولفات، کلسیم فلوراید در ممبران ها جلوگیری می کند. آنتی اسکالانت هایی که در پیش تصفیه استفاده می شوند، به سه دسته تقسیم می شوند.

1- سدیم هگزا متا فسفات

2- ارگانو فسفونات

3-پلی اکریلیک( بیشتر برای جلوگیری از ته نشینی و رسوب گذاری سیلیکا استفاده می شود) یکی دیگر از عواملی که در کاهش عمر مفید ممبران ها تاثیر دارد، رسوب کلسیم کربنات در آب می باشد. پس با اضافه کردن اسید، کلسیم کربنات، به صورت حلال باقی می ماند، و در آب، رسوب گذاری نمی کند. این ماده اسیدی که استفاده می کنند، بیشتر سولفوریک اسید یا اسید کلریدریک می باشد.

 

زمان تعویض انواع فیلتر همانطور که برایتان توضیح دادیم، ممبران RO، یکی از گران ترین و مهمترین دستگاه های تصفیه آب صنعتی است. که وظیفه این دستگاه بدین صورت میباشد که، ناخالصی های موجود در آب را، نظیر فلزات سنگین، جامدات، املاح موجود در آب، نیترات، سنگینی آب را، می گیرد. این موضوع باعث می شود که، با استفاده از این آب در منازل، کتری یا سماور کچ نمی گیرد. ناخالصی های موجود در آب، در طرف دیگر غشاء نیمه تراوا جمع می شوند، ولی فیلتر آن را در لابه لای خود نگه نمی دارد و از طریق پساب های خروجی هدایت می کند. اما به مرور زمان که بین 2 تا 3 سال عمر مفید آنها می باشد، نیاز به تعویض این فیلتر ها یا ممبران نمی باشد. البته زمان تعویض ، بستگی به آب ورودی، و میزان املاح موجود در آب دارد. برای حذف گازها، بو و طعم نامطلوب آب، کلر موجود در آب از فیلترهای کربنی استفاده می شود. خاصیت جذب کنندگی فیلترهای کربنی، حدود 6 ماه می باشد، بعد از این مدت، فیلتر قادر به حذف کلر نمی باشد، و برای سلامتی بدن خطرناک می باشد. موضوع مهم تر اینکه، عمر ممبران RO را کاهش می دهد، چون ممبران RO نسبت به کلر حساس می باشد و عمر آن کاهش می یابد.

Publish modules to the "offcanvas" position.