دریا صنعت آسمان

بررسی تخصصی دستگاه آب شیرین کن صنعتی

بررسی تخصصی دستگاه آب شیرین کن صنعتی

بررسی دستگاه آب شیرین کن صنعتی

بررسی تخصصی دستگاه آب شیرین کن صنعتی

این متن در مورد اجزای آب شیرین کن صنعتی و کشاورزی و مراحل کار و تولید آن است آب شیرین کن صنعتی دستگاهی برای پاک سازی آب از آلاینده ها و ناخالصی ها است تا آب سالم و تمیز را به ما تحویل دهد. دستگاه آب شیرین کن صنعتی در امور کشاورزی،داروسازی، صنایع غذایی، پرورش ماهی، و … بکار می رود.

مراحل تهیه آب شیرین کن صنعتی و کشاورزی آب شیرین کن صنعتی دستگاهی برای پاکسازی آب از آلاینده ها و ناخالصی ها است  تا آب سالم و تمیز را به ما تحویل دهد.

دستگاه آب شیرین کن صنعتی در امور کشاورزی،داروسازی، صنایع غذایی، پرورش ماهی، و … بکار می رود تا آب مورد نیاز صنایع را با استاندارد مورد نظر تولید کند. اگر عملکرد آب شیرین کن صنعتی مبتنی بر فرایند اسمز معکوس برای تصفیه آب باشد شامل دو مرحله پیش تصفیه و تصفیه اصلی می باشد.

آب هایی که وارد  آب شیرین کن صنعتی می شوند از منابع مختلفی  تامین می شوند :

+آب های زیرزمینی مانند چاه ، قنات +آب های سطحی مانند رودخانه ،چشمه +آب های شور مانند دریا ، اقیانوس

پمپ آب شیرین کن صنعتی

پمپ یکی از قطعات اصلی دستگاه آب شیرین کن صنعتی است که وظیفه تامین نیروی محرکه لازم برای انجام فرایند اسمز معکوس را بر عهده دارد.

برای انجام این کار پمپ‌ سانتریفیوژ طبقاتی بکار می رود، به این نوع پمپ ها اصطلاحا (پمپ فشار بالا)می گویند.

 می توان گفت پمپ فشار بالا بکار رفته در دستگاه آب شیرین کن صنعتی اغلب مواقع از جنس فولاد زنگ نزن است.

مهم ترین چیز در خرید پمپ آب شیرین کن صنعتی این است که پمپ بتواند در فشار مورد نظر راندمان خوبی داشته باشد

فیلتر ممبران

فیلتر ممبران به عنوان قلب دستگاه آب شیرین کن صنعتی شناخته می شود زیرا کیفیت نهایی آب تصفیه شده به نوع و عملکرد این دستگاه بستگی دارد. نوع SW  برای تصفیه آب دریا بکار می رود و نوع BW برای آب های شور بکار می رود.

محفظه ممبران

همانطور که از نامش پیداست موظف است از فیلتر دستگاه نگهداری کند که از جنس فایبر گلاس است و در انواع مختلفی وجود دارند

تعداد 1 تا 8 ممبران درون پرشروسل قرار می‌گیرد اما مقدار معمول ان 6 المانه است

اجزای اندازه گیری دستگاه آب شیرین کن صنعتی شامل:

شیر کنترل : برای تعیین دبی و فشار جریان های سیستم بکار می رود.

فلومتر : در لوله ها با جریان های مختلف دستگاه کار گذاشته می شود تا دبی جریان آب را مشخص کند.

فشار سنج:از فشار  سنج برای تعیین میزان فشار وارده به لوله ها در آب شیرین کن صنعتی استفاده می شود.

TDS متر: TDS همان جامدات محلول است که از این دستگاه برای اندازه گیری میزان جامدات محلول در آب استفاده می شود.

سیستم شستشوی اتوماتیک ممبران

 پس از آلودگی زدایی از آب لایه مقاومتی از جنس نمک و املاح و مواد محلول در مسیر جریان آب به وجود می آید  که کاهش ظرفیت تولیدی دستگاه آب شیرین کن صنعتی را در پی دارد از این رو برای جلوگیری از این اتفاق و نگهداری بهتر دستگاه از این قطعه استفاده می شود که به این قطعه CIP هم گفته می شود.

اجزای پیش تصفیه آب شیرین کن صنعتی شامل:

 فيلتر شنی:

این قطعه برای جدا سازی ذرات معلق آب مانند باکتری ها، مواد آلی، پلانکتون و.... بکار می رود.این قطعه جامدات معلق و میزان کدر بودن را کاهش می دهد .

فیلتر کربن: در اب موادی وجود دارد که اکسید کننده نام دارند مانند کلر از این فیلتر برای خنثی سازی آنها استفاده می شود. اگر اکسید کننده‌ها با سطح ممبران  در تماس مداوم باشند سبب می شوند آسیب‌ دائمی به آن وارد شود. این فیلتر در زمانی که میخواهیم آب شرب ایجاد کنیم هم برای از بین بردن بوی بد استفاده می شود.

فيلتر كارتريج: اطمینان حاصل می کند هیچ گونه ترکیبات جامد معلق و ناخالصی وارد نشود.

تزریق مواد شیمیایی

اسمز

برای درک بهتر اسمز معکوس اول باید با خود فرایند اسمز آشنا شویم. اسمز پدیده‌ ای طبیعی است که در تمام اجزای زنده طبیعت وجود دارد در پدیده اسمز آب تمایل دارد از محلول رقیق به سوی محلول غلیظ برود . پدیده اسمز در جذب آب توسط ریشه‌های گیاهان از خاک و جذب آب از خون توسط شش‌ها اتفاق می افتد.

غشای نیمه تراوا:  غشایی است که به صورت انتخابی به یون ها و مولکول ها اجازه عبور می دهد و هر مولکول یا اتمی اجازه عبور و مرور از این غشا را ندارد.

اسمز معکوس

اسمز معکوس که با نام «RO»  هم شناخته می‌شود  فرایندی است که بر پایه فشار انجام می شود و اصطلاحا فشار محور است که با وارد کردن فشار از یک سمت غشاء نیمه تراوا آب فاقد ناخالصی بدست می آید و به ناخالصی ها اجازه عبور داده نمی شود.

Publish modules to the "offcanvas" position.