دریا صنعت آسمان

هزینه بهره برداری از آب شیرین کن صنعتی

هزینه بهره برداری از آب شیرین کن صنعتی

هزینه بهره برداری از آب شیرین کن صنعتی

هزینه بهره برداری از آب شیرین کن صنعتی

هزینه های بهره برداری از آب شیرین کن صنعتی:


فاضلاب های صنعتی حاوی مقادیر زیادی مواد سمی و خطرناک مثل اسیدها و فلزات سنگین هستند. اغلب روند تصفیه ی فاضلاب در چنین صنایعی شامل خنثی سازی و فیلتراسیون است. تصفیه آب صنعتی تمامی مراحلی است که در نهایت موجب تولید آب صنعتی می گردد. از آب صنعتی تولید شده می توان در صنایع مختلفی مثل داروسازی، الکترونیک، صنایع غذایی و ... استفاده نمود. برای تهیه آب صنعتی از آب شیرین کن صنعتی یا دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می شود.

در این مقاله قصد داریم درباره ی دستگاه تصفیه آب صنعتی و هزینه های بهره برداری از آب شیرین کن صنعتی بحث کنیم.

تصفیه آب صنعتی چیست؟

آب شیرین کن صنعتی یا دستگاه تصفیه آب صنعتی جزو مهمترین تجهیزات گندزدایی آب در صنایع محسوب می شود. این دستگاه به قدری قوی و کاربردی است که قادر است بو، مزه، شوری و سایر املاح آب را حذف نماید. دستگاه آب شیرین کن صنعتی با استفاده از سیستم اسمز معکوس امور گندزدایی و فیلتراسیون را انجام میدهد و در پایان آب صنعتی خالصی را تولید میکند. در صورتی که آب پس از تصفیه شدن فاقد مواد فرار، غیرفرار، مواد آلی و معدنی، مواد هیدروفیل و هیدروفوبیک، ذرات واکنش پذیر و ... باشد گفته می شود آب فوق خالص است.

مراحل تصفیه آب صنعتی با آب شیرین کن صنعتی:

تصفیه آب صنعتی از طریق مراحل هوادهی، زلال سازی، فیلتراسیون، نرم سازی، تبادل یون و استفاده از سیستم های غشایی انجام می گیرد. برای تصفیه ی آب از فرایندهای فیزیکی مثل تبادل یون و اسمز معکوس استفاده می شود. البته گاهی از الکترودیالیز و ازن ژنراتور هم برای تصفیه آب استفاده می شود.

آب شیرین کن ها به دسته ی خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می شوند. مکانیسم و کاربرد انواع این دستگاه ها تقریبا یکسان است. با این تفاوت که از آب شیرین کن صنعتی در مکان هایی نظیر صنایع، کارخانجات و ... استفاده می شود.

هزینه ی بهره برداری از تصفیه آب صنعتی:

در حال حاضر دستگاه های تصفیه آب صنعتی بخش مهمی از صنایع بزرگ محسوب می شوند. زیرا اغلب این دستگاه ها علاوه بر تولید آب با کیفیت و فوق خالص هزینه ی بهره برداری مقرون به صرفه ای دارند.

هزینه بهره برداری از آب شیرین کن صنعتی به پارامترهایی مثل هزینه ی طراحی، هزینه ساخت دستگاه و هزینه ی اجرای طرح می باشد.
هزینه ی طراحی و ساخت آب شیرین کن های صنعتی به عواملی مثل برند قطعات مصرفی، کیفیت آب ورودی، ظرفیت دستگاه و هزینه ممبران وابسته است. هرچه قطعات مصرفی با کیفیت تر، ظرفیت دستگاه بیشتر و میزان مواد سمی و زاید آب بیشتر باشد، طبیعتا هزینه ی طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی بیشتر خواهد بود.
ممبران ها که از اجزای اصلی آب شیرین کن های صنعتی محسوب می شوند، نقش مهمی در تعیین هزینه های مربوط به ساخت و بهره برداری از سیستم های تصفیه آب دارند. تعداد ممبران ها وابسته به ظرفیت دستگاه تصفیه آب می باشد و هرچه ظرفیت دستگاه بالاتر رود تعداد ممبران ها نیز افزایش خواهد یافت.

Publish modules to the "offcanvas" position.