دریا صنعت آسمان

اهمیت استفاده از تصفیه آب صنعتی در ساری

اهمیت استفاده از تصفیه آب صنعتی در ساری

اهمیت استفاده از تصفیه آب صنعتی در ساری

اهمیت استفاده از تصفیه آب صنعتی در ساری

تصفیه آب صنعتی چیست؟

آب آشامیدنی مورد استفاده در بیشتر مناطق ایران دارای مقادیر زیادی از املاح معدنی گوناگون است. به همین منظور بسیاری از کارشناسان استفاده از سیستم تصفیه آب صنعتی در ساری را توصیه میکنند. به طور کلی تصفیه آب به روش صنعتی نام یک روش مدرن در سیستم های تصفیه آب میباشد. در این سیستم از اسمز معکوس برای تبدیل آب شور به شیرین استفاده میشود.
نکته لازم به توجه درباره مدل های مختلف دستگاه های تصفیه آب است. این دستگاه ها در سه مدل خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی روانه بازار میشوند. از دستگاه های تصفیه آب صنعتی در صنایعی مانند داروسازی، صنایع غذایی، پرورش ماهی، کشاورزی، خودروسازی و... استفاده میشود. دلیل کاربرد بالای این دستگاه ها در صنایع، کاهش چشمگیر املاح موجود در آب به وسیله دستگاه های تصفیه آب است.

تفاوت عمده دستگاه های تصفیه آب صنعتی با دستگاه های تصفیه آب خانگی در اندازه و مقدار آب تصفیه شده در آنها است. واحدهای صنعتی در طول روز مقدار بالایی از آب آشامیدنی را نیاز دارند. بدیهی است که دستگاه های تصفیه کوچک توانایی تامین این حجم از آب را ندارند. از طرفی امکان تاسیس واحدی برای تصفیه آب نیز از نظر اقتصادی امکان پذیر نمیباشد.



علل استفاده از سیستم های تصفیه آب

سیستم های تصفیه آب مورد استفاده در صنعت علاوه بر افزایش کیفیت آب خروجی در عوامل دیگری مانند خنک سازی دستگاه ها، شست و شوی دستگاه ها، افزایش عملکرد و راندمان، کاهش هزینه ها و... نقش موثری را بازی میکنند.
همانطور که میدانید در مناطق مختلف کشور کیفیت آب مصرفی متفاوت است. طبق اعلام وزارت بهداشت در آب مصرفی برخی از مناطق کشور، عناصری مانند آرسنیک، نیترات و... وجود دارد. وجود این عناصر محلول در آب آشامیدنی میتواند تا سبب مسمومیت و یا حتی در مواردی مرگ در افراد شود. به همین منظور در صورتی که از کیفیت آب مصرفی خود اطلاع درستی ندارید، حتما آن را بجوشانید و یا از دستگاه های تصفیه آب استفاده کنید.

سیستم تصفیه آب در ساری؛ عاملی تاثیرگذار در سلامت ماشین آلات صنعتی

شهر ساری به عنوان مرکز استان مازندران یکی از شهرهای بزرگ و در عین حال نیمه صنعتی ایران به حساب می‌آید. با وجود تعداد بالای کارخانه در این شهر، استفاده از سیستم تصفیه آب صنعتی در ساری از اهمیت بالایی برخوردار است.
وظیفه اصلی سیستم تصفیه آب ساری حذف بخش عظیمی از آلاینده های موجود در آب، کاهش میزان کدر بودن آب، رساندن آب به استانداردهای مناسب برای استفاده در ماشین آلات صنعتی و... است. ذرات و مواد معلق موجود در آب که باعث سنگینی آن میشوند از طریق فیلترهای تعبیه شده در دستگاه های تصفیه آب حذف میشوند. در نهایت آبی که به از این دستگاه ها خارج میشود دارای استانداردهای مناسب برای استفاده های صنعتی میباشد.

در صورتی که آب مصرفی در صنایع دارای املاح باشد و به درستی تصفیه نشود میتواند تا به ماشین آلات صنعتی آسیب برساند. همچنین اهمیت استفاده از سیستم های تصفیه آب در مرغداری ها و دامپروری ها نیز بسیار بالا میباشد. به گونه ای که اگر آب مصرفی آنها دارای املاح و آلودگی باشد، میتواند در مدت کوتاهی تمامی حیوانات را آلوده کند.

دلیل استفاده از سیستم های تصفیه آب در کشاورزی

پایه های اقتصاد شهر ساری علاوه بر گردشگری روی کشاورزی نیز سوار است. از دلایل اهمیت استفاده از سیستم تصفیه آب صنعتی در ساری حذف شوری و نمک های اضافی موجود در آب است. با وجودی که شهر ساری در شمال ایران واقع شده است، باز هم ممکن است آب مصرفی برای کشاورزی در این شهر دارای نمک هایی باشد که میتواند سبب شوری آب شود.
پس در صورتی که به کار کشاورزی در این شهر مشغول میباشید، حتما خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی در ساری را در نظر داشته باشید.



هزینه نگهداری دستگاه های تصفیه آب صنعتی

همانطور که در قسمت های بالاتر نیز به آن اشاره کردیم، دستگاه های تصفیه آب صنعتی با استفاده از فرایند اسمز معکوس آب ورودی را تصفیه میکنند. با گذر زمان اما این دستگاه ها نیاز به سرویس و تعویض برخی از قطعات مورد استفاده مانند فیلترها را دارند. البته که تعداد و زمان سرویس بسته به عواملی مانند میزان کار، مقدار سختی آب ورودی و... است. اما به طور کلی براساس نظر متخصصان بهتر است که این سیستم ها به صورت سالانه سرویس شده و قطعات مصرفی آن نیز عوض شوند.

Publish modules to the "offcanvas" position.