دریا صنعت آسمان

اهمیت استفاده سیستم تصفیه آب در دامداری

اهمیت استفاده سیستم تصفیه آب در دامداری

تصفیه آب دامداری

اطلاعاتی درباره اهمیت استفاده سیستم تصفیه آب در دامداری ها



در این مقاله قرار است درباره اهمیت استفاده سیستم تصفیه آب در دامداری ها صحبت کنیم. حوزه پرورش دام به دلیل سودآور بودن و نقش کلیدی محصولات دامی در سبد غذایی ما انسان‌ها، جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد. در نتیجه استفاده از تجهیزات باکیفیت در این حوزه، می‌تواند به سلامت دام و محصولات دامی منجر شود.

در خصوص اهمیت استفاده سیستم تصفیه آب در دامداری ها لازم به ذکر است که آبی که برای دام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد از دو نظر دارای اهمیت می‌باشد. اولا در صورتی که از آب تصفیه نشده در سیستم دامداری‌ها استفاده کنید، این امکان وجود دارد که دام‌ها درگیر آلودگی‌های میکروبی، قارچ، ویروس، باکتری و ... شوند که موجب بیماری دام‌ها می‌گردد.

علاوه بر این، آب‌های تصفیه نشده دارای املاح بسیار زیادی هستند. این املاح به مرور زمان موجب ایجاد بیماری‌های گوارشی و همچنین سوء تغذیه در دام خصوصا گاو و گوساله شده و کاهش وزن گاو و کم شدن میزان شیردهی آن‌ها را در پی خواهند داشت. لذا این دو دلیل مهم، اهمیت استفاده سیستم تصفیه آب در دامداری ها را به خوبی نشان می‌دهند. در نتیجه همین موضوع سبب شده تا دامداری‌ها به فکر تصفیه آب دامداری بیافتند و تمهیدات جدی بدین منظور اندیشیده شود. در ادامه اطلاعات کامل‌تری در خصوص دستگاه تصفیه آب در دامداری ارائه خواهیم کرد، پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.




مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب در دامداری

استفاده از دستگاه تصفیه آب در دامداری علاوه بر حفظ سلامتی دام و فراورده‌های دامی، مزایای قابل توجه دیگری را نیز به همراه دارد. استفاده آسان و اشغال فضای کم و همچنین قابلیت تنظیم خروجی آب با توجه به استانداردهای مربوط به دام از جمله‌ی مهمترین مزایای استفاده از این دستگاه‌ها در دامداری به شمار می‌آید.

علاوه بر این، دستگاه تصفیه آب می‌تواند املاح و آلاینده‌های موجود در آب را تا حدود 99 درصد تصفیه نماید. در نتیجه این دستگاه‌ها موجب کاهش تلفات در دام‌ها و همچنین کاهش هزینه‌ها و افزایش سود دامداری‌ها می‌شوند. دستگاه تصفیه آب در دامداری با تصفیه املاح موجود در آب، باعث کاهش و رفع شدن اختلالات استخوانی دام می‌گردد. علاوه بر این، دستگاه تصفیه آب کاهش سختی آب را در پی دارد.


آشنایی با فرایند تصفیه آب در دامداری ها

اصولا در دامداری‌ها از فرایند اسمز معکوس به منظور تصفیه آب استفاده می‌شود. اگر دو محلول با غلظت متفاوت داشته باشیم و یک غشای نیمه تراوا در بین آن‌ها قرار بگیرد، مقدار قابل توجهی از محلول رقیق به سمت محلول غلیظ می‌رود و به این فرایند اسمز گفته می‌شود. در حالت تعادل نیز بین این دو محلول فشاری ایجاد می‌گردد که به آن فشار اسمزی می‌گویند.

در صورتی که به محلول با غلظت بیشتر، فشاری بالاتر از فشار اسمز وارد شود، محلول از سمت محلول غلیظ به سمت محلول رقیق حرکت می‌نماید. به این فرایند اسمز معکوس می‌گویند و به منظور حذف ناخالصی‌های موجود در آب به کار گرفته می‌شود. غشای نیمه تراوایی که در این فرایند استفاده می‌شود، فیلتر ممبران است. لازم به ذکر است که از روش اسمز معکوس به منظور حذف 98 تا 99 درصد ناخالصی‌های موجود در آب استفاده می‌گردد.

مصرف کم انرژی و صرفه اقتصادی، هزینه نگهداری کم، عدم نیاز به مواد شیمیایی خاص، نصب آسان و سریع و حذف انواع مختلف آلودگی‌های ویروسی و شیمیایی از جمله‌ی مهمترین مزایای تصفیه آب دامداری به روش اسمز معکوس است.



عرضه دستگاه تصفیه آب دامداری با نازلترین قیمت

با توجه به اهمیت دستگاه تصفیه آب در دامداری، مراکز پرورش دام در کشور به دنبال خرید بهترین دستگاه‌های تصفیه آب هستند. با این وجود، امروزه دستگاه‌های تصفیه آب تقلبی در بازار کشور به وفور دیده می‌شوند. لذا پیدا کردن دستگاه تصفیه آب باکیفیت یکی از دغدغه‌های خریداران این دستگاه‌ها به حساب می‌آید.

شرکت دریا صنعت یکی از معتبرترین مراکز فعال در زمینه عرضه انواع مختلف دستگاه تصفیه آب از جمله دستگاه‌های مناسب برای دامداری‌ها است و لذا از این طریق می‌توانید برای خرید این تجهیزات اقدام نمایید. تضمین کیفیت، سلامت و اصالت دستگاه تصفیه آب خریداری شده، عرضه مستقیم و حذف دلالان و در نتیجه قیمت مناسب‌تر دستگاه تصفیه آب، سادگی فرایند خرید و ارسال سریع از جمله‌ی مهمترین مزایای خرید دستگاه تصفیه آب دامداری از طریق فروشگاه دریا صنعت به شمار می‌آید.

Publish modules to the "offcanvas" position.