دریا صنعت آسمان

از روش اسمز معکوس چه می دانید؟

از روش اسمز معکوس چه می دانید؟

از روش اسمز معکوس چه می دانید؟

درباره دستگاه آب شیرین کن صنعتی به روش اسمز معکوس چه می-دانید؟

نقش آب مورد استفاده در صنعت برای تولید با کیفیت¬ترین محصولات، بسیار ضروری می¬باشد. استفاده از فناوری اسمز معکوس در دستگاه آب شیرین کن صنعتی با حذف 99 درصدی املاح، مصرف انرژی کم، سهولت کار، بالابردن راندمان و عدم استفاده از روش¬های شیمیایی برای تصفیه آب می¬تواند بسیار کاربردی باشد آب دریا برای آشامیدن استفاده می¬شود. شاید عامه مردم چندین سال قبل با شنیدن این جمله احساس شگفتی می¬کردند و آن¬را محال می¬دانستند. استفاده از آب¬های شور و لب¬شور همواره از خواسته¬های بشر بوده است. امروزه با پیشرفت و ابداع دستگاه آب شیرین کن و استفاده از فناوری¬هایی مانند اسمز معکوس می¬توان به¬راحتی املاحی مانند نمک، ترکیبات آلی یا معدنی که حتی توسط حرارت حذف نمی¬شوند را از آب جدا ساخت. این دستگاه برای تصفیه آب صنعتی و تهیه آب شرب نقش مفیدی اجرا می¬سازد. در ادامه به بررسی فرایند اسمز معکوس در دستگاه آب شیرین کن صنعتی می¬پردازیم.

کاربرد آب در صنعت تولید محصول با کیفیت در یک کارخانه بسیار وابسته به کیفیت آب اولیه برای تولید مواد خام می¬باشد و این موضوع همواره از دغدغه¬های مدیران صنعت بوده است که با استفاده از دستگاه¬های آب شیرین کن صنعتی نگرانی¬ها تا حدود زیادی برطرف شده است. دیگر کاربردهای آب در صنعت به عنوان حلال، ماده واسطه، ماده ذخیره¬کننده انرژی، خنک¬کننده، استاندارد¬سازی، مهار آتش¬سوزی و... می¬باشد. اگر آب کیفیت لازم در صنعت را نداشته باشد نتایجی مانند اتلاف مواد شیمیایی، لکه¬گذاری در تولیدی¬های غذایی و نساجی، خوردگی دستگاه¬ها، تولید و ایجاد بخار بی کیفیت و تولید رسوب را به همراه خواهد داشت. بنابراین تصفیه آب صنعتی یکی از مهم¬ترین بخش¬های هر صنعت می¬باشد. امروزه دستگاه آب شیرین کن صنعتی به روش اسمز معکوس به دلیل روش تصفیه آب پیشرفته موجود در آن، کاربرد فراوانی در صنعت دارد. در ادامه به روش اسمز معکوس و نقش آن در این دستگاه خواهیم پرداخت.

اسمز معکوس استفاده از روش اسمز معکوس برای تصفیه آب، یک فناوری نسبتا جدید می¬باشد که در دستگاه¬های تصفیه آب مدرن به¬کار می¬رود. اولین بار در سال 1960 از این روش استفاده شد. امروزه به دلیل پیشرفت¬هایی که در زمینه تکنولوژی غشایی صورت گرفته است، در بیش از 50 درصد دستگاه¬های آب شیرین کن،¬ از این فرایند استفاده شده است.

دستگاه آب شیرین کن به روش اسمز معکوس فناوری به کار رفته در دستگاه آب شیرین کن این امکان را می¬دهد که آب شور قابل آشامیدن شود. در این فرایند یک غشای نیمه تراوا به عنوان جداکننده¬ی املاح از آب به¬کار رفته است. یک پمپ فشاری که بیش¬تر از فشار اسمزی وارده می¬باشد، بر این غشا وارد کرده و آب را خالص¬تر می¬سازد. وقتی که آب به فیلتر ممبران می¬رسد، به مولکول¬های آب اجازه عبور داده می¬شود ولی بقیه املاحی که نمی¬توانند عبور کنند از طریق جریان پساب خارج می¬شوند. این پساب دوباره برای تصفیه بازیابی می¬شود. طبق آزمایش¬های صورت گرفته آب عبور کرده از غشا حدود 99 درصد خالص می¬شود.

تجهیزات دستگاه آب شیرین کن به روش اسمز معکوس دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس شامل مشخصات و قطعات زیر می¬باشد. • فیلتر شنی برای کاهش کدورت آب • پمپ آب از نوع سانتریفیوژ و از جنس چدن • فیلتر شنی از جنس فایبرگلاس • فیلتر کربنی • فیلتر میکرونی • گیج فشار • ممبران • بدنه(از جنس استیل)

کلام آخر هنگامی که آب وارد یک مرکز صنعتی می¬شود دارای ناخالصی فراوانی می¬باشد. مرحله پیش تصفیه که با فیلترهای شنی و رسوب¬گیر انجام می¬شود، نمی¬تواند تمام یون¬ها و نمک¬ها را حذف نماید. با توجه به زیان¬های وارد بر محصولات از طرف آب پیش تصفیه شده، وجود یک دستگاه آب شیرین کن صنعتی بسیار ضروری است. مصرف انرژی کم، سهولت کار، تنظیم دما و PH آب، بالا بردن راندمان و عدم استفاده از روش¬های شیمیایی برای تصفیه آب از مزیت¬های این دستگاه می¬باشد. دستگاه آب شیرین کن صنعتی با حذف 99 درصد املاح، گامی موثر برای شروع تولید باکیفیت¬ترین محصولات می¬باشد.

Publish modules to the "offcanvas" position.