دریا صنعت آسمان

دستگاه آب شیرین کن صنعتی

دستگاه آب شیرین کن صنعتی

دستگاه آب شیرین کن صنعتی

دستگاه آب شیرین کن صنعتی

دستگاه آب شیرین کن صنعتی همان طور که از نام مشخص است جهت شیرین نمودن آب و تصفیه آن استفاده می شود. البته دستگاه آب شیرین کن صنعتی در تصفیه آب برای حجم های بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه برای مصارف مختلفی کاربرد دارد. روش تصفیه دستگاه آب شیرین کن صنعتی به کمک سیستم اسمز معکوس یا RO انجام می شود.

دستگاه آب شیرین کن صنعتی:

دستگاه آب شیرین کن صنعتی همان طور که از نام مشخص است جهت شیرین نمودن آب استفاده می شود. البته دستگاه آب شیرین کن صنعتی در تصفیه آب برای حجم های بالا مورد استفاده قرار می گیرد و برای مصارف مختلفی کاربرد دارد. از کاربرد های آن می توان به استفاده از این دستگاه در بخش زیر اشاره کرد:

1- در بخش کشاورزی جهت آبیاری، گلخانه ها و پرورش انواع آبزیان

2- پرورش دام و طیور

3- صنایع مختلف نظیر نفت و گاز، برج های خنک کننده، نساجی ها، رنگ سازی ها و...

4- کارخانجات مختلف جهت تولید مواد غذایی نظیر آب میوه ها

5- پزشکی جهت تولید انواع داروها، درمان های دیالیز و لوازم آرایشی بهداشتی

6- شیرین سازی آب دریا جهت مصارف آشامیدنی، شستشو و...

7- کارواش ها روش تصفیه دستگاه آب شیرین کن صنعتی به کمک سیستم اسمز معکوس یا RO انجام می شود. سیستم اسمز معکوس توانایی این را دارد که آب شور موجود در دریاها، دریاچه ها، چاه ها، رودخانه ها و... را تبدیل به آب شیرین نماید. شیرین کردن آب به معنای حذف عناصری نظیر Ca، Mg، Na، K، نیترات، سولفات، کلراید، ذرات معلق موجود در آب و... است.

تجهیزات مورد نیاز در دستگاه آب شیرین کن صنعتی که به روش اسمز معکوس تصفیه را انجام می دهد شامل؛ فیلترهای مختلف (شنی، رسوب گیر، کربن فعال) بوستر پمپ، فيلتر كارتريج (در مواقعی که با آلودگی زیاد است)، سيستم مخصوص تزريق ماده آنتي اسكالانت (یک ماده ضد رسوب است)، پمپ، غشا ممبران، محفظه FRP، گيج فشار، جریان سنج، TDS متر، Booster pump و سوئيچ فشار بالا و پایین است. از مزایای دستگاه آب شیرین کن صنعتی می توان به توانایی استفاده مداوم، کاربری آسان، تصفیه آب هایی با سختی بالا، تصفیه کامل آب ورودی و هزینه نگهداری کم اشاره کرد

مراحل تصفیه آب به وسیله دستگاه آب شیرین کن صنعتی:

مراحل تصفیه آب مربوط به دستگاه آب شیرین کن صنعتی بستگی زیادی به ویژگی ها و کیفیت آب ورودی و آب خروجی مورد نیاز ما دارد. در ابتدا باید کلیه آنالیز های مربوط به تصفیه آب که شامل آنالیز ذرات معلق، فلزات، نمک ها، مواد آلی، طعم، بو و... است، صورت بگیرد. سپس مراحل تصفیه براساس شرایط موجود تنظیم گردد.

گام اول) پیش تصفیه آب:

به کمک پیش تصفیه می توان با حذف ذرات معلق، گازها، طعم، بو، ماده آلی و... طول عمر فیلتر ممبران اسمز معکوس را بالا برد و آب خروجی ما پس از تصفیه از کیفیت بالاتری نیز برخوردار باشد. این کار به کمک فیلترهایی صورت می گیرد که شامل فیلترهای رسوب ‌گیر، فیلترهایی با جنس شن یا سیلیس (طبقه بندی شده براساس اندازه) و فیلترهای کربن فعال می شود. به کمک نصب فیلترهای رسوب گیر و شنی در دستگاه آب شیرین کن صنعتی، گل و لای، ذرات معلق، خاک و رسوبات گرفته می شود. فیلترهای شنی در دو نوع تحت فشار و ثقلی ساخته موجود هستند. فیلتر کربن فعال وظیفه حذف رنگ، بو، طعم، مواد آلی و کلر را بر عهده دارد. در مرحله پیش تصفیه باید pH پساب ورودی نیز تنظیم گردد و جهت جلوگیری از رسوب موادی نظیر مواد آلی و معدنی در ممبران، ماده ضد رسوب به نام آنتی اسکالانت به آب ورودی اضافه شود.

گام دوم) مرحله گزینش نوع پمپ‌ فشار بالا:

پمپ های فشار بالا در دستگاه آب شیرین کن صنعتی، در دو گروه طبقاتی و پیستونی هستند که بسته به میزان دبی آب ورودی، مقدار آلاینده ها و کیفیت مد نظر برای آب خروجی از پمپ های متفاوتی استفاده می شود. این پمپ ها فشار بالایی ایجاد می کنند تا نمک ها و یون ها در سیستم اسمزی حذف گردند.

گام سوم) تصفیه نهایی (اسمز معکوس):

در این مرحله یون ها و نمک ها از آب جدا می شوند. به اصطلاح تصفیه نهایی صورت می گیرد. پایه سیستم اسمز معکوس در دستگاه آب شیرین کن صنعتی ایجاد یک فشار زیادتر از فشار اسمزی است و این فشار زیاد توسط پمپ های فشار بالا تولید می شود. به کمک این فشار آب در جهت عکس از غشاهای نیمه تراوا یا ممبران عبور می کند در واقع آب از فشار بالاتر به سمت فشار کمتر حرکت می کند.

در این گام آب شور از غشا ممبران عبور داده شده و شوری آن گرفته می شود. در این مرحله نکته ای که بسیار اهمیت دارد انتخاب فیلتر ها است و در مرحله دوم این است که این فیلتر ها به چه ترتیبی چیده شوند. انتخاب نوع فیلتر و چیدمان درست باعث می شود راندمان تصفیه بالاتر برود و پساب تولید شده کاهش یابد.

گام چهارم) گندزدایی:

برای از بین بردن هر گونه آلودگی میکروبی به طور کامل در دستگاه آب شیرین کن صنعتی باید مرحله گندزدایی صورت بگیرد. این کار به کمک لامپ UV یا کلرزنی انجام می شود.

Publish modules to the "offcanvas" position.