دریا صنعت آسمان

دستگاه آب شیرین کن صنعتی و ممبران

دستگاه آب شیرین کن صنعتی و ممبران

دستگاه آب شیرین کن صنعتی و ممبران

دستگاه آب شیرین کن صنعتی و ممبران

آب شیرین کن صنعتی به مجموعه ای منظم از تجهیزات و قطعات گفته می شود، که توان تامین آب شیرین از آب شور دریا یا چاه آب زیرزمینی، برای استفاده در مصارف صنعتی، کشاورزی و ... را داشته باشد. این دستگاه ها از فرآیند های گوناگون برای شیرین کردن آب استفاده می کنند که یکی از مهم ترین آنها، اسمز معکوس با استفاده از ممبران است.

آب شیرین کن صنعتی چیست و اساس کار آن چگونه است؟

دستگاه آب شیرین کن صنعتی را می توان یکی از کاربردی ترین محصولات نوآورانه ساخت بشر نامید. چرا که آب شیرین کن صنعتی دستگاهی است که آب شور دریا یا چاه آب زیرزمینی را، به آبی مناسب برای استفاده در کشاورزی یا سایر صنایع تبدیل می کند. چه چیزی از این بهتر؟ در حالی که ما روز به روز با محدودیت منابع آب روبرو هستیم و نیاز به آب با کیفیت برای کشاورزی، دامداری ها، صنایع مختلف و ... داریم. دستگاه های آب شیرین کن، از روش ها و فرآیند های گوناگونی برای کاهش سختی آب استفاده می کنند. در این بین آب شیرین کن های دارای ممبران، از مهم ترین انواع این دستگاه ها هستند. اساس کار این دسته از انواع آب شیرین کن صنعتی، ویژگی تصفیه کننده ورق های ممبران به روش اسمز معکوس و آماده سازی آب برای استفاده در مصارف صنعتی، کشاورزی و ... است. پدیده اسمز معکوس زمانی رخ می دهد که دو محلول، با غلظت های متفاوت کنار هم قرار گیرند. در این حالت، مواد محلول در مایع غلیظ، تمایل دارند وارد محلول رقیق شوند. در این فرآیند، لایه ای پارچه ای شکل به نام ممبران، بین دو محلول قرار گرفته و با کنترل اندازه مواد محلول در آب سخت یا شور ورودی، آب خروجی شیرین و قابل استفاده در کشاورزی یا سایر مصارف صنعتی را در اختیار ما قرار می دهد.

آب شیرین کن صنعتی به روش اسمز معکوس چه مراحلی دارد؟

آب شیرین کن صنعتی مجموعه ای منسجم و مهندسی شده است که آب بی کیفیت را طی 5 مرحله، به آبی زلال و شفاف و آماده برای استفاده در صنایع گوناگون مبدل می نماید. لازم به ذکر است، جهت طراحی یک سیستم تصفیه آب کارآمد، طراحی و ساخت تاسیسات اولیه اعم از استخر ذخیره آب ورودی و خروجی، ساختمان مربوط به تاسیسات، لوله کشی ها و ... بسیار مهم است. در مرحله نخست، با کلر زنی، آب گندزدایی می شود. در مرحله دوم، با استفاده از فیلتر های کربن فعال یا شنی، بخشی از سختی آب و ذرات بزرگتر آن جداسازی می شود. سپس آب از یک فیلتر میکرونی عبور داده شده و تا جای ممکن، ناخالصی های آن جذب می شود. انجام صحیح این دو مرحله، عمر فیلتر ممبران دستگاه را بالا می برد. در مرحله چهارم، آب با فشار بالا، وارد لوله های استوانه ای شکل که فیلتر های ممبران در آن قرار دارد شده و به شیوه اسمز معکوس، سختی آن گرفته می شود. در نهایت و در مرحله پنجم، جهت جلوگیری از تشکیل رسوبات در آب، مواد آنتی اسکالانت به آن اضافه می شود. با طی این 5 مرحله، آب خروجی از کیفیت لازم برای استفاده در مصارف گوناگون برخوردار می شود.

چرا استفاده از دستگاه آب شیرین کن ها مهم است؟

با توجه به کمبود منابع آب در سراسر جهان و از جمله در کشور ما، استفاده از آب شیرین کن صنعتی در سال های اخیر، رونق بیشتری یافته است. چرا که دستیابی به آب سالم و با کیفیت برای کشاورزی، استفاده در دامداری و مرغداری ها، صنایع مختلف از جمله تولید فلزات مانند فولاد و غیره، در شرایطی که روز به روز دسترسی به آب سالم و با کیفیت، به صورت طبیعی سخت تر می شود، تنها با استفاده از آب شیرین کن صنعتی ممکن می گردد. نکته مهم برای انتخاب و خرید این وسیله کاربردی، توجه به اصالت و کیفیت ساخت آن است. به علت وارداتی بودن اکثر تجهیزات تصفیه آب صنعتی، توجه به کیفیت ساخت قطعات و تقلبی نبودن آن بسیار مهم است. لذا توصیه می شود با توجه به حساسیت قطعات به کار رفته در دستگاه های آب شیرین کن صنعتی از جمله فیلتر ممبران، حتما جهت مشاوره و خرید این دستگاه ها از خدمات شرکت های معتبر بهره بگیرید.

Publish modules to the "offcanvas" position.