دریا صنعت آسمان

دستگاه تصفیه آب صنعتی در کنگان

دستگاه تصفیه آب صنعتی در کنگان

تصفیه آب صنعتی در کنگان

دستگاه تصفیه آب صنعتی در کنگان

در مقاله تصفیه آب صنعتی در کنگان به این مطلب می‌پردازیم که به دلیل شرایط خشک و کم آبی که در این شهرستان حکم‌فرماست، و همچنین برای کاهش پساب‌های منطقه که مخرب محیط زیست هستند، بهترین گزینه برای به کار گیری آب، در زمینه‌های مختلف، به ویژه در مصارف کشاورزی، استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی می‌باشد.

تصفیه آب صنعتی و فواید آن

آیا از تاثیر تصفیه آب صنعتی بر حفظ و صرفه جویی در منابع آب شیرین اطلاعی دارید؟ سالانه حجم بسیار زیادی از منابع آبی، در سراسر ایران، برای مصارف کشاورزی، صنعتی، گلخانه‌ای، کارخانه‌ای و ... مصرف می‌شوند؛ این امر موجب شده است که جامعه امروز ما با خشکسالی کم سابقه‌ای گریبان گیر شود. امروزه کم آبی بر روی زندگی ایرانیان، به ویژه در مناطق خشک و کم آب، تاثیرات هولناکی را داشته است! از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از این حجم از هدر رفت منابع آب شیرین، استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی است.

از جمله شهرها و استان‌های کشورمان که در این شرایط با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند، می‌توان به شهرستان کنگان، از توابع استان بوشهر اشاره کرد. متوسط دمای هوای سالانه در این منطقه چیزی حدود 24 درجه سانتی گراد بوده که کمترین دمای آن در زمستان‌ها به 6 درجه سانتی گراد و در تابستان‌ها به چیزی بیش از 50 درجه سانتی گراد می‌رسد!

با این اوصاف، با کمی تامل به این نتیجه خواهیم رسید که استفاده از منابع آبی شیرین، برای مصارف کشاورزی و گلخانه‌ای و صنعتی و ...، باعث صدمات جبران ناپذیری به حجم آب‌های زیر زمینی در این منطقه و شهرستان می‌شود. با ما در مقاله تصفیه آب صنعتی در کنگان همراه باشید تا شما را با مزیت‌ها و نحوه استفاده از این سیستم برای صنعت کشاورزی در شهرستان کنگان آشنا کنیم؛ اما ابتدا به توضیحاتی کوتاه و مختصر در زمینه این دستگاه‌ها می‌پردازیم.

دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست؟

دستگاه‌های تصفیه آب، بر حسب نحوه و حجم آبی که تصفیه می‌کنند، انواع مختلفی دارند و عبارت اند از: دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی، دستگاه‌های تصفیه آب نیمه صنعتی و دستگاه‌های تصفیه آب خانگی.

ما در مقاله تصفیه آب صنعتی در کنگان، تنها به توصیف نوع صنعتی این دستگاه‌ها می‌پردازیم.

اگر بخواهیم به صورت کلی، ساده و خلاصه‌وار توضیح دهیم، به هر دستگاهی که بتواند آب غیر قابل شرب را، در حجم‌های بالا، به آب شیرین تبدیل کند، دستگاه تصفیه آب صنعتی می‌گویند؛ که عمده این دستگاه‌ها قادر هستند که روزانه حجمی بالغ بر 3 متر مکعب آب را تصفیه کنند. دستگاه تصفیه آب صنعتی که با نام RO نیز شناخته می‌شود؛ در ابتدا توسط ناوگان دریایی ایالات متحده آمریکا و در راستای تهیه آب شرب، از آب دریا، استفاده شد؛ ولی امروزه در راستای جلوگیری از خشکسالی و هدر رفت آب و همچنین تهیه آب مورد نیاز برای انجام امور مختلف، به ویژه در زمینه کشاورزی در مناطق خشک و کم آب و به طور کلی در هر مکانی که نیاز به حجم زیادی از آب تصفیه شده نیاز باشد، از این تکنولوژی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی در کنگان

بحث مدیریت و استفاده از پساب‌ها و فاضلاب، از گذشته و بخصوص در چند سال اخیر در ایران مطرح بوده و هست؛ از مهم‌ترین عللی که باعث به وجود آمدن این پساب‌ها شده‌اند می‌توان به افزایش جمعیت، گسترش یافتن شهرنشینی و رشد روزافزون صنایع مختلف، اشاره کرد. این عوامل باعث تولید حجم بسیار زیادی از پساب‌ها می‌شوند که طبیعت نمی‌تواند به خودی خود و به صورت طبیعی آن‌ها را از محیط حذف کند. بنابراین وجود راهی برای خلاصی از این پساب‌ها، به دلیل مشکلات متعددی که برای محیط و جامعه ایجاد می‌کنند، همواره از اهمیت خاصی برخوردار است. از طرفی دیگر، همانطور که از قبل به آن اشاره شد، شهرستان کنگان که در مناطق جنوبی کشور قرار دارد، با مشکلات مربوط به کمبود آب مواجه است و این امر صنعت کشاورزی این منطقه را تحت شعاع قرار داده است. حال با توجه به شرایط موجود در این منطقه، درمیابیم که بهترین و بصرفه ترین راه برای رهایی از پساب‌های ذکر شده و همچنین رفع مشکل کم آبی، استفاده از تصفیه آب صنعتی در کنگان می‌باشد.

استفاده از این روش، علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، مزایای دیگری نیز دارد؛ از جمله آن‌ها می‌توان به به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از این روش باعث صرفه جویی و حفظ منابع آبی منطقه می‌شود.

  • این روش باعث کاهش بسیار زیاد هزینه‌های کشاورزی می‌شود.

  • مصرف پساب‌ها به دلیل وجود مواد معدنی در آن، استفاده از کودهای شیمیایی را کاهش می‌دهد؛ که این امر به خودی خود باعث کاهش پساب‌های تولیدی از طریق صنعت کشاورزی، که برای محیط زیست به شدت زیان آور است، می‌شود‌.

بنا بر آنچه که در مقاله تصفیه آب صنعتی در کنگان گفته شد، به دلیل شرایط خشک و کم آبی که در این شهرستان حکم‌فرماست، و همچنین برای کاهش پساب‌های منطقه که مخرب محیط زیست هستند، بهترین گزینه برای به کار گیری آب، در زمینه‌های مختلف، به ویژه در مصارف کشاورزی، استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی در کنگان می‌باشد.

Publish modules to the "offcanvas" position.