دریا صنعت آسمان

شوری آب کشاورزی و روش تصفیه آن

شوری آب کشاورزی و روش تصفیه آن

شوری آب کشاورزی

کمبود آب های زیرزمینی باعث شده است تا کشاورزان از آب چاه ها برای آبیاری زمین ها و باغ های خود استفاده کنند که استفاده از این نوع آب به دلیل شوری که دارد می تواند خسارات جبران ناپذیری را به محصولات وارد نماید. به همین دلیل برای جبران این کمبود می توان از دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده کرد.

 

اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی همان طور که می دانید امروزه چالش های فراوانی در حوزه کشاورزی برای کشاورزان به وجود آمده است که یکی از این چالش ها کمبود آب در این بخش است. به همین دلیل استفاده از روش ها و ابزار هایی که بتواند این چالش ها را به حداقل میزان ممکن برساند از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد. یکی از این ابزار ها، دستگاه تصفیه آب صنعتی می باشد. با توجه به این که میزان آب های زیرزمینی به صورت چشمگیری در حال کاهش می باشد استفاده از آب شیرین برای کشاورزی معقول به نظر نمی رسد. از سوی دیگر استفاده از آب شور در این بخش می تواند باعث آسیب به محصولات کشاورزی شده و میزان محصول نهایی را کاهش دهد. اگر همین روال در چند سال متمادی در پیش گرفته شود مدتی نخواهد گذشت که شاهد از بین رفتن زمین های کشاورزی خواهیم بود. از همین رو می توان به اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی پی برد.

 

عملکرد دستگاه تصفیه آب صنعتیی

عملکرد دستگاه تصفیه آب صنعتی را می توان با استفاده از فرآیند اسمز معکوس توضیح داد. در این فرآیند 99 درصد از نمک معدنی محلول و نمک های آلی با قرار دادن آب تحت فشار و با استفاده از نوعی غشای نیمه نفوذ پذیر کاهش می یابد. به عبارت دیگر این دستگاه دارای غشایی به نام فیلتر ممبران می باشد که آب به وسیله ی آن پمپ می شود و این آب پمپاژ شده در سطح مولکولی فیلتر می شود. به این ترتیب در خروجی این دستگاه می توان شاهد آب شیرین بود. به همین جهت این دستگاه با نام دستگاه آب شیرین کن صنعتی نیز شناخته می شود.

مزایای استفاده از دستگاه آب شیرین کن در بخش کشاورزی

شاید این سوال برای شما پیش آید که دستگاه تصفیه آب صنعتی چه ویژگی هایی دارد که باعث استفاده روز افزون از آن در بخش کشاورزی شده است. در واقع اگر بخواهیم در رابطه با مزایای این دستگاه در بخش کشاورزی صحبت کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره ای داشته باشیم:

⦁افزایش راندمان محصولات کشاورزی به خصوص در بخش تولیدات گلخانه ای ⦁

نرخ بالا در بازیافت آب های آلوده ⦁

دستیابی به اهداف مربوط به تولید در کوتاهترین زمان

⦁ کاهش هزینه های جاری

⦁ سیستم پیوسته به طوری که در 24 ساعت شبانه روز می توان از آن استفاده کرد.

⦁ عدم تحمیل آثار منفی به محیط زیست با توجه به مزایایی که در رابطه با تصفیه آب کشاورزی با استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی بیان شد می توان به این نتیجه رسید که بهترین روش و یا به عبارت دیگر بهترین ابزار برای کاهش شوری آب کشاورزی همین دستگاه های تصفیه ی آب می باشند.

شاید در ابتدا این تصور برای شما پیش آید که خرید این دستگاه هزینه های بسیاری را برای شما به دنبال خواهد داشت اما باید گفت با توجه به افزایش تولیدی که در آینده در رابطه با محصول اتفاق خواهد افتاد این دستگاه نه تنها هزینه بر نخواهد بود بلکه صرفه اقتصادی هم برای شما خواهد داشت.

Publish modules to the "offcanvas" position.