دریا صنعت آسمان

دستگاه آب مقطر گیری نیمه صنعتی

دستگاه آب مقطر گیری نیمه صنعتی

دستگاه آب مقطر گیری نیمه صنعتی

آب مقطر

آب شربی که در دسترس است میزان املاح و مواد معدنی بالایی دارد. املاح کربنات کلسیم و منیزیم موجود در آب تحت تاثیر
حرارت رسوب می کنند. این آب برای کارهای تحقیقاتی، آزمایشگاه ها، داروسازی و بسیاری از صنایع حساس مناسب نیست. زیرا وجود این ترکیبات در آب باعث بروز خطا در کارهای آزمایشی و آسیب به دستگاه های حساس می شوند. بنابراین در این صنایع به آب خالص بدون املاح یا آب مقطر نیاز است.

آب مقطر فاقد املاح است و بنابراین سختی آب تقریبا صفر می باشد. از طرف دیگر به نوعی استریل می باشد و برای شستشو تجهیزات مناسب است. بنابراین در صنایع حساس بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
اساس کار دستگاه آب مقطر گیری معمولا فرآیند فیزیکی می باشد و کمتر از رزین های تبادل یونی استفاده می شود. هر چند در برخی از دستگاه ها از فرآیند شیمیایی رزینی نیز استفاده شده است. بنابراین تفاوت عمده و اصلی بین آب دیونیزه و آب مقطر اساس کار تولید آن ها می باشد. جهت تولید آب دیونیزه از رزین تبادل یونی و فرایند شیمیایی استفاده می شود در حالی که برای تولید آب مقطر از حرارت دادن و تبخیر آب و فرآیند فیزیکی استفاده می گردد.

آب مقطر تولیدی بسته به میزان خلوصی که دارد در صنایع مختلف دارویی، غذایی و ..... استفاده می شود و به عنوان یکی از مهمترین حلال های این صنایع به شمار می رود.



ویژگی های دستگاه

دستگاه آب مقطرگیری نیمه صنعتی در انواع مختلفی ساخته می شود. بسته به میزان ظرفیت خروجی و خلوص آب مقطر تولیدی به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند. برخی از دستگاه ها یک مرتبه و برخی دیگر دو مرتبه تقطیر می کنند و به این صورت درصد خلوص آب مقطر افزایش می یابد. بالطبع هر چه میزان خلوص آب مقطر افزایش یابد قیمت دستگاه آب مقطر گیر بالا تر می رود. اساس کار دستگاه آب مقطر گیری نیمه صنعتی بر مبنای حرارت دادن آب و تولید بخار می باشد.
با استفاده از نیروی الکتریسیته حرارت تولید می شود و آب موجود در مخزن تبخیر می شود. در ادامه بخار آب وارد بخش کندانسور دستگاه شده و آب مقطر خالص تولید می گردد. املاح در مخزن باقی مانده و بخار آب تولیدی که وارد بخش خنک کننده شده به صورت آب مقطر خالص خارج می شود.

برخی از دستگاه های آب مقطر گیری نیمه صنعتی به اسمز معکوس و سیستم یو وی مجهز شده اند. در این دستگاه ها با استفاده از اشعه یو وی آب ضدعفونی هم می شود و باکتری ها و ویروس های موجود در آب نیز از بین می روند.
دستگاه آب مقطر گیری نیمه صنعتی در آزمایشگاه ها و کارخانجات صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد. در حال حاضر به دلیل افزایش بیش از حد قیمت آب مقطر معمولا خرید دستگاه آب مقطر گیری نیمه صنعتی برای آزمایشگاه ها به صرفه تر می باشد.

هم اکنون استعلام قیمت بگیرید

Publish modules to the "offcanvas" position.